Kamera-lehden tilausmäärät on vähentynyt vuosi vuodelta vaikka lehti voittoa tuottaakin. Oikeudet ostamalla taataan ettei kilpailijaa ole markkinoilla syömässä samaa kakkua. Kokeilisit käydä kaupallista koulua niin oppisit hyvin varhaisessa vaiheessa sen miten bisnes toimii. Markkinoilta ei pelkästään osteta yrityksiä sen takia, että haluttaisiin laajentaa toimintaa vaan myös siksi ettei jokin häiritsevä taho ole markkinoilla.Pforsgar kirjoitti:Miten jotain voidaan poistaa markkinoilta, jos se poistuisi sieltä muutenkin? Miten Pikseli muuten häiritsi markkinoita?tabulatuur kirjoitti:Sun tapauksessa paljon koska itse olet sinisilmäinen ton asian suhteen. Vaikka Pikseli lakkaisi omastakin tahdosta olemasta ei se tarkoita sitä ettei Kamera-lehti ostanut oikeuksia vain hankkiakseen tietotaitoa. Kyse on selvästi poistamisesta markkinoilta kilpailua häiritsemästä joka jo tuli todistettua tuolla aiemmin olevan linkin kautta.
Pikseli-lehti "in memoriam"
-
-
Ymmärrän nuo asiat oikein hyvin, paremmin kuin arvaatkaan. Kuten täälläkin jo aikaisemmin mainittiin ei kilpailija välttämättä ole häiriötekijä, vaan se voi olla myös koko alaa kasvattava.tabulatuur kirjoitti:Kamera-lehden tilausmäärät on vähentynyt vuosi vuodelta vaikka lehti voittoa tuottaakin. Oikeudet ostamalla taataan ettei kilpailijaa ole markkinoilla syömässä samaa kakkua. Kokeilisit käydä kaupallista koulua niin oppisit hyvin varhaisessa vaiheessa sen miten bisnes toimii. Markkinoilta ei pelkästään osteta yrityksiä sen takia, että haluttaisiin laajentaa toimintaa vaan myös siksi ettei jokin häiritsevä taho ole markkinoilla.
Ei Pikseliä voinut ostaa pois markkinoilta, koska se oli sieltä katoamassa joka tapauksessa. Tämä on aivan varmasti ollut Kameralehden tiedossa. Sitä paitsi myynti on ollut Pikselin omistajalla mielessä jo jonkin aikaa. Joten aloitekin on todennäköisesti tullut Pikselin suunnalta, joten on aivan turha puhua mistään kaappaamisesta.
Tästä on turha keskustella sen enenpää, koska ilmesesti sinulla ei ole faktatietoa asiasta vaan perustat olettamuksesi mutu-tietoon. Sen käsityksen olen saanut kirjoituksistasi. Minä puolestani en oikein voi jatkaa tästä sen enempää, koska tiedossani on tämän tiimoilta asioita joita en saa julkisesti kertoa.
-
Miksi ostaa firma joka on poistumassa? Varsin tyhmä teko jos oli tieto siitä, että poistuu sieltä muutenkin. Osto kertoo sen ettei tietoa loppumisesta ollut ollenkaan ostajan taholla. Puhut itsesi pussiin sen takia. Muutenkin kiinnostaa nähdä ketkä seuraavassa numerossa on palkattu siihen lehteen. Kertovat jos palkkaavat. Vakituisten avustajien nimi ei tarkoita sitä, että olisivat palkattuja työntekijöitä vaan sitä, että jotkut avustavat lehteä jopa ilmaiseksi. Sun sisäpiirin tieto jota et saa julkaista ei ole minkään arvoista kun sitä saattaa mullakin olla. Pikseliin kirjoittelu ei tarkoita sitä, että sulla olisi sellaista sisäpiirin tietoa mikä tukisi sun jo todistettua hieman virheelliseksi eli sulla ei ollut tietoa, että Pikseliä ei yhtään numeroa ilmesty jatkossa. Sen tuolla aiemmin tuli kirjoituksissasi selväksi. Jos noin puutteellista sisäpiirin tietoa on niin silloin ei sulla ole mitään muuta tietoa kuin, että Pikseli myytiin Kamera-roskalehdelle.
-
- Viesti:
Minä tässä vielä odottelin, että Pikseli pääsisi "aikuisikään" asialinjalle. En ole vielä ensimmäistäkään lukenut, kun yleensä jo kansi on ollut niin "helppoheikki"-linjaa. Minä rinnastin Pikselin lähemmäs sitä tanskalaisten kopiolehteä kuin valokuvausalan lehteä. Odotin lastentautien ohimenoa ennen kuin tutustuisin lehteen, ettei ensivaikutelma olisi vinoutunut kokemattomuuden vuoksi.
Ei tainnut Pikseli koskaan nousta oikein jaloilleen. Täälläkin ajoittain valiteltiin sen viivästymisiä ja muitakin epätäsmällisyyksiä. Nyt ei enää ole pelkoa tuon ensivaikutelman haitallisista vaikutuksista. Taidanpa heti mennä kirjastoon lainaamaan varhaisimmat siellä olevat numerot.
Ja niille, jotka luulevat, että kannatan Kamera-lehteä: en oikein pidä senkään linjasta. Paras lehti mielestäni on norjalainen Foto. Sitten tulee pari engelsmannia. Lähinnä minua useimmissa lehdissä häiritsee pseudotieteellinen lähestymistapa tekniikkaan. Asioita väitetään vertailuiksi tai testeiksi, kun kyseessä on katsaus. (vrt mielipiteeni dpreview:sta, sen nimikin on katsaus eikä testaus).
Ei tainnut Pikseli koskaan nousta oikein jaloilleen. Täälläkin ajoittain valiteltiin sen viivästymisiä ja muitakin epätäsmällisyyksiä. Nyt ei enää ole pelkoa tuon ensivaikutelman haitallisista vaikutuksista. Taidanpa heti mennä kirjastoon lainaamaan varhaisimmat siellä olevat numerot.
Ja niille, jotka luulevat, että kannatan Kamera-lehteä: en oikein pidä senkään linjasta. Paras lehti mielestäni on norjalainen Foto. Sitten tulee pari engelsmannia. Lähinnä minua useimmissa lehdissä häiritsee pseudotieteellinen lähestymistapa tekniikkaan. Asioita väitetään vertailuiksi tai testeiksi, kun kyseessä on katsaus. (vrt mielipiteeni dpreview:sta, sen nimikin on katsaus eikä testaus).
-
Tämä sai minut hymyilemään.... vihdoinkin oivalsit, että Pikseli oli muutenkin loppumassa....tabulatuur kirjoitti:Miksi ostaa firma joka on poistumassa? Varsin tyhmä teko jos oli tieto siitä, että poistuu sieltä muutenkin. Osto kertoo sen ettei tietoa loppumisesta ollut ollenkaan ostajan taholla. Puhut itsesi pussiin sen takia. Muutenkin kiinnostaa nähdä ketkä seuraavassa numerossa on palkattu siihen lehteen. Kertovat jos palkkaavat. Vakituisten avustajien nimi ei tarkoita sitä, että olisivat palkattuja työntekijöitä vaan sitä, että jotkut avustavat lehteä jopa ilmaiseksi. Sun sisäpiirin tieto jota et saa julkaista ei ole minkään arvoista kun sitä saattaa mullakin olla. Pikseliin kirjoittelu ei tarkoita sitä, että sulla olisi sellaista sisäpiirin tietoa mikä tukisi sun jo todistettua hieman virheelliseksi eli sulla ei ollut tietoa, että Pikseliä ei yhtään numeroa ilmesty jatkossa. Sen tuolla aiemmin tuli kirjoituksissasi selväksi. Jos noin puutteellista sisäpiirin tietoa on niin silloin ei sulla ole mitään muuta tietoa kuin, että Pikseli myytiin Kamera-roskalehdelle.
Mikseivät avustajat, varsinkin vakituiset sellaiset, voisi kehittää lehteä, saavat he siitä rahaa tai ei? Vakituinenavustaja ei ole muuten palkattu työntekijä vaikka saisi siitä rahaa.
Pakko oli tähän purkaukseen vielä vastata, kun valehtelijaksi vihjaillaan.... :)
-
Itsehän sinä väität, että sinulla on sisäpiirin tietoa vaikka olet itse vain saanut todennäköisesti tietää vain sen, että Pikseli myytiin Kamra-lehdelle. Ei kannata kehua sillä mitä ei ole (sisäpiirin tietoa) jos sitä ei ole. Kamera-lehteen toki sun kirjoituksia varmasti saat jatkossa mutta neljästä kuukaudesta vuoteen niiden julkaisuun menee ja jos kirjoituspalkkiota saat niin se ei varmasti ole mitään vaivaan nähden. Jotkut on sen takia ruvenneet kirjoittamaan nettiin juttuja kun ei juttuja kamera-lehteen tule kuin vasta sitten kun se on jo vanhentunut ja varsin esihistoriallista tietoa. Myöskin heikot kirjoituspalkkiot kannustavat juttujen kirjoittamista omiin nimiin nettiin kun tyhjän saa pyytämättäkin. Ei varmasti kannusta lehtiin kirjoittelu kun rahaa ei makseta ja kuitenkin vastuu säilyy jutusta ja kuvista. Kannusta Peter noita ilta-sanomien ja Ylen ilmaistyöntekijöiden toimintaa ja lahjoita ilmaisiksi niille jotka taloudellisesti siitä hyötyy sinunkin jutuillasi ja kuvillasi. Pro kun olet niin varmasti olet innokas ilmaiseksi juttuja tekemään ja kuviasi lahjoittamaan.
-
Olen siis sinusta valehtelija... aika kova väittää julkisesti valehtelijaksi... :). Uskaltaisitko kirjoittaa saman omalla nimelläsi?tabulatuur kirjoitti:Itsehän sinä väität, että sinulla on sisäpiirin tietoa vaikka olet itse vain saanut todennäköisesti tietää vain sen, että Pikseli myytiin Kamra-lehdelle. Ei kannata kehua sillä mitä ei ole (sisäpiirin tietoa) jos sitä ei ole. Kamera-lehteen toki sun kirjoituksia varmasti saat jatkossa mutta neljästä kuukaudesta vuoteen niiden julkaisuun menee ja jos kirjoituspalkkiota saat niin se ei varmasti ole mitään vaivaan nähden. Jotkut on sen takia ruvenneet kirjoittamaan nettiin juttuja kun ei juttuja kamera-lehteen tule kuin vasta sitten kun se on jo vanhentunut ja varsin esihistoriallista tietoa. Myöskin heikot kirjoituspalkkiot kannustavat juttujen kirjoittamista omiin nimiin nettiin kun tyhjän saa pyytämättäkin. Ei varmasti kannusta lehtiin kirjoittelu kun rahaa ei makseta ja kuitenkin vastuu säilyy jutusta ja kuvista. Kannusta Peter noita ilta-sanomien ja Ylen ilmaistyöntekijöiden toimintaa ja lahjoita ilmaisiksi niille jotka taloudellisesti siitä hyötyy sinunkin jutuillasi ja kuvillasi. Pro kun olet niin varmasti olet innokas ilmaiseksi juttuja tekemään ja kuviasi lahjoittamaan.
Tuota ilmaiseksi lahjoittamista ja siitä vihjailuja en oikein ymmärtänyt, mistä moinen väite? Olen ollut aika nihkeä ilmaiseksi lahjoittamaan yhtään mitään. Tehdystä työstä tule saada korvaus tavalla tai toisella.
Miksi muuten aloitit kirjoittamaan minusta, etkä asiasta josta tässä ketjussa oli kysymys? Pidetäänkö minun tekemiseni tästä ketjusta poissa, sillä ei ole mitään tekemistä tämän itse asian kanssa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Noin Pikselin de facto toimitussihteerinä sanottakoon, että Peter on kyllä melkoisen paljon lähempänä totuutta kuin "tabulaattori" - sinänsä mielenkiintoista, että on pitänyt oikein uusi tunnus tehdä tätä viestiketjua varten.
Pikseli 08/07 tulee ulos ihan normaaliin tapaan ja siinä on päätoimittajamme juttua tilanteen taustoista ja tulevasta.
Pikseli 08/07 tulee ulos ihan normaaliin tapaan ja siinä on päätoimittajamme juttua tilanteen taustoista ja tulevasta.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
-
-
Toivottavasti Kamera-lehti uudistuisi perusteellisesti Pikselin oston myötä. On alkanut tympiä viimeaikainen Kamera-lehden taso.
On käsittämätöntä kuinka paljon lehti tuhlaa palstatilaa esim. viime numerossa vuoden EISA valinnoille. Kyllä ne olisi voitu kertoa pienemmässäkin mittakaavassa, mutta eipähän tarvinnut vaivautua kirjoittamaan/ostamaan niin paljon muita juttuja.
On käsittämätöntä kuinka paljon lehti tuhlaa palstatilaa esim. viime numerossa vuoden EISA valinnoille. Kyllä ne olisi voitu kertoa pienemmässäkin mittakaavassa, mutta eipähän tarvinnut vaivautua kirjoittamaan/ostamaan niin paljon muita juttuja.
-
- Viesti:
Tuo Eisa-juttu on tietysti jonninjoutavaa sivuntäytettä ja lähinnä tekstimainontaa. Taitaa kuitenkin olla niin, että tuossa valintaprosessissa mukana olevat julkaisut ovat sitoutuneet julkaisemaan kyseisen aineiston - ilman sitoumusta ei taida päästä mukaan valitoja tekevään kultaposuukerhoon. Pakkorako siis, jos haluaa olla mukana. Kamera-lehden on toisaalta kaiketi syytä pysytellä joukossa, siitä saattaa olla etujakin.
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
-
Kaupallisen koulun (mitä sieltä tulee, jotain merkantteja vai?) tai kauppaopiston tai mikälie amk nykyisin sijaan bisneksen ymmärtämiseksi on parempi hankkia ainakin yliopistotasoinen koulutus eli ekonomin tai ekonomistin paperit. Sen jälkeen voi sitten jatkokouluttautua jos ymmärtäminen kiinnostaa.tabulatuur kirjoitti:Kokeilisit käydä kaupallista koulua niin oppisit hyvin varhaisessa vaiheessa sen miten bisnes toimii.
-
tradenomi on nykyinen nimike jos et sitä tiedä. Tosin minulla on atk-puolen tutkinto eli datanomi. Sulle se riittää amis.
Yks juttu mikä mua kummastuttaa Kamera-lehti ja Pikselin taustaan liittyvän kameraseura ry:n toiminnassa on se, että sen seuran entinen puheenjohtaja pakotettiin eroamaan seuran puheenjohtajan paikalta koska oli osallistunut Pikselin sponssaamaan messutapahtumaan jyväskylässä.
Yks juttu mikä mua kummastuttaa Kamera-lehti ja Pikselin taustaan liittyvän kameraseura ry:n toiminnassa on se, että sen seuran entinen puheenjohtaja pakotettiin eroamaan seuran puheenjohtajan paikalta koska oli osallistunut Pikselin sponssaamaan messutapahtumaan jyväskylässä.
-
Kas kun et kummastele näitä asioita Kameraseura ry:n ja Kamera-lehden keskustelufoorumilla, jossa luulisi olevan asioista tietäviä vastaajia.tabulatuur kirjoitti:Yks juttu mikä mua kummastuttaa Kamera-lehti ja Pikselin taustaan liittyvän kameraseura ry:n toiminnassa on se, että sen seuran entinen puheenjohtaja pakotettiin eroamaan seuran puheenjohtajan paikalta koska oli osallistunut Pikselin sponssaamaan messutapahtumaan jyväskylässä.
Matti Vuori