Minulla on vanha Tamronin makro, noin 15vuotias. Toimii D100:lla ihan hyvin. Käytän myös sujuvasti Tamronin peiliteleä, joka on manuaalinen. Siinähän ei tarvitse toimia kuin kiinnitys. Minusta Nikon tosin teki tyhmästi/tuhmasti, kun ei mahdollistanut minkäänlaista valotusmittausta sen kanssa. D1:ssä kuulemma toimi valotus siten, että kameran saattoi antaa valita itse oikean valotusajan.vphook kirjoitti:Mikä muuten on Nikonin politiikka kolmannen valmistajan objektiiveja kohtaan? Voiko käydä niinkuin Canonilla, että rungon vaihdon jälkeen esimerkiksi Sigman objektiivi ei enää toimikaan uudessa rungossa?
Minä muuten mietin pitkälti toista vuotta oikeaa ajankohtaa hankkia digijärkkäri. Nyt "jouduin" luopumaan digipokkarista ja filmiin ei ollut enää paluuta, vaikka minulla kaksi filmirunkoa onkin. Totesin, että säästän ensi kesään mennessä vähintään 500 euroa, ehkä 1000euroa, kun en kuvaa filmillä. Kesällä kulutus on suurempi. Siksi en jäänyt odottelemaan enää, vaan ostin tuon D100:n. Jos olisin odottanut kevääseen tai kesään uutta Nikonia, niin sen olisi pitänyt olla silloin 900 euron hintaluokkaa, että rahallisesti olisi kannattanut odottaa. Ja jos toiminnoissa on eroa, niiden ero tietysti tuohon lisäksi.