Uusi Olympus SP-560 UZ!! (Mitä eroa 550 UZ:n?)

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
Pande

Viesti Kirjoittaja Pande »

Mistähän saisi käyttöohjeet 560:een?
Mielellään suomeksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Goldenius

Viesti Kirjoittaja Goldenius »

Noniin, olen tuota Olympus SP-550 katsonut siihen malliin, että näyttäisi olevan hyvä pokkarikameraksi. Nyt tarttisin sitten oikeita mielipiteitä sen suhteen, mitä sillä on kuvata videota?

- onko 18x kertaisen zoomin käyttö helppoa ja pysyykö videokuvaus laadullisena, kun kesken videon siirrytään nollatilanteesta vaikkapa 10x zoomaukseen? Pysyykö esim. rc-auto kuvattaessa kuvassa mukana tai oikeammin, pysyykö kamera tahdissa mukana?

Mikäli joku omistaa 2GB xD-kortin, niin paljonko siihen mahtuu kuvattua dataa yhteensä tuolla 640x480 30fps laadulla? Ja toinen asia: onko noita xD kortteja vielä isompia kuin 2GB?

Tarkoituksena olisi hommata tuo videokuvausta varten, monen monen syyn takia, mutta kertokaapas vastauksia kannattavuudesta.
bahii

Viesti Kirjoittaja bahii »

Goldenius: Itselläni on 560 UZ ja olen huomannut, että videota kuvatessa kuvauksen aikana tapahtuvasta automaattisesta valoisuuden säädöstä aiheutuva mekaaninen ääni tallentuu videon ääneen ja on videota katsottaessa todella häiritsevän kuuloista. (eräänlainen "narina" tai "rutina") Äänen tallennuksen saa kyllä myös pois päältä, jolloin pelkkä kuva tallentuu.
Ajattelin vaan mainita, että jos nimenomaan videota kuvaa paljon...
Auliss

Suomenkielinen käyttöohje

Viesti Kirjoittaja Auliss »

Ostin Olympus sp-560uz verkkokauppa.comista ja siinäkään ei tullut suomenkielistä ohjetta, yhteyden oton jälkeen sellainen toimitettiin ja pahoiteltiin että oli unohdettu pakata mukaan. Se unohdus taitaa olla yleinen. Siitä ohjeesta oli minulle paljon apua kun ulkomaan kielet ei ole hallussa.
Tuulssi

Viesti Kirjoittaja Tuulssi »

onkohan 550:aan suomenkielisiä ohjeita? jonkin verran oon saanu avustusta käsitteiden suomentamisessa..mutta.
Nikon Coolpix 3200 ja Olympus SP 550-UZ.
Vastaa Viestiin