Mattapaperit

Printterit, skannerit, online-tulostukset
folio

Mattapaperit

Viesti Kirjoittaja folio »

Onko kellään kokemuksia mattapapereista tulostuksessa?
En ole paljoakaan niitä nähnyt olevan tarjolla Helsingin kaupoissa.
Löytyykö niitä tilaamalla jostain?

Kiitos.
----------
marco
----------
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
lamt

Viesti Kirjoittaja lamt »

Kovin paljoa ei kokemusta vielä ole, mutta vähän kuitenkin. Ostin viime viikolla Jyväskylän Suomalaisesta Kirjakaupasta HP:n Premium Plus mattapaperia kun halvalla sai. Maksoi 9,60 e/20 kpl, kun alkuperäinen hinta oli parikymmentä euroa. Muutamia koekuvia olen sille tulostanut Canon i550:llä ja näyttää ihan hyvälle. Jälki muistuttaa erehdyttävästi oikeaa mattavalokuvaa.
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

EPSON Matte Paper Heavyweight, on ainakin Epsonilla tulostettaessa todella mahtava paperi. Kannattaa testata.
cosmos

Viesti Kirjoittaja cosmos »

JuhaM kirjoitti:EPSON Matte Paper Heavyweight, on ainakin Epsonilla tulostettaessa todella mahtava paperi. Kannattaa testata.

Nämä kaksi edellä mainittua ovat ymmärtääkseni täysin erilaisia "mattoja".

EPSONin "matta" on kartonkimainen, tavallista paksua paperia muistuttava. HP:n "matta" on helmiäispintainen, perinteistä laboratorion mattaa muistuttava.

Itse en HP:n matta-paperille saanut i550:llä millään oikean värisiä kuvia. Ero valkenee, kun vertaa esim. Canon Photo Paper Pro tai Canon Matte photopaper -papereille tulostettaessa.

By the way, Canonin matta-paperi on myöskin pahvimainen, ei ollankaan kiiltävä, mutta huomattavasti valkoisempi kuin EPSONin vastaava. Siksi suosittelisin Canonin pahvimattaa.

Ilfordin papereita kannattaa kokeilla. Esim. Ilford Classic Pearl sopinee i550:lle ilman värisäätöjä.

Ja huom, Canonin EazyPhotoprintistä tulostettessa driverin värinsäädöt eivät vaikuta mitään, joten esim. Ilfordin pakkauksessa annetut asetukset eivät auta.
pekkavaara

Viesti Kirjoittaja pekkavaara »

Terve
Olen Tulostellut paljon kuvia erilaisille papereille ja olen tullut siihen tulokseen, että tästä lähtien käytän valokuville vain Epsonin Heavyweight matta paperia. Tällä olen saanut vuosien saatossa parhaat tulostukset.

T : PekkaVaara
P.S. Motto: "Vain paras laatu kelpaa"
Vastaa Viestiin