Tämäntyylinen ratkaisu on minunkin mielestäni ollut paras, viime talvena operoin n. 8h kuvauksen 30-33° pakkasessa ja aika mukavasti pärjäilin (käteni ovat herkät kylmälle). Ostin rukkaset jostain Motonetin tyylisestä paikasta, joten niiden hinta/laatusuhde on ollut erinomainen.Jappee kirjoitti:Minä olen käyttänyt ohkaisia nahkarukkasia pakkasella. Järkkärin nappien ja rullien käyttö onnistuu kohtuu hyvin ja noilla tarkenee noin -20C...-25C keleihin asti. Nahka noissa on sen verran pehmeää, että laukaisunappia saa painettua etusormella rukkasosan läpikin.
Tänä talvena meinasin kuitenkin panna kuvausrukkassysteemin paremmaksi. Ison marketin aulassa oli kaveri myymässä itse valmistamiaan lammasturkisvermeitä. Isokokoiset turkisrukkaset tuntuivat todella lämpimiltä, mutta totta kai niissä nahka oli liian paksua ajatellen kameran laukaisutatsia. Kerroin harrastuksestani, ja sitten aloimme yhdessä ideoida tuotetta, pohjana nuo turkisrukkaset. Monenlaisen ideapalon jälkeen mentiin vaihe vaiheelta aina yksinkertaisempaan suuntaan. Ja tilaukseen jäi lopulta versio, mihin tulisi poikkiviilto (ommeltuna reunoiltaan, ettei aukko leviäisi) siten, että siitä saisi työnnettyä etusormen ulos. Ja tätä etusormea varten ommeltaisiin ohuesta turkiksesta erillinen tuppi, että operointiaika olisi tarvittaessa pitkäkin. Tilaus tuli kotiin postiennakolla, ja systeemi tuntuu todella loistavalta. Vielä en tosin ole kokeillut oikeassa pakkastilanteessa, mutta ainut huononnus entiseen verrattuna voi olla vain, että säätöpyöran pyörittäminen peukulla ei onnistu yhtä sujuvasti. Lämpötalous ainakin pitäisi nyt olla kunnossa!