simplyelectronics.net?
-
I'm so happy! Tänään DHL kiikutti kotiin kauan odotetun linssin. Miinusta SE saa tiedottamisen puutteessa. Lupasivat lähettää sähköpostia missä paketti menee, mutta yhtäkään viestiä ei heiltä tullut. Muita foorumeita lueskeltuani olen ilmeisesti niiden onnekkaiden joukossa jotka ovat jotain sieltä saaneet. Jotkut ovat joutuneet odottamaan monia kuukausia, jotkut turhaan.
Yhteenvetona voisin sanoa että, itselle tämä ulkomailta ostaminen jää ehkä tähän. Mielummin sitä ehkä kuitenkin maksaa sen muutaman satasen enemmän kuin menettää yöunensa miettien että menikö 800€ kankkulan kaivoon. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin....en kuitenkaan hypetä enkä dissaa kyseistä firmaa- sain kuitenkin sen mitä tilasin!
Yhteenvetona voisin sanoa että, itselle tämä ulkomailta ostaminen jää ehkä tähän. Mielummin sitä ehkä kuitenkin maksaa sen muutaman satasen enemmän kuin menettää yöunensa miettien että menikö 800€ kankkulan kaivoon. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin....en kuitenkaan hypetä enkä dissaa kyseistä firmaa- sain kuitenkin sen mitä tilasin!
-
Jos firman sivuilla ei näy varastotilannetta niin kannattaa kysyä spostilla onko tavaraa varastossa. Tosin voivat antaa vääriä tietoja. Yleensä on varmempaa tilata firmasta joka ilmoittaa varastotilanteen selvästi. Ulkomaiset ja kotimaiset keskustelufoorumit kannattaa yleensä katsella läpi, niin näkee muiden kokemuksia.mremonen kirjoitti:Näihin ulkomailta tilaamisiin liittyy aina riski. Useinkaan noilla kaupoilla ei ole tavaraa varastossa (ei kyllä kotimaisillakaan), vaan kamata tilataan maahantuojalta tai muualta sitten kun loppuasiakkaan tilaus on sisällä. Se osittain selittää myös noita halpoja hintoja.
-
- Viesti:
Sanoisin, että jos pitää kysyä niin sitten ei uskalla. Jotkut (kuten minä) on tuolta saanut tavaraa. Netistä lukemalla taas selviää, että jotkut eivät.Mahlainen kirjoitti:Uskaltaako tilata?
Laseissa (kuten täällä on n. miljoona kertaa jo todettu, ja todetaan myös Nikonin sivuilla) Nikonilla on globaali takuu. Rungoissa ei. Rungon osalta liike tarjoaa takuun, eli vaatii tavaran lähettämisen takaisin liikkeeseen. Siinä vaiheessa kysyisin, että uskaltaako.Mahlainen kirjoitti:Entäpä takuu? Toimiiko?
Tavarat eivät välttämättä (lue: todennäköisesti) ole eurooppaversioita, eli ovat harmaatuontia.
Selvinnee tuolta sivuilta. Jos tuota ei saa sieltä selvitettyä, niin en kyllä tilaisi.Mahlainen kirjoitti:Maksaminen? Toimitusaika?
-
-
Maksaminen tapahtui visalla, toinen vaihtoehto oli joku google..... jotain. Itse sain tavaran n. kahden viikon kuluttua siitä kun olin sen tilannut.Mahlainen kirjoitti:Maksaminen? Toimitusaika?
Itse ainakin maksoin turhaan extraa siitä, että saisin linssin nopeammin itselleni. Siinähän meni kuitenkin 4 päivää kun se maateitse(!) tuli perille. Ajattelin, että eihän siihen mene kauaa kun se tosta lentokoneella tulee suomenmaalle. Näköjään oletin väärin...
-
- Viesti:
Pariin kertaan tullut Simplyelectronicsilta tilattua, eikä kummallakaan kerralla valittamista ollut.
Ekalla kerralla tilasin 55-200mm zoomin, toimitus kesti luvatut kymmenen päivää. Tokalla kerralla tuli tilattua tuo Tokinan 11-16mm f2.8 (johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, btw). Tokinan toimitus venyi jostain syystä käsittämättömän pitkäksi, kolme viikkoa piti odotella. Mutta pitkän odottelun kesti, kun muisti säästäneensä yli 200e ;)
Ekalla kerralla tilasin 55-200mm zoomin, toimitus kesti luvatut kymmenen päivää. Tokalla kerralla tuli tilattua tuo Tokinan 11-16mm f2.8 (johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, btw). Tokinan toimitus venyi jostain syystä käsittämättömän pitkäksi, kolme viikkoa piti odotella. Mutta pitkän odottelun kesti, kun muisti säästäneensä yli 200e ;)
Timo Vehkaoja
Nikon D7200
Nikon D7200
-
Ei ne sieltä mitään luottokortin/henkilökortin kopioita kysele. Se on luottokunnan hyväksymä nettikauppa (verified by visa), eli saat rahasi luottokunnalta takaisin jos tavara jää tulematta. Kortinhaltian on kuitenkin oltava tarkka mihin korttiaan käyttää, mutta tuolta tilatessa ei ongelmia sen suhteen pitäisi olla.
Minulla ainakin visamaksu ohjautui oman pankkini varmennukseen. Kaikki sujui mallikkaasti ja tavarat tulivat n.10 vrk kuluttua tilauksesta.
...säätöä tuli n.400€, jos vaikka vertaa Rajalan hintoihin.
Minulla ainakin visamaksu ohjautui oman pankkini varmennukseen. Kaikki sujui mallikkaasti ja tavarat tulivat n.10 vrk kuluttua tilauksesta.
...säätöä tuli n.400€, jos vaikka vertaa Rajalan hintoihin.
Canon 40D
EF 17-40 f/4L
EF 24-105 f/4L IS
EF 70-200 f/4L
Speedlight 430EX
EF 17-40 f/4L
EF 24-105 f/4L IS
EF 70-200 f/4L
Speedlight 430EX
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Jos oikein muistan, niin luottokortteja on päätynyt kopioiduksi kun on täältä tilannut tavaraa.
"rock rock"
http://www.sutipro.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.urheilukuvat.net" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rallybaron.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sutipro.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.urheilukuvat.net" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rallybaron.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
-
-
Otin nyt "riskin" ja tilasin visalla 24-205L lasin.Ei multa ainakaan mitään kortin kopioita ole kyselty,vaan oman pankin varmennuksen kautta meni maksu.Ja luottokunnasta soittivat vielä perään varmistaakseen,että onko kyseinen maksu luvallinen vai onko kortti varastettu ja yrittääkö joku muu nyysiä välistä.Ihan asiallinen toimenpide mielestäni.