Kuvagalleria nettiin.

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

http://www.nebula.fi/

1 GB levytilaa kaikkiaan, 301 MB tästä on käytössä eli vielä mahtuu 699 MB...

Nebula ei ole lähelläkään halvinta, mutta minulle se on ollut tähän mennessä sopivin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

MattiH kirjoitti:Nebula ei ole lähelläkään halvinta, mutta minulle se on ollut tähän mennessä sopivin.
Nebulaa minäkin olen suositellut, kun näissä asioissa välillä joutuu konsultoimaan.
Hinta-/laatu kohdallaan.

Int2000 ei kokemusta vielä kuin yhden casen osalta, hyvin toiminut sekin jo puolisen vuotta.
-
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
Klasla

Viesti Kirjoittaja Klasla »

MattiH kirjoitti:Jos kohdeyleisö eli mahdolliset kuvien katsojat ovat Suomessa, niin ei ole järkevää sijoittaa tiedostoja Atlantin väärälle puolen. Itse en jaksa pitkään odotella kuvien latauksia USA:sta, ero on usein moninkertainen. Suomesta kuvat siirtyvät vikkelästi, usean sadan kilon kuva latautuu muutamassa sekunnissa.

Oma domain antaa harrastukselle uskottavuutta. Jos kameran ostamiseen käyttää paljonkin rahaa, niin eikö sitä rahaa voisi muuhunkin laittaa? "Ilmaiset" uudelleenohjaukset yms. toimivat jos toimivat, niitä välittävien yritysten sivuilta saavat viattomat kävijät kaupan päälle spyware-ohjelmia.
Lähinnä vaan itse katselin tuota että sain kunnon määrän tilaa ja tarpeeksi liikennöintikapasiiteettiä, suomalaiset ovat parantaneet tuota tilan määrää aika paljon.
Mutta noi liikennöintimäärät on kyllä vieläkin suomalaisten operaatorien kohdalla tosi matalalla.

Toi 10GB rupeaa jo olemaan ihan ok, mutta vähänkin aikaa sitten vielä oli aina jotain 2GB tai korkeintaan 5GB, joka vähänkään suuremmalla trafiikilla niin toi 2GB täyttyy tosi nopeasti ja viisikin menee vielä aika nopeessa tahdissa. Ja sitten lisä liikennöintihinnat ovat yleensä ihan törkeitä.

Toi p4host.com on ihan jees, toimii ihan nopeasti itsellä ainakin.
Jedah

Viesti Kirjoittaja Jedah »

Santtu kirjoitti:
JuhaL kirjoitti:
Santtu kirjoitti:Omat sivuni ostin Int2000 nimiseltä lafkalta. €72 vuosi, sisältää oman domainin rekisteröinnin...
Sama paketti löytyy täältäkin. Mutta lisäyksenä sanottakoon hinta 72€ on ensimmäiseltä vuodelta, toisesta eteenpäin joutuu maksamaan myös domainista eli yhteensä vuodessa noin 100€!
Joo, tuo seuraavien vuosien hinta pääsi unohtumaan. No mielestäni ei silti ole paha. Harkitsin noita ulkomaisiakin palveluja, mutta päätin suosia suomalaista (vaikka firma taitaa olla turkulainen ;-)).
Lukaisin tuossa firman sivuilta löytyvät usein kysytyt kysymykset, ja mielestäni kysymysten 10 ja 11 vastauksissa tulee selvästi ilmi, että vuosimaksu on joka vuodelta sama sisältäen aina domain-rekisteröinnin vuodeksi.

Vaikuttaa kyllä varsin houkuttelevalta palvelulta, mutta ei ole tällä hetkellä niin kovaa tarvetta, että tulisi hankittua.
"If it is just us... seems like an awful waste of space."
anttin

Viesti Kirjoittaja anttin »

Mulla on kuvien katsojat Suomessa ja tulin tulokseen mitä järkeä pitää tiedostoja Atlantin väärällä puolella. Mulla oli kuvat kolme vuotta tuolla kaukana ja katselijat silloin modemiaikana kyllästyivät usein odotteluun. Viime talvena ratkesin MattiH:n mainostukseen ja nyt kuvat ovat Espoossa. Jotain vanhoja on toistaiseksi kaukana, kun 1000 Mt ei riitä aivan kaikille ja tulevaisuudelle. Olen ajatellut lisätä tilan 2000:een, jolloin voisin luopua kaikista kaukaisista varastoista.
Muutoksen jälkeen asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä ja katselijoiden määrä on moninkertaistunut (10-15x).
JuhaL

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Jedah kirjoitti:Lukaisin tuossa firman sivuilta löytyvät usein kysytyt kysymykset, ja mielestäni kysymysten 10 ja 11 vastauksissa tulee selvästi ilmi, että vuosimaksu on joka vuodelta sama sisältäen aina domain-rekisteröinnin vuodeksi.
Kappas perhanaa, näin taitaa ollakkin! Enpä ole koskaan tuota fakkia edes lukenut sen tarkemmin...

"Palvelun hintaan kuuluu vuoden rekisteröintimaksu .com, .net, .us, .info, .biz tai .org -osoitteelle. Lisämaksusta mahdollisuus rekisteröidä verkko-osoite pidemmäksi ajaksi sekä .fi -osoitteita."
Tästä tekstistä kun saa sen käsityksen että tuo domaini on vain ensimmäiselle vuodelle!
jahon1

Re: Kuvagalleria nettiin.

Viesti Kirjoittaja jahon1 »

glottis kirjoitti:Eli hakusessa on kaksi asiaa... ja yksi ehto

1. Ohjelma, joka tekee valituista kuvista thumbnailit automaattisesti ja luo niistä edes jonkinlaisen nettisivun ...
Photoshop 7 -> file-> automate -> Web Photo Gallery, tosta ei gallerian teko helpommaksi muutu
skv

Re: Kuvagalleria nettiin.

Viesti Kirjoittaja skv »

jahon1 kirjoitti:
Photoshop 7 -> file-> automate -> Web Photo Gallery, tosta ei gallerian teko helpommaksi muutu
Photoshop miehenä puhun hieman vastaan: Jos et omista ennestään ohjelmaa niin hintaa tulee ja paljon. Lisäksi jos haluat jotain muuta kuin niitä standardi malleja niin on kova homma muutella. Minusta JAlbumissa on paremmat mallit kus PS:ssä
Mese

Viesti Kirjoittaja Mese »

Itselläni käytössä www.sigmatic.fi palvelut ja ei valittamista toistaiseksi. Albumina olen käyttänyt Coppermine-albumia, osoite : www.salmenpesue.net/galleria
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Suosittelen myös Int2000.nettiä, tosin varauksella... Tein eilen päivitystä jatilantalli.fi sivustolle 3 tuntia ja yhtäkkiä kaikki katosi palvelimelta. Soitin lafkaan ja kysyin syytä: kaikki klo 15 jälkeen upatut fileet kadonneet, koska he ovat joutuneet ottamaan varapalvelimen käyttöön. Tekisi mieli seuraavan päivityksen yhteydessä soittaa ja kysyä, kannattaako juuri nyt päivittää... Minulla on pari domainia tuolta Int2000.netistä ja mysql-tietokanta on erittäin hyvä olla olemassa. Suosittelen myös Coppermine albumisoftaa! Löytyy osoitteesta: http://coppermine.sourceforge.net

Jos haluaa laadukasta sivujen ylläpitoa, kannattaa tilata palvelut Nebulalta. Kokemusta on myös tästä ja taatusti ei fileet katoa palvelimelta! http://www.nebula.fi
snap
Viesti:

Omista palvelimista

Viesti Kirjoittaja snap »

Katselin tuossa MTV3:n uuden kotiliittymän tietoja liittyen oman palvelimen käyttöön. Oman palvelimen saa toki laittaa nykyään, mutta hauska yksityiskohta oli jäänyt tekstiin, jota ei varmaan ole ollut tarkoitus julkaista. :)

Lainaus sivuilta:

"Saako liittymään kytkeä oman serverin?

Kyllä saa. Palvelinten kytkentää koskee tietyt säännöt, joita tulee noudattaa. Esim. piratismi ja ylenmääräinen, jatkuva palvelinkäyttö on kielletty. Oman (pienen web- tai, tää pois) pelipalvelimen kytkeminen tai tietokoneen etäkäyttö ovat esimerkkejä sallitusta toiminnasta."

http://www.mtv3.fi/palvelut/liittyma200 ... l?tekniset
Snap - EOS 10D -
Vastaa Viestiin