Dimage Xt

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
jnok

Re: XT:n kuva TV:ssä

Viesti Kirjoittaja jnok »

digipix kirjoitti:Onko kokemuksia kuvan laadusta TV katselussa?
Itselläni laatu on kovin huono, ääriviivat säröisiä yms.
TV on 32 tuumainen 100Hz. Ilmeisesti tuo digitaalinen käsittely TV:ssä sotkee kuvaa.
Kuvat ovat ihan OK PC:ssä katsottuna
Minulla samanlainen 32"/100 Hz (Finlux) - ei mitään ongelmia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
digipix

Re: XT:n kuva TV:ssä

Viesti Kirjoittaja digipix »

jnok kirjoitti: Minulla samanlainen 32"/100 Hz (Finlux) - ei mitään ongelmia.
Oletko huomannut onko kuvan resolutiolla tai pakkaustiheydellä jotakin vaikutusta. Itselläni on Panasonic TV, ja kuten sanoin XT:n kuva erittäin säröinen. TV:n säädöistäkään en ole löytänyt mitään kohtaa joka vaikuttaisi asiaan.

Itselleni vastaten:

Kyllä näin tuntuu olevan. Kun käytin parempaa resolutiota ja lievempää pakkausta niin säröisyys katosi.
Olisiko niin että kameran sisäinen jpeg purkualgoritmi ei pysty kaikilla kombinaatioilla tuottamaan laadukasta videota?
mäki p.

Viesti Kirjoittaja mäki p. »

Kertokaapas nyt te joilla tämä "helmi" jo on hieman käyttökokemuksia. Itse olen ensimmäistä kameraa hankkimassa ns. hupikäyttöön. Olisikohan tämä oiva valinta minulle, kun kriteereinä kameralle on:

-Pieni kompakti koko
-Hyvälaatuiset kuvat (mitä nyt tämän kokoisilta kameroilta voi odottaa..)
-Kestävyys, kamera ei saisi hajota heti ensimmäisen tiputuksen jälkeen, jos niin sattuisi joskus käymään, että tämä tippuisi.
-Helppokäyttöinen pitäisi kameran myös olla.
msm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja msm »

mäki p. kirjoitti:Kertokaapas nyt te joilla tämä "helmi" jo on hieman käyttökokemuksia. Itse olen ensimmäistä kameraa hankkimassa ns. hupikäyttöön. Olisikohan tämä oiva valinta minulle, kun kriteereinä kameralle on:
Olisi.
colto

Kokemuksia Xt:stä

Viesti Kirjoittaja colto »

Muutaman viikon käyttökokemuksia ja tuntemuksia:
Koko on riittävän pieni jotta tulee kuljetettua aina matkassa, siis silloin kun ei vaimon matkassa. Kuvan laatuun olen tyytyväinen ja varsinkin siihen että 3Mp antaa mahdollisuudeb cropata rajustikin kymppikuvia tilattaessa. ISO200/400 ovat tosin turha kohinaisia ja NeatImagella käsiteltaessä tahtoo tulla sitten hieman turhan "pehmeitä". Valovoimaa saisi olla enemmän sillä jos yrittää kikkailla ilman salamaa tärähtäneitä kuvia tulee turhan paljon. Salama tietysti auttaa jonkinverran muuta hankintaan tuli heti pieni jalusta jotta saisi tunnelmaa tallennettua. Tämä oli ensimmäinen digikamerani ja kriteerinä oli ensisijaisesti pieni koko ja kuvanlaatu. Molempiin olen tyytyväinen.
Aika pian tosin rupesin kaipailemaan käsisäätömahdollisuuksia, joita Xt:ssä ei valitettavasti ole, joten itsellä on tulossa uuden kameran hankinta eteen kohtapuoliin varsinkin kun vaimo alkanut jo omia tämän itselleen. Jälkiviisaana neuvoisin että kannattaa ehkä harkita kerralla hieman monipuolisemman kameran ostamista sillä täysin automaatisesta kasvaa äkkiä ulos.
Vaihtoehtoina itselläni tällä hetkellä on S45/50, DSC-V1, G3/5, C-5050, 5400, C-750. Valinnan vaikeus on suuri sillä haluaisn valovoimaa, laajakulmaa ja teleä, manuaalisäädöt, hyvän kuvanlaadun (ja kompaktissa koossa). Mistäänhän noista ei tuota kaikkea löydy mutta nyt onkin projektina selvittää minkä noista saa pienimmällä lisävarustemäärällä täyttäämään vaatimukseni.

Niin ja itse asiaan Xt kyllä täyttää reippaasti vaatimukset: kompakti koko, hyvä kuvanlaatu, (kestävyys) ja helppokäyttöisyys.
niksipakki

Viesti Kirjoittaja niksipakki »

Käyttökokemusta Xt:sta toista kuukautta ja intensiivistä käyttöä, toista tuhatta 'napattua' kuvaa.

Xt oli myös minun ensimmäinen digikamerani ja sanon samoin sanoin kuin colto, tyytyväinen olen ollut.

Tosin valovoimaa lisää ja suljinaikaan käsisäätö mahdollisuus, niin kamera olisi kuin unelma minun harrastelijamaiseen käyttööni.

Kameraa suosittelen silti lämpimästi.
Nomina sunt odiosa
jjaaskel

Viesti Kirjoittaja jjaaskel »

jnok kirjoitti:Tässä Saksasta toimitetussa paketissahan on suomenkielinen manuaali mukana! Yes.
Mitenkäs muuten takuun kanssa? Toimiiko takuu suoraan Suomessa vai tarvitseeko "toimia" Saksan kautta?

-Juha
Jussi M

Viesti Kirjoittaja Jussi M »

Moro
Oman Minoltani toin kauempaa ja kysyin miten takuu pelaa.
Vastaus alla. EU:n sisällä ei pitäisi olla mitään tekosyitä.
T: Jussi
---

Vastaus:

Takuu on voimassa kameran mukana tulleiden takuuohjeiden mukaisesti. Terveisin Minolta Finland.

Kysymys:

Moro Toin itselleni Dimage 7Hi:n XXX. Minulla on sekä
ostokuitti että kansainvälinen takuu todistus. Jos tulee ongelmia niin ovatko ne minkään arvoisia suomessa ? Olettaisin, että takuu pätee edustaahan Minolta Finland sitä Japanin Minoltaa.
Vastaa Viestiin