Noissa mun lainauksissa lukee jopa, -kin, siksi että JOPA neKIN menevät halutessaan taskuun, E-P7 tai GM1 minipannarilla paremmin kuten mainittu monta kertaa. Valitsemalla vertailuun haluamansa parit, saa haluamiaan tuloksia. Nuo Sonyn F2:t ja Olyn F1.2:t osuvat hyvin siihen em. teoriaan, josta jauhettu muutama sivu sitten, eli sekään ei yllätä kai ketään että tulee samoja tulosia (tämä on vaikeaa mun moni keskustelee yhtä aikaa, AnHa ja mä kirjoitettu eri asioita). Niin paljon paremmin nuo tuota pienemmät sopivat taskuun että aika ylivoimaselta se tuntuu. Minusta. Ja että saan nuoKIN sen pienen järjestelmän runkoihin halutessani, ja F1.8 linssi sen 1.2:n tilalle ja toisinpäin. Nyt en enää edes ymmärrä mitä tarkoitat tuolla ainoalla valintaperusteella, kun se tuskin on todellisuutta kellekään, itse ainakin olen kirjoittanut monta kertaa tehokkaasta kennovakaajasta, käytettyvyydestä (minulle), valikoiman laajuudesta ja monesta muusta ja painottanut ettei koko ole ainoa peruste, vaikka yksi tärkeistä.elmar kirjoitti: ↑Helmi 22, 2022 8 : 42No, käyttäisin itsekin lillerikennon kera käsistä kuvatessa juuri f/1.2-1.8-laseja, FF:llä kelpaa pimeämpikin. Kompakti koko ei ole enää mikään M4/3 yksinoikeus, samalla tavalla ne optiikat pienenee muissakin systeemeissä kun valovoima vähenee. Luulenpa että Sony A6XXX-sarjan rungolla ja E-laseilla päästään kaikista pienimpään järkkärisettiin, jossa on kiinteä etsin.thirvi kirjoitti: ↑Helmi 21, 2022 18 : 59 ...E-M5 mkIII mahtuu mun toppatakin taskuun jopa 45mm F1.2 linssin kanssa... Kunhan se on pehmeää, kuten F1.2 pro linsseillä. Vähäinen määrä rauhatonta bokehia vaan sapettaa... Mun toppatakkiin sopii E-M5mkIII + F1.2 prime... Ja jos laitan keulille F1.2 pro linssejä... Ja toikin menee talvitakin taskuun... Jne.
Kuten sanoin aikaisemmin, mulla ei oo mitään M4/3:sta vastaan, kivoja kameroita joista moni tuntuu pitävän. Mut fani-pojat vois jo lopettaa tämän isojen peilikameroiden aikana syntyneen "ylivoimaisen pienestä koosta" ja "ainoasta valintaperusteesta" öyhöttämisen. Se juna meni jo.
En tiedä onko joko Olympus-fani käynyt sotkemassa sinun ketjusi, mutta olen pahoillani jos olen tässä Olympus-ketjussa osallistunut mielesi pahoittamiseen siitä kirjoittamalla, täytyy jatkossa muistaa aina mainita että muutkin valmistajat melkein yhtä pieniä tekee. Ai niin, Pentax Q ja Nikon 1 -sarja ovat vielä pienempiä. Ne ovat kennoltaan minusta jo liian pieniä (kännykkä ajaa liian lähelle), eikä niihin saa riittävän laajaa järjestelmää, minusta. Noiden kennovakaajista yms. en edes muista. Ne kai joku ottaisi jos se (pieni) koko olisi se ainoa valintaperuste. Ja saa sitten halutessaan minusta ottaa. Ja minusta vaikka öyhöttää, Pentax ja Nikon -ketjuissaan, ilmeisesti järjellisissä rajoissa vähän muuallakin kun ei ylläpito näitäkään poista.
Niin, sinusta ei, minusta on, makuasioita (sekin on todettu tässä monesti). Sekä oleellinen valintaperuste, että se kompaktin koonkin raja voi mennä meillä eri paikassa, ja riippuu myös muusta järjestelmästä. Hanskat saan pois jos on mieto pakkanen, jos järjestelmässä on diversiteettiä, voin aina niinä päivinä ottaa kovempaan pakkaseen myös sen isomman rungon, vaikka reppuun, niiden samojen linssieni perään.elmar kirjoitti: ↑Helmi 22, 2022 10 : 11
Järjestelmäkameran koko ei oo minusta enää nykyään oleellinen valintaperuste, ne ovat kaikki riittävän snadeja ja muut asiat ovat tärkeämpiä. Liian pieni kamera on sitäpaitsi veemäinen käytettävä pakkasessa hanskat kädessä, kompaktille koollekin on olemassa tietty raja.
...
Mut mä toistan vain itseäni. Päätän lähetyksen tähän.
Loppukaneeissasi olet jälleen täysin oikeassa. Minäkin olen kirjoittanut nuo ylläolevat jo suunnilleen 4-5 kertaa, sitten sieltä kokonaisuudesta valitaan väännön alle se yksi suure, tai linssi-runko -pari josta tuloksettomasti vääntämällä se kokonaisuus ei muutu. En kuitenkaan lupaa päättää lähetystä tähän, yritän vähentää, mutta kun odottelen että päästäisiin keskustelemaan taas tuosta uudesta rungosta. Vähän heikolta näyttää, JL Anttola voi olla oikeassa, että kaikki ovat jo karanneet täältä. Voisin ehkä editoida jonnekin sivun kolme viestiin disclaimerin: "Huom: Seuraavat 9 sivua sisältävät vääntöä pro capture -kuvien tekijänoikeuksista, m43:n sweet spotin iterointia, sekä perinteistä miehistä kokovertailua, jos haluat lukea otsikon aiheesta, hyppää suoraan sivulle 13". Pahoittelut tuohon osallistumisesta, hauskaa pohdintaa mutta voisivat olla eri paikassa.
Eksyneille vinkiksi, että tämän niin nähdyn vääntämisen keskelle heittelin noita korkeahkon ISO-herkkyyden testikuvalinkkejä tuonne noin 8 meisselinkokovertailua sitten. Näyttääkö herkkyys kokeneeseen silmiin parantunee lupailtuja määriä?