Keskari. mistä?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

addx kirjoitti:Kertokaas vielä mitä etua/eroa näissä keskareissa on normi järjestelmään? Ainakin filmi/kennokoko taitaa olla eri? Ilmeisesti studiossa näitä käytetään.
Suurin ero on kuvalaadussa, jota en kuitenkaan usko paljon olevan jos keskari on halpa ja sitä verrataan huippukinojärjestelmään. Mun mielestä huono keskari on filmin tuhlausta.

Kuva formaatti sopii paremmin mm. henkilökuvaukseen (6x6-6x7 formaatilla) kuin kino, tää on makuasia.

Keskaria käytetään muuallakin kuin studiossa, kuvaaminen on yleensä hallitumpaa ja siinä on ihan eri fiilis kuin kinokameralla.

Jos järjestelmä on raskas, niin sen vaatima valaisukalustokin on massiivista jos sitä verrataan croppidigijärjestelmään (syväterävyyshommelit).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Mä taas oon itte havitellut tuossa Mamiyan 7II:sta ja siihen sitä 150mm optiikka,80 norkun, ja 43mm:en laajiksen kaveriksi. Ihan siis harrastus ja kikkailumielessä, 5D hoitakoot kaikki muut kuvaukset nyt ja tulevaisuudessa, mitä studiossa teen.

Molemmat ääripään putket lienee sitä 'parasta mitä keskariin saa' luokkaa kaikin puolin.

Noo.. kun sopivasti tuo räpsytin eteen tulee, niin tulee ostettua.

Pitää vaan säädättää nuo molemmat optiikat juuri kyseiseen runkoon, että sillä jotain tekee. 150mm muotokuva otetaan aika liki ja mittaetsin kun on, niin siinä on ollut jotain yleistä ongelmaa tuon tarkan tarkennuksen kanssa. Pitää kuulemma säädättää ja hivenen harjoitella siihin päälle, että rupee onnaamaan kunnolla.

Toi 43mm menis sitten walkaround laajiksena ihan hyvin ja 80mm normaalina, kun runko +80mm ei hinnallisesti juuri eroa pelkän rungon hinnasta.
Vastaa Viestiin