ebay akut mistään kotoisin?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
dr_jones

ebay akut mistään kotoisin?

Viesti Kirjoittaja dr_jones »

Mites onko noista ebay akuista mihinkään?
Nikon EN-EL14 akkuja kaipaisin ja yllättäen ebay hinnat houkuttelee.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
webbimato

Viesti Kirjoittaja webbimato »

Siellä myydään akkuja pommeista alkuperäisiin tekeleisiin, eli kannattaa tarkentaa.

Jos se tuntuu liian halvalta niin se on liian halpa. Itse tilasin joskus aikoinaan kännykkään akun joka maksoi varmaan toimituksineen vajaan kympin. Se oikosulki jo paikalleen laittaessa.. lähetin hepulle joka noista jotain tiesi ja hän totesi että kontaktit olivat varsin vekkulisti puolivalmiit ja kaikki suoja-automatiikka puuttui. Eli jokin häikkä latauksessa ja N95 olisi ollut ympäri huonetta. Kenties sammutusveden kastelemana...
panman

Viesti Kirjoittaja panman »

Olen ostellut monia akkuja "malli kiina". känny & kamera
Osa on ollut ihan täyttä ?askaa ja muutama on ollut asiallinen.
Huonoin kuumeni ensimmäisessä latauksessa tosi paljon, meni roskiin ja myyjä hyvitti rahat. Pari akkua toiminut melko huonosti, moni toiminut ihan hyvin, mutta kapasiteetti pienempi kuin orggis akuissa. Parhaat ovat olleet orginal akkuja (tai hyvin väärennettyjä) mitään eroa en ole huomannut varmasti aitoihin.
Kokonaisuutena varmaan 80% on ollut ok, sitten kun suhteuttaa hinnan, tarvikeakku vain 10-20% orggisen hinnasta, niin ei ihan paha,

Vinkkejä ostoon:
* jos tosi halpa, varaudu että voi poksahtaa tai muuten vaan huono
* katso myyjän palautteet, niistä ilmenee ihmeen paljon
* parhaat ja kalliimmat sitten eu-myyjiltä
* varo käytettyjä akkuja, ovat yleensä jo loppu
Moska

Viesti Kirjoittaja Moska »

Varmaan kymmenkunta, tai himpun ylikin kiinan akkua olen kameroihini ostellut. Yhtä lukuunottamatta kaikki oleet toistaiseksi orkkiksen veroisia. Ei eroa pisitiiviseen, mutta ei negatiiviseenkaan suuntaan, mitä nyt jutut kyljissä välillä huvittaa. Esimerkiksi kun Panasonic on akkuunsa saanut 940mAh, on kiinan akun kyljessä realistiset 9800mAh ja myyjä vielä kirkkain silmin väitti sen pitävän paikkaansa :D . Siinä yhdessä missä on ollut ongelmia, oli ongelmana rasvaiset kosketuspinnat.

Kuten jo sanottua, kannattaa lukea ko. akuista ja myyjästä kommentit, niistä selviää yleensä paljon. Itse olen ostanut asenteella että aina silloin tällöin pystyn ottamaan huonon yksilönkin vastaan, sillä hinta ero sen sallii, mutta ei ole vielä sitä huonoa kohdalle sattunut. Olen akuistani maksanut 6...18€/kpl, mallista, merkistä ja ostopaikasta riippuen. Dealexteme, eBay, PriceAngels, yms. paikat on ostopaikkoina toistaiseksi toimineet.
dr_jones

Viesti Kirjoittaja dr_jones »

Alkuperäiset akut on ebay:ssä näköjään reilua 40 puntaa = reilu 50e ja suomessa 59e niin en nyt ebaystä orkkis akkuja lähtisi ostamaan. Mutta tosiaan ne hinnat alkaen mallit kiinnosti hintansa puolesta mutta kyllä akku on vähän sellanen osa ettei sellasta taida halpaa uskaltaa ostaa. Mun tuurilla räjähtää vielä silmille.

Saako jostain halvemmalla?
http://www.topshot.fi/product/5150/nikon-en-el14-akku

EDIT:
jaahas eli ei välttämättä toimi tarvike akut D5100:ssa

"Mutta huom ei toimi DSLR rungoissa Nikon D3100 ja Nikon D5100"
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=2920
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Ebay akkuja ei ole, koska ebay on koko maailma.
Siellä on hyviä ja huonoja ja kelvollisia, mutta näiden tunnistaminen on aivan tuurista kiinni.
Kannattaa myös huomioida, että ebayssa on paljon väärennettyä tavaraa, eli se OEM akku ei olekaan sitten alkuperäinen, vaikka myyjä niin väittäisi. Kuka ikinä on ollut tekemisissä piraattiasioiden kanssa tietää, että Kiina on täynnä alkuperäisen näköistä, mutta täysin epäkuranttia tavaraa. Ja sitä samaa kuraa on täynnä myös ebay, ja huutonet.

..
TomSal

Viesti Kirjoittaja TomSal »

Tilasin kyseisen Nikonin alkuperäisakun vajaa vuosi sitten Cameta Camerasta (http://www.cameta.com/) jenkkilästä. Hinta oli silloin 48 jenkkitaalaa kotiovelle kannettuna. Silloin suomihinnat oli 65 eur paikkeilla. Nykytilanteesta ei tietoa.
Vastaa Viestiin