Canon Off-Camera Shoe Cord 2:n modaus

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Haa, hyvä vinkki. Minulla ei kuitenkaan ole kiire noilla liittimillä. Saatan joskus ostaa sellaiset jos tarve niin vaatii. En luullakseni tarvitse tällä hetkellä liittimiä tekemääni johtoon. Jos tulen toisiin ajatuksiin niin silloin saatan tärvätä muutaman ylimääräisen euron.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ekke

Viesti Kirjoittaja Ekke »

Mikael K. kirjoitti:Rakensin itselleni kohtalaisen pitkän johdon Canonin salamaan...
Löytyykös kuvaa miltä toi tuoreempi versio näyttää sisältä?
Mikael K.
Viesti:

Ekke kirjoitti:
Mikael K. kirjoitti:Rakensin itselleni kohtalaisen pitkän johdon Canonin salamaan...
Löytyykös kuvaa miltä toi tuoreempi versio näyttää sisältä?
Käykö tämä? En purkanut liittimiä sen enempää kuin vain välttämättömän.

Kuva
mika_wtp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika_wtp »

Kuva
Toimiiko tämä johto täysin moitteetomasti?

Haluaisiko joku kasata minulle tuon laisen johdon?
maksaisin tietenkin kaikki tarvittavat osat ja vähän ylimääräistä
työstä!
tai jos joku haluaisi myydä minulle modatun johdon yli 5m pitkä!
Canon eos 400D + BG-E3 + Tokina Fisheye 10-17mm + Canon EF 55-200mm USM ll + Canon Kitti + Sigma EF-530 DG Super + Tamrac Adventure 7 Reppu
nmrl
Viesti:

Re: Canon Off-Camera Shoe Cord 2:n modaus

Viesti Kirjoittaja nmrl »

Miikkaha kirjoitti:
Ekke kirjoitti: Tarvisin siis tällaisen:

Kuva

Onko ehdotuksia mistä tollaisen vois löytää? Halvalla tietenki..

..
Löysitkö jo jostain tällaista? Mä tarvisin kanssa, mutt ei mitään hajua mistä noita sais. Onko kellään ideoita?
http://www.flickr.com/photos/tomisetalacom/2194879767/ mulla olis purettu runko. Ihan eurolla tuo salamakenkä ei irtoa koska tarttisin itekki tommosta. demopeli5(miumau)hotmail.com saa lähetellä tarjouksia jos kiinnostaa.
Ekke

Stopparillinen malli ois kyllä kivempi.. Ei taida rungossa olevissakaan kovin monessa sellasta olla?

Sain ton johdon tänään kasaan, tuntu toimivan, ja onhan se vähän pidempi:

Kuva

Ihan tyytyväinen olen lopputulokseen, aikaahan toi otti hetken, mutta on kyllä paljon kivempi kuvata ton kans. Oisivat vähän enemmän voineet Kanonilla miettiä tota johdon pituutta.. Mutta kaipa tolla just johonki kameran sivulle salaman siirtää..
nmrl
Viesti:

Automaattien välityksenkö takia näin pitkiä piuhoja modaillaan? Kun ton voi manuaalisella salamalla synkkajohdollaki hoitaa. Tai sitten en ole ihan perillä asioista. Mun käsikää ei oo niin pitkä että johdon pituus tulisi vastaan.
Ekke

nmrl kirjoitti:Automaattien välityksenkö takia näin pitkiä piuhoja modaillaan? Kun ton voi manuaalisella salamalla synkkajohdollaki hoitaa. Tai sitten en ole ihan perillä asioista. Mun käsikää ei oo niin pitkä että johdon pituus tulisi vastaan.
Joo, mielestäni toimii ihan kohtuu hyvin toi eTTL niin miksipä ei jättäis käyttämättä. Ja itellä ainaki ahdisti tuon alkuperäisen johdon pituus jo ennenkuin käsi oli edes suorana, nyt varsinki huomaa miten paljon helpompi toi on pidemmän johdon kanssa.

Ja nyt apuna voi käyttää jatkovartta tyyliin:
Kuva

Ja mainitsemasi synkkajohto maksaa melkoisesti, ottaen huomioon ettei ole salamassa PC-liitintä. Tälle modille kerty hintaa n. 4e ja nyt pystyy liikuttaan salamaa paremmin silloinkin, kun kamera on jalustalla, ei mene heti nurin.
nmrl
Viesti:

Totta! Hyviä vinkkejä tuli itelle. Etenki toi yksijalan käyttö kuvassa.Synkkajohto maksaa joku 12e 5m ja siihen vielä se palikka 10e niin tuleehan tuota hintaa.

Milläs ton johdon sai tehtyä tollalailla kerälle? Kun se ennemmin oli suora.

EDIT: Eiku se oliki Mikael K joka oli tehnyt suoran johdon.
EDIT2: Ja tuo kuvakin taitaa olla lainattu.
Luen ensi kerralla paremmin ennenkuin postaan:D
Mikael K.
Viesti:

mika_wtp kirjoitti:
Toimiiko tämä johto täysin moitteetomasti?

Haluaisiko joku kasata minulle tuon laisen johdon?
maksaisin tietenkin kaikki tarvittavat osat ja vähän ylimääräistä
työstä!
tai jos joku haluaisi myydä minulle modatun johdon yli 5m pitkä!
Olen koekuvannut johdolla nyt kaksi päivää ja tähän mennessä se on toiminut aivan samalla tavoin kuin modaamatonkin johto. Yleismittarilla (Fluke 77) eroja johtojen välillä ei voi havainnoida. Erojen huomaamiseksi mittalaitteiden tulisi olla tarkempia.

Jos et löydä muita kasaajia niin ota minuun yhteyttä. Sovitaan asiat tällaisessa tapauksessa tarkemmin. Asun opiskelujen johdosta Suomen syrjäkulmalla, joten postimaksut nousevat melkoisiksi (about 8€ yhteen suuntaan).

Joku kyseli mihin tällaista modausta tarvitaan. Minun vastaukseni on se, että mieluummin modaan tarvitsemani johdon kuin maksan Canonille satoja euroja saadakseni siirrettyä salaman haluamaani paikkaan kameran lähelle. Canon on hinnoitellut itsensä ulos. Kiitos Canon! Suosikaa Nikonia salamakuvauksissa. Jee-e.
nmrl
Viesti:

Tämän ketjun innoittamana ajattelin että voisin modata synkkajohdon pistokkeen tuohon sivuun. Ei varmaan kummosia ponnisteluja vaadi. Pitää vain miettiä että miten työn saisi siististi tehtyä.
Mikael K.
Viesti:

nmrl kirjoitti:Tämän ketjun innoittamana ajattelin että voisin modata synkkajohdon pistokkeen tuohon sivuun. Ei varmaan kummosia ponnisteluja vaadi. Pitää vain miettiä että miten työn saisi siististi tehtyä.
Suurin ongelma siinä salamaliittimessä lienee tila. Pienen reiän tekeminen muoviin sujuu kohtuullisen helposti. Se mihin kohtaan sen pc-pistokkeen saa parhaiten sopimaan vaatinee hieman pohdintaa.
Ekke

Mikael K. kirjoitti:
nmrl kirjoitti:Tämän ketjun innoittamana ajattelin että voisin modata synkkajohdon pistokkeen tuohon sivuun. Ei varmaan kummosia ponnisteluja vaadi. Pitää vain miettiä että miten työn saisi siististi tehtyä.
Suurin ongelma siinä salamaliittimessä lienee tila. Pienen reiän tekeminen muoviin sujuu kohtuullisen helposti. Se mihin kohtaan sen pc-pistokkeen saa parhaiten sopimaan vaatinee hieman pohdintaa.
Ainaki tossa vanhemmassa johdossa oli hyvin tilaa.. Itse meinasin laittaa tavallisen 3.5mm stereoplugin kylkeen ku en tuosta PC-liittimestä niin perusta, ihan susi. :/
Mikael K.
Viesti:

Ekke kirjoitti:
Ainaki tossa vanhemmassa johdossa oli hyvin tilaa.. Itse meinasin laittaa tavallisen 3.5mm stereoplugin kylkeen ku en tuosta PC-liittimestä niin perusta, ihan susi. :/
Vertailtuani tovin noita kuvia tajusin, että siinä vanhemmassa salamaliittimessä ilmeisesti on enemmän tilaa kuin tässä uudemmassa versiossa. Naaraspää (eli se kaukaisempi pää) on kuvan mukaan selvästi tilavampi vanhassa.

Kokeilin omassa kamerassani (30D) miten salamasynkkaukset toimivat. Laitoin Canonin oman 550 EX:n kiinni normaalisti ja Metzin pc-pistokkeeseen. Kumpikin toimi samanaikaisesti ilman ongelmia. Ainoa haitta eri salamoissa on niiden väriero.
Viimeksi muokannut Mikael K., Tammi 20, 2008 17 : 00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nmrl
Viesti:

Joo siis mullakin on nimenomaan tuo vanha malli.
juhpa

Viesti Kirjoittaja juhpa »

Tuolla oli Canonin eos1 pantu palasiksi. Siitä jos sopii salamakenkä, niin osta pois.

http://kameralaukku.com/forums/smf/inde ... ic=21835.0
nmrl
Viesti:

juhpa kirjoitti:Tuolla oli Canonin eos1 pantu palasiksi. Siitä jos sopii salamakenkä, niin osta pois.

Jos mua tarkoitit niin mä oon ton just hajottanu :D ;) Pitäis viritellä ite joku homma tosta kengästä.
juhpa

Viesti Kirjoittaja juhpa »

nmrl kirjoitti:
juhpa kirjoitti:Tuolla oli Canonin eos1 pantu palasiksi. Siitä jos sopii salamakenkä, niin osta pois.

Jos mua tarkoitit niin mä oon ton just hajottanu :D ;) Pitäis viritellä ite joku homma tosta kengästä.
No tarkoitin ihan kenelle vain. En ollut lukenut kuin ensimmäisen viestin ja viittasin siksi siis sinun linkkiisi. Pahoittelen.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Kuinka pitkiä jatkoja olette tehneet? Mulla olis 5m jatkopala (liittimet molemmissa päissä) mutta ei toimi. Ilman jatkopalaa toimii ja yleismittarin mukaan jatkokaapelissaan ei ole vikaa. Nyt meni hermot, täytyy jatkaa tutkailua joskus...
Mikael K.
Viesti:

harrin kirjoitti:Kuinka pitkiä jatkoja olette tehneet? Mulla olis 5m jatkopala (liittimet molemmissa päissä) mutta ei toimi. Ilman jatkopalaa toimii ja yleismittarin mukaan jatkokaapelissaan ei ole vikaa. Nyt meni hermot, täytyy jatkaa tutkailua joskus...
Tekemäni on johto 6 m 65 cm ja se toimii samoin kuin normaali johto. Liititkö oikein päin liittimet? Ne eivät mene ristiin vaan kummassakin päässä samalla tavalla. Millaista johtoa käytät?
Vastaa Viestiin