Kamera kalustonkaiken kattava vakuutaminen
-
Tuo Jarin aloitusviestin vakuutus kuulostaa arvotavaravakuutukselta?
Vakuutuksessa ei ole omavastuuta, mutta toisesta vuodesta eteenpäin laitteen hinnasta arvonalenema on -20%/vuosi. Mielenkiintoinen asia on se, että uushankinta hinnan määrittää Bonar Oy(jolta ei löydy edes nettisivuja) .
Arvotavaravakuutuksen voi irtisanoa muutaman viikon jälkeen, jolloin tuo vuosikustannus putoaa kiinteäksi 50€ minimimaksuksi(aikarajaa en tiedä).
Tässä jutussa on kyseessä vakuutusyhtiö Pohjola.
Onko muita järjellisiä tapoja vakuuttaa kalusto reissulle?
Vakuutuksessa ei ole omavastuuta, mutta toisesta vuodesta eteenpäin laitteen hinnasta arvonalenema on -20%/vuosi. Mielenkiintoinen asia on se, että uushankinta hinnan määrittää Bonar Oy(jolta ei löydy edes nettisivuja) .
Arvotavaravakuutuksen voi irtisanoa muutaman viikon jälkeen, jolloin tuo vuosikustannus putoaa kiinteäksi 50€ minimimaksuksi(aikarajaa en tiedä).
Onko muita järjellisiä tapoja vakuuttaa kalusto reissulle?
-
Mitä tuo tarkoittaa? Jos irtisanoo vakuutuksen, niin ei tarvitse maksaa kuin 50€ vuodessa. Eikö olisi reilumpaa, ettei tarvitse maksaa mitään?Petes kirjoitti:Tuo Jarin aloitusviestin vakuutus kuulostaa arvotavaravakuutukselta?
Minulla tuo arvotavaravakuutus on, ja hinta mielestäni suolainen ottaen huomioon tuon arvonalennuksen.
kapa
-
Eli jos haluat arvotavaravakuutuksen n.7000€ kalustolle, niin se maksaa vuodessa n.190€. Jos taas haluat matkavakuutuksen, jossa vastaavat, niin se on hivenen kalliimpi. Lyhyille matkoille ei ainakaan Pohjolan laskurista löytynyt yli 1500€ vaihtoehtoja vakuutusmäärälle.kapama-7 kirjoitti:Mitä tuo tarkoittaa? Jos irtisanoo vakuutuksen, niin ei tarvitse maksaa kuin 50€ vuodessa. Eikö olisi reilumpaa, ettei tarvitse maksaa mitään?Petes kirjoitti:Tuo Jarin aloitusviestin vakuutus kuulostaa arvotavaravakuutukselta?
Minulla tuo arvotavaravakuutus on, ja hinta mielestäni suolainen ottaen huomioon tuon arvonalennuksen.
kapa
Irtisanomalla arvotavaravakuutus lyhyen reissun jälkeen reissun vakuutuskustannukseksi kameratarpeille yllä olevilla summilla tulee se minimimaksu 50€
-
Harrastelijana kyselin kameran vakuutusturvaa Ifistä talvella, kun halusin repullisen kamerasälää mukaan kaukomatkalle. Vastasivat että kotivakuutus kattaa vahingot matkalla, niin kauan kuin minkään yksittäisen tarvikkeen tai laitteen arvo ei ylitä 5000 euroa.
//milarik
//milarik
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
just an image in the air
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Siis toi mun ifin kameravakuutus on voimassa kaikkialla mailmassa jopa Venäjällä.
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Samaa luokkaa olisi ollut jatkuvassa vuosimatkatavaravakuutuksessa 150€ omavastuulla. Oliko tuo sinulle tarjottu ollut täysarvokasko?Tipe kirjoitti:Mä kysyin ko. vakuutusta tiettyä kuvausreissua ajatellen.Petes kirjoitti:Lyhyille matkoille ei ainakaan Pohjolan laskurista löytynyt yli 1500€ vaihtoehtoja vakuutusmäärälle.
7vrk Azerbaidzanissa 10k€ kaluston kanssa = 240€ ja se on ns. kasko minimaalisella omavastuulla (150€ tmv)
Olen lähdössä syksyllä Burmaan muutamaksi viikoksi ja meinaan kuitenkin ottaa 1D3:n ja ehkä vain 24-105L:n matkaa. Jonkinlainen vakuutus pitää hankkia, kun ei mene kotivakuutuksen ehtoihin.
-
- Viesti:
Tuosta on vuosi että en muista tarkkaa, mulla siis on jo täys auto, talo ja kotivakuutus pohjalla, mutta muista siis että tuo juuri kameralla?Petes kirjoitti:Onko se erikseen joku ""kameravakuutus" vai arvotavaravakuutus? Arvotavaravakuutus Pohjolallakin on voimassa kaikkialla.jari siren kirjoitti:Siis toi mun ifin kameravakuutus on voimassa kaikkialla mailmassa jopa Venäjällä.
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Tuo oli juuri sellainen.Petes kirjoitti:Samaa luokkaa olisi ollut jatkuvassa vuosimatkatavaravakuutuksessa 150€ omavastuulla. Oliko tuo sinulle tarjottu ollut täysarvokasko?Tipe kirjoitti:Mä kysyin ko. vakuutusta tiettyä kuvausreissua ajatellen.Petes kirjoitti:Lyhyille matkoille ei ainakaan Pohjolan laskurista löytynyt yli 1500€ vaihtoehtoja vakuutusmäärälle.
7vrk Azerbaidzanissa 10k€ kaluston kanssa = 240€ ja se on ns. kasko minimaalisella omavastuulla (150€ tmv)
1/1 ilman mitään ikävähennyksiä, eli uudet samanlaiset tulee reppuun jos jotain käy/katoaa.
Ton vakuutuksen kyselin sen takia, että jos asiakas minut sinne vie niin kuluihinhan tuollainen menee. Hyvin epätodennäköistä siinä seurassa että jotain tapahtuisi, mutta kuitenkin... vara ei venettä kaada =)
-
- Viesti:
Se mitä ne vakuutusyhtiön tädit siellä luukulla SANOO ei tosi tilanteessa välttämättä pidä paikkaansa. Olen itsekki pari kertaa joutunut kertomaan mitä teidän vakuutus korvaa ja mitä ei. Kannattaa oikeesti lukea ne ehdot tosi tarkkaa eikä vain kuunnella mitä kerrotaan. Pohjolan vakuutuksessakin oli jossain kohtaa varkaasta jotain tyyliin " erityistä viekkautta hyväksikäyttäen". Mitä helvettiä tuokin tarkoittaa. Noh myöhemmin se kohta sitten poistettiinkin. Mulla on onneksi vakuutus korvannut hyvin tähän mennessä kameraroinat. kopkop
-
- Viesti:
Kyllä ja ei, nykyään on tartuttu entistä enemmän kuluttajasuojan puolella noihin myyntipuheisiin.nmrl kirjoitti:Se mitä ne vakuutusyhtiön tädit siellä luukulla SANOO ei tosi tilanteessa välttämättä pidä paikkaansa.
Enimmäkseen tuo korvattavuusasiakin on vahinkoilmoituksen tekstistä kiinni. Otetaan elävästä elämästä esimerkki.
- Lapsi istui mummulassa ollessaan mummin silmälasien päälle.
- Vahinkoilmoituksessa luki mm. "mummulassa hoidossa ollessaan".
- Ei korvata, ei ole hoitajavakuutusta.
- Tuohon kun olisi kirjoittanut "mummulassa kylässä ollessaan", niin olisi rahat tulleet.
Siinä tekstissä ei tule valehdella, jotta ei syyllisty vakuutuspetokseen, mutta sanamuotojen kanssa kannattaa olla tarkka.
-
Pohjolassa on arvotavaravakuutus, ehkä noin 200 egee / vuosi. Omavastuu 0 egee ja kattaa hajoamiset, rikkoontumiset, unohtamiset ja whateverit.
Osuuspankin loistavana asiakkaana saan rutkasti bonuksia, joita ei saa muutettua järkevästi rahaksi, joten niillä saa maksettua vakuutusmaksuista vuositasolla melkein kaikki.
Osuuspankin loistavana asiakkaana saan rutkasti bonuksia, joita ei saa muutettua järkevästi rahaksi, joten niillä saa maksettua vakuutusmaksuista vuositasolla melkein kaikki.
Se mikä tuntuu kliffalta, tee se jo tänään niin voit tehdä sen huomenna uudestaan !
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Itse otin Lähivakuutuksesta erillisen kojevakuutuksen. Vuosimaksu 270e, kattaa 12000e asti. Omavastuu taisi olla jotain 100e, en muista tarkkaan.
Toimitin vakuutusyhtiöön listan sen hetkisistä kamoista arvoineen ja sarjanumeroineen. Pyysi ottamaan huomioon ihan kaikki, muistikorteista lähtien. Otin myös huomioon uuden läppärin jonka ostin juuri, menee tuohon summaan sopivasti vielä.
Suht pieni raha vuodessa siitä, että on sitten kamat vakuutettu jos jotain joskus käy.
Toimitin vakuutusyhtiöön listan sen hetkisistä kamoista arvoineen ja sarjanumeroineen. Pyysi ottamaan huomioon ihan kaikki, muistikorteista lähtien. Otin myös huomioon uuden läppärin jonka ostin juuri, menee tuohon summaan sopivasti vielä.
Suht pieni raha vuodessa siitä, että on sitten kamat vakuutettu jos jotain joskus käy.
-
- Viesti:
Itse otin myös tuon Pohjolan arvotavaravakuutuksen sen jälkeen kun autosta oli viety n. 4000 euron kalusto. Kotivakuutus korvasi siitä 750 e.jari siren kirjoitti:Tuosta on vuosi että en muista tarkkaa, mulla siis on jo täys auto, talo ja kotivakuutus pohjalla, mutta muista siis että tuo juuri kameralla?Petes kirjoitti:Onko se erikseen joku ""kameravakuutus" vai arvotavaravakuutus? Arvotavaravakuutus Pohjolallakin on voimassa kaikkialla.jari siren kirjoitti:Siis toi mun ifin kameravakuutus on voimassa kaikkialla mailmassa jopa Venäjällä.
Tuo arvotavaravakuutus on siis erikseen listatuille kuvaustarvikkeille. Tosin vakuutuskirjaan tuli vain (muistaakseni) merkintä: "kamera, objektiivit ja tarvikkeet", tms.
Se on voimassa koko maaílmassa ja korvaa esim. ravintolaan unohdetun kameran. Pitää vain muistaa unohtamisajankohta ja paikka...
4000 korvauskatto ilman omavastuuta n. 100 euroa vuodessa. Kyse on ei-ammattikäytössa olevasta kalustosta.
Make
-
-
Itsellä sama yhtiö. Pakko kysyä tarkentava kysymys: Onko tuo sinun vakuutus otettu työvälineille vai harrastevälineille?PetteriMä kirjoitti:Itse otin Lähivakuutuksesta erillisen kojevakuutuksen. Vuosimaksu 270e, kattaa 12000e asti. Omavastuu taisi olla jotain 100e, en muista tarkkaan.
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
-
- Viesti:
Tuo kyseinen voimassa oleva on harrastevälineille, tuo toiminimi ei silloin vielä ollut edes toiminnassa. Tästä oli puhetta myös, että tämänhän saa firman nimiin, tosin hirveällä hinnankorotuksella. Tällä hetkellä kuitenkin yli 99% kuvaamisesta on täysin harrastamista.pyroz kirjoitti:
Itsellä sama yhtiö. Pakko kysyä tarkentava kysymys: Onko tuo sinun vakuutus otettu työvälineille vai harrastevälineille?
-
Jep. Itselle ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ns. "myynti-edustajan" vakuutus, joka on ainoa saatavilla oleva mikä korvaa ansiovälineet myös autossa. Hintaa ~400e /vuosi. Ja on voimassa missä maailman kolkassa tahansa. Omavastuukin aikamoinen. Pitäisi tarkistaa, mutta muistaakseni useampi sata euroa, eikä pienemmäksi saa edes rahalla.PetteriMä kirjoitti:Tuo kyseinen voimassa oleva on harrastevälineille, tuo toiminimi ei silloin vielä ollut edes toiminnassa. Tästä oli puhetta myös, että tämänhän saa firman nimiin, tosin hirveällä hinnankorotuksella. Tällä hetkellä kuitenkin yli 99% kuvaamisesta on täysin harrastamista.pyroz kirjoitti:
Itsellä sama yhtiö. Pakko kysyä tarkentava kysymys: Onko tuo sinun vakuutus otettu työvälineille vai harrastevälineille?
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava