CANON Powershot SX10 IS

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
saitam

Kokemuksia SX 10 IS:stä

Viesti Kirjoittaja saitam »

Ostin keväällä kyseisen kameran ja olen kuvannut sillä muutamia satoja kuvia. Kuvat ovat mielestäni hyviä, jos ISO-herkkyys on 80 tai 100. Olen teettänyt muutamia A4-suurennoksia ja laatu on hyvää. Kuvanvakautus toimii mielestäni eriomaisesti. Kuvasin kuun täydellä teleellä ja terävä siitä tuli. Käsisäätöjä on helppo käyttää mutta käsitarkennuksella ei tee mitään. Makro ja supermakro ovat käteviä esimerkiksi kukkia kuvatessa. Lehdillä olevista vesipisaroista olen saanut mielenkiintoisia kuvia. Kääntyvä näyttö on loistava alhaalla olevia pieniä kohteita kuvatessa. Tummassa ympäristössä kuvat alussa ylivalottuivat, kun en pienentänyt valotusta. Sopiva korjaus -1/3 ... -1. Kymppikuvia voi kuvata ISO 400:lla laadun ollessa melko kohinatonta. Nyt olen juuri kohinasta johtuen hankkimassa digijärkkäriä. Nikon D90 tai D5000 on kiikarissa. Jälkimmäinen olisi sopivan hintainen, mutta siinä on turhan paljon automaattitoimintaa. Onko mielipiteitä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
näsä

Viesti Kirjoittaja näsä »

Onko muilla sx 10 omistajilla ilmenny samaa asiaa :
Ilotulitusta kun olin kyseisellä kameralla kuvaamassa niin kuvien lomassa otin parin minuutin pätkän videookin ... suurimmaks osaks video on ihan ok mutta noin puolessa välissä siihen ilmenee kirkkaita pysty viivoja kuin vanhoissa kuluneissa vhs videoissa ...

Eikös siinä oo sillon syynä se että pääsee liikaa valoo läpi niin kun joissakin muissakin powershoteissa oli ongelmana ???

Muuten videot ja kuvat on ollu ihan ok
Viinikka

Viesti Kirjoittaja Viinikka »

näsä kirjoitti:Onko muilla sx 10 omistajilla ilmenny samaa asiaa :
Ilotulitusta kun olin kyseisellä kameralla kuvaamassa niin kuvien lomassa otin parin minuutin pätkän videookin ... suurimmaks osaks video on ihan ok mutta noin puolessa välissä siihen ilmenee kirkkaita pysty viivoja kuin vanhoissa kuluneissa vhs videoissa ...

Eikös siinä oo sillon syynä se että pääsee liikaa valoo läpi niin kun joissakin muissakin powershoteissa oli ongelmana ???

¨
Tämä ilmiö on itsellekin tuttu S1:stä, jos kuvan reunassa oli hyvin voimakas valolähde niin se ikään kuin vuosi koko pystypikselilinjalle. Ei ole varsinaisesti vika vaan liittynee CCD-kennon ominaisuuksiin.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Viinikka kirjoitti:
näsä kirjoitti:Onko muilla sx 10 omistajilla ilmenny samaa asiaa :

¨
Tämä ilmiö on itsellekin tuttu S1:stä, jos kuvan reunassa oli hyvin voimakas valolähde niin se ikään kuin vuosi koko pystypikselilinjalle. Ei ole varsinaisesti vika vaan liittynee CCD-kennon ominaisuuksiin.
Samoja kokemuksia minullakin SX10:lla. Vastavaloon kuvaamista tuo ikävästi häiritsee toisinaan..
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin