D60 Testi: Erittäin suositeltava

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

hotspot kirjoitti:
Ja miten sitä rallia, dragracingiä ja jalkapalloa kuvattiin niin onnistuneesti -80 luvulla ilman mitään aaäffiä ?
Itsekin sain myytyä pois AF-S zoomini ja ostin tilalle viimevuosituhannen ruuvi aaäffän, kyllä nyt kelpaa ;))
80-luvun optiikat oli suunniteltu MF:n ehdoilla, hitaampi sopivan jäykkä tarkennusrengas joka oli suunniteltu käytettäväksi, ja tähyslasitkin tehty samoista lähtökohdista.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

hotspot kirjoitti:
Guzmo kirjoitti: Kyllä mua uutena järjestelmäkameran ostajana ainakin harmittais jos kaikki ruuvitarkenteiset ja halvat primet joutuisi hankkimaan halutessaan kalliina AF-S linsseinä. Sigman 30mm/F1.4 on kuulemma mainio lasi, mutta kolme kertaa kalliimpi kuin Nikonin 50mm/F1.8. Itselle on ollut selvää säästöä harrastuksen suhteen kun on voinut ostaa ns "vanhoja & hitaita" AF tötteröitä.

Ja ilmeisesti yleinen harhaluulo, että kaikki harrastajat kuvaavat rallia, lentonäytöksiä sekä jalkapalloa ja näin ollen tarvitsevat nopeita AF-S putkia? :)
Ja miten sitä rallia, dragracingiä ja jalkapalloa kuvattiin niin onnistuneesti -80 luvulla ilman mitään aaäffiä ?
Itsekin sain myytyä pois AF-S zoomini ja ostin tilalle viimevuosituhannen ruuvi aaäffän, kyllä nyt kelpaa ;))
Entäs lintuja ?? toisekseen kuvaaajat tuntui ennen paremmin tuntevansa kohteensa joten 300mm ei ollut minimi lintuihin kuten nykyään monet sanoo...
hotspot

Viesti Kirjoittaja hotspot »

JPQ kirjoitti: Entäs lintuja ?? toisekseen kuvaaajat tuntui ennen paremmin tuntevansa kohteensa joten 300mm ei ollut minimi lintuihin kuten nykyään monet sanoo...
Kuvasin 70-210 f/4.5-f/5.6 mm 80-90 luvulla paljonkin lintuja ja aremmat kohteet kaverini 400mm f/6.3.lla. Silloin oli vain itsestään selvää että kohteita odotettiin ja niiden kuvaamiseen käytettiin todella paljon aikaa jonkin tiedetyn kurkipariskunnan kuvaamiseen meni helposti koko päivä. Kahluusaappaat ja vene olivat silloin kovassa käytössä kun kuvasi muita vesilintuja.
Harvoin dioissa oli epätarkkoja otoksia tai muuten pieleen menneitä valotuksia suhteessa verrattuna nykyiseen digillä joskin erilaisista kohteista saatuihin tuloksiin.
Itse kanssa tulee nykyisin tämän digiajan myötä syyllistyttä "roiskintaan" eli otetaan ikäänkuin varmuudeksi tarpeeksi materiaalia mistä sitten valita parhaimmat, filmillä ja dialla kyseinen toiminta olisi sitten vain lompakon kavennusta?
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

hotspot kirjoitti:
JPQ kirjoitti: Entäs lintuja ?? toisekseen kuvaaajat tuntui ennen paremmin tuntevansa kohteensa joten 300mm ei ollut minimi lintuihin kuten nykyään monet sanoo...
Kuvasin 70-210 f/4.5-f/5.6 mm 80-90 luvulla paljonkin lintuja ja aremmat kohteet kaverini 400mm f/6.3.lla. Silloin oli vain itsestään selvää että kohteita odotettiin ja niiden kuvaamiseen käytettiin todella paljon aikaa jonkin tiedetyn kurkipariskunnan kuvaamiseen meni helposti koko päivä. Kahluusaappaat ja vene olivat silloin kovassa käytössä kun kuvasi muita vesilintuja.
Harvoin dioissa oli epätarkkoja otoksia tai muuten pieleen menneitä valotuksia suhteessa verrattuna nykyiseen digillä joskin erilaisista kohteista saatuihin tuloksiin.
Itse kanssa tulee nykyisin tämän digiajan myötä syyllistyttä "roiskintaan" eli otetaan ikäänkuin varmuudeksi tarpeeksi materiaalia mistä sitten valita parhaimmat, filmillä ja dialla kyseinen toiminta olisi sitten vain lompakon kavennusta?
Mikä tuo millä kuvasit oli mulla lähes vastaava pumppuzoomi nikkor laajanpään aukko tosin on f4... ja niin tiedän kyllä miten sehän nykyään onkin nopeasti ja helposti kuvia kiitos.
hotspot

JPQ kirjoitti: Mikä tuo millä kuvasit oli mulla lähes vastaava pumppuzoomi nikkor laajanpään aukko tosin on f4... ja niin tiedän kyllä miten sehän nykyään onkin nopeasti ja helposti kuvia kiitos.
http://www.mir.com.my/rb/photography/ha ... /400mm.htm

tuollaisella. Kaveri lainasi sitä mulle tarvittaessa, hyväpiirtoinen lasi, nykyisin vain vaikea löytää käytettynä mistään?

70-210 menin kanssa aikoinaan hölmöyksissäni myymään ja ostin sitten Tokinan vastaavan tilalle.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

hotspot kirjoitti:
JPQ kirjoitti: Mikä tuo millä kuvasit oli mulla lähes vastaava pumppuzoomi nikkor laajanpään aukko tosin on f4... ja niin tiedän kyllä miten sehän nykyään onkin nopeasti ja helposti kuvia kiitos.

tuollaisella. Kaveri lainasi sitä mulle tarvittaessa, hyväpiirtoinen lasi, nykyisin vain vaikea löytää käytettynä mistään?

70-210 menin kanssa aikoinaan hölmöyksissäni myymään ja ostin sitten Tokinan vastaavan tilalle.
Mikä tuo 70-210mm oli sitä kysyin en tuota 400mm lasia.
hotspot

JPQ kirjoitti:
hotspot kirjoitti:

Mikä tuo 70-210mm oli sitä kysyin en tuota 400mm lasia.
Tuommoinen.
http://articulo.mercadolibre.com.ve/MLV-8168630-_JM
Vastaa Viestiin