sony dsc-f828 käyttäjät!?

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
kostaja!

sony dsc-f828 käyttäjät!?

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Kertokaahan 828:n omistajat miltä peli tuntuu? itseäni alkanut hieman kiinnostaa ja vaikuttaa kaikinpuolin aika namulta! saanut hyviä arvosteluja ja moitteita saanut "hieman väkisin haetusti" ca:sta ja suurien ISO arvojen kohinasta.. ei hidasta mun osto päätöstä yhtään.. veikkaanpa että on aika tiukka peli mutta kuten sanottu, sitä ei tiedä ennenkuin sillä on leikkinyt hieman.. joten kertokaa rehellisiä kokemuksia ja kommentteja! kai se nyt ton nikonin 8700 voittaa vai olenko väärässä? ;)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tapanie

Sony

Viesti Kirjoittaja Tapanie »

Tuliko ostettua, ja nyt pitäis saada muiden kohtalotoveriden positiivisia arvosteluja. olisit uskonut vain testejä, ja jättänyt ostamatta.
miggou

f828

Viesti Kirjoittaja miggou »

1300 kuvaa on tullut nyt tuolla räpsittyä, ja täytyy myöntää että tyytyväinen olen ollut.

Kohina on havaittavissa isoilla ISOilla, mutta ei häiritse omassa käytössäni. Kameran ergonomia on huippuluokkaa ja valovoima hyvä. Kääntöperä-ominaisuudesta en enää helpolla luovu, se on mielestäni erittäin hyvä keksintö. Compactflash tiputtaa muistin hintaa verrattuna memorystickkeihin, ja mahdollistaa microdriven käytön.

Vaihtoehtona ko kameralle oli oikea digi-järkkäri (300D tai D70), mutta vastaavalla optiikalla hinta olisi noussut huomattavasti ja koska suureen osaan kuvauksestani tykkään käyttää lcd-etsintä (mitä ominaisuutta ei järkkäreissä ole), kohdistui valintani f828:iin.
Lisäksi kameran ottama hyvälaatuinen videokuva on hyvä lisä, joskin todella paljon muistia syövä (1,3Megaa per sekuntti)

Sonyn kameroista on minulla muutoinkin ollut hyvät kokemukset -laukussa kulkee aina mukana sonyn T1 pokkari (F828 ollessa tuollainen mötikkä ei sitä voi aina roudata mukanaan).
kostaja!

Re: Sony

Tapanie kirjoitti:Tuliko ostettua, ja nyt pitäis saada muiden kohtalotoveriden positiivisia arvosteluja. olisit uskonut vain testejä, ja jättänyt ostamatta.
ei tullut.. vielä!
jdigit

Viesti Kirjoittaja jdigit »

Tyytyväinen 828:n omistaja olen ollut. Ennen ostoa mietin lähinnä A2:n ja 828:n välillä ja näpisteltyäni molempia päädyin Sonyyn.

828:n parhaat puolet:

-nopea optiikka
-huippu ergonomia
-jämäkkä rakenne
-nopein 8 megasista
-mekaaninen zoom
-nivelrunko on ehdoton

Voin suositella!
kostaja!

onko?

onko se paljon haukuttu kuvanlaatu sitten todellisuudessa huono? onko siitä ca:sta ihan riesaksi asti vai huomaako sitä käytännössä lähes ollenkaan? entä mites värit, toimiiko valkotasapaino kuin hyvin vrt canon ja nikon? entä macro?? sony on ergonomisesti huippu, käytettävyydeltään se olisi minun unelmapeli mutta kuva laatua on moitittu niin paljon että pistää miettimään! mutta miten on todellisuudessa??
mäkikuisma

Re: onko?

Viesti Kirjoittaja mäkikuisma »

kostaja! kirjoitti:onko se paljon haukuttu kuvanlaatu sitten todellisuudessa huono? onko siitä ca:sta ihan riesaksi asti vai huomaako sitä käytännössä lähes ollenkaan? entä mites värit, toimiiko valkotasapaino kuin hyvin vrt canon ja nikon? entä macro?? sony on ergonomisesti huippu, käytettävyydeltään se olisi minun unelmapeli mutta kuva laatua on moitittu niin paljon että pistää miettimään! mutta miten on todellisuudessa??
Nettihän on pullollaan testikuvia. Mikset siis katsoisi itse? Aloita vaikka näistä
Ethan

Viesti Kirjoittaja Ethan »

joo mä omistan kyseisen kamera eli sony f828.. sain kamera 1. marraskuuta, tähän asti olen ottanu yli 3700kuvaa.. olen tosi tyytyväinen tähän kameraan.. mutta olen vähän pettynyt iso-kohinasta, mutta tiesin jo ostohetkellä.. eikä se mua väliä koska en kuvaa usein ISO 400-800:tä...

Tähän asti parhain ottamani kuva on http://mace.pp.fi/DSC02107.jpg ja tämäkin on hyvä http://mace.pp.fi/DSC02102.jpg
jouni k

F828

Viesti Kirjoittaja jouni k »

Mulla on ollut ko. kamera viime helmikuusta saakka. Ja olen jotakuinkin tyytyväinen kameraan paitsi se kohina Iso 400 ylöspäin, joutuu tekemään aika paljon kuvankäsittelyä jos meinaa saada edes kohtuullisen kuvan. Lisävarusteita saa nyt jo aika paljon ihan Suomestakin ettei aina tarvii muualta tilata. Joitakin kuvia täältä : http://joninet.tk
Jouni K
rolander

Viesti Kirjoittaja rolander »

Maaliskuusta -04 alkaen n. 5500 kuvaa otettu ja kokemukset ovat hyvin positiiviset. Kohinaa yli ISO200 ja joissakin tilanteissa CA ongelmia, mutta todella harvoin. Mekaanisesti ja käyttömukavuudeltaan aivan loistava peli.
Harda

Viesti Kirjoittaja Harda »

Olen kuvannut n.3000 kuvaa Sonyllani. Olen ollut tyytyväinen kameraan, tiesin ostaessani kohina ja CA ongelman... Mielestäni ainakin tuo CA on ehdottomasti liioiteltua. Sitä kyllä ilmenee mutta kovin harvoin ja lähinnä puhkipalaneiden alueiden ympärillä. Se on myös suhteellisen helppo minimoida esim. photarilla. Kyllä tuo ISO 400-800 tuottaa melkoisen määrän kohinaa, mutta ei ole ainakaan minulle koitunut mitenkään ongelmaksi (en vain käytä niitä). Taittoperä on aivan ehdoton ominaisuus kun on kerran sitä päässyt käyttämään.

Juu niitä lisävarusteitakin on nykyään jo ihan kivasti saatavilla. Itse olen harkinnut ulkoisen salaman (HVL-F32X) hankkimista. Onko kellään kokemuksia ko. salamasta?
Vastaa Viestiin