Varastettujen tavaroiden lista
-
Varastettujen tavaroiden lista
Olis tuossa tarjolla kohtalaisen edullista kalustoa, niin kiinnostais tietää, että voiko jostain tarkistaa onko tavara varastettua? Epäilyttää, koska hinta on tosiaan edullinen, eikä kuitteja kuulemma ole (luultavasti) tallessa.
-
- Viesti:
Re: Varastettujen tavaroiden lista
Jos joku on sattunut jonnekkin foorumille laittaan ilmotuksen omista varastetuista kamoista ja sarjanumeroista niin google varmaan auttaa siinä. Eli Googleta vaikka sarjanumerolla tai sitten sillä laitteen merkillä ja mallilla tjsp?op76 kirjoitti:Olis tuossa tarjolla kohtalaisen edullista kalustoa, niin kiinnostais tietää, että voiko jostain tarkistaa onko tavara varastettua? Epäilyttää, koska hinta on tosiaan edullinen, eikä kuitteja kuulemma ole (luultavasti) tallessa.
-
Re: Varastettujen tavaroiden lista
Poliisi voi auttaa, mutta toisinaan nämä kamat voi olla uitettu ulkomailta ja sarjanumerot ei silloin löydy koneelta. Latviasta tulee kasapäin varastettua kameratavaraa markkinoille ainakin ebayn kautta, joten tarkkana kannattaa olla.op76 kirjoitti:Olis tuossa tarjolla kohtalaisen edullista kalustoa, niin kiinnostais tietää, että voiko jostain tarkistaa onko tavara varastettua? Epäilyttää, koska hinta on tosiaan edullinen, eikä kuitteja kuulemma ole (luultavasti) tallessa.
Ja tosiaan... se mikä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, ei ole totta. Voiko kyseessä olla joku muu vedätys? Luottokortilla (kaverin visalla, hah) ostettua kamaa, jota realisoidaan saman tien käteisen toivossa? Näitä vaihtoehtoja kyllä piisaa...
..
-
Mä ainakin empisin, jos joku kysyisi mistä mun kamat on ostettu. Mä en vaan nääs meinaa muistaa.epertti kirjoitti:Kysyt suoraan myyjältä onko varastettu? ;-) Ja tietysti mistä ostettu, jos empii niin itse myös.
...ja eipä noi muuten yleensä kerro, että joo mä pöllin tän yhdeltä hipiltä asemalla, jos ihmettelet miksi kamera on niin pirun halpa...
..
-
Kyllä niistä selityksistä yleensä osviittaa saa jos on elämänkokemusta.Munt kirjoitti:Mä ainakin empisin, jos joku kysyisi mistä mun kamat on ostettu. Mä en vaan nääs meinaa muistaa.epertti kirjoitti:Kysyt suoraan myyjältä onko varastettu? ;-) Ja tietysti mistä ostettu, jos empii niin itse myös.
...ja eipä noi muuten yleensä kerro, että joo mä pöllin tän yhdeltä hipiltä asemalla, jos ihmettelet miksi kamera on niin pirun halpa...
..
-
Ei auta, jos toinen on ammattimies.epertti kirjoitti:Kyllä niistä selityksistä yleensä osviittaa saa jos on elämänkokemusta.Munt kirjoitti:Mä ainakin empisin, jos joku kysyisi mistä mun kamat on ostettu. Mä en vaan nääs meinaa muistaa.epertti kirjoitti:Kysyt suoraan myyjältä onko varastettu? ;-) Ja tietysti mistä ostettu, jos empii niin itse myös.
..
..
-
Ei toki. Aina voi jättää ostamatta varsinkin jos on halpaa.Munt kirjoitti:Ei auta, jos toinen on ammattimies.epertti kirjoitti:Kyllä niistä selityksistä yleensä osviittaa saa jos on elämänkokemusta.Munt kirjoitti: Mä ainakin empisin, jos joku kysyisi mistä mun kamat on ostettu. Mä en vaan nääs meinaa muistaa.
..
..
-
-
jos joku myy vaikka joitain arvokasta pöllittyä objektiivia, niin voihan siltä kysellä jotain yleispäteviä kysymyksiä vaikka objektiivin piirrosta, tai että milä tarkennusmoottorilla se on varustettu.
jos vastaukset on öö.. en tiedä, taikka, että ihan sähkömoottorilla tarkentaa, niin sitten kannattaa miettiä, että mahtaakohan toi kaveri tietää näistä romuista mitään, olisko puhallettua tavaraa jne.
veikkaisin, että harvemmin tommoset varkaat on mitään valokuvaamisen ammattilaisia, mitkä osais kaikkeen tommoseen vastailla. ja jos selitykset on, että "jäi perinnöks" tms, niin kyllä siihenkin löytyy tarkempia selityksiä, jos vaan myyjä tahtoo niitä antaa.
jos vastaukset on öö.. en tiedä, taikka, että ihan sähkömoottorilla tarkentaa, niin sitten kannattaa miettiä, että mahtaakohan toi kaveri tietää näistä romuista mitään, olisko puhallettua tavaraa jne.
veikkaisin, että harvemmin tommoset varkaat on mitään valokuvaamisen ammattilaisia, mitkä osais kaikkeen tommoseen vastailla. ja jos selitykset on, että "jäi perinnöks" tms, niin kyllä siihenkin löytyy tarkempia selityksiä, jos vaan myyjä tahtoo niitä antaa.
CANON EOS 5Dmk2
12-24, 24-105, 50, 85, 135, 70-300, 1,5x telekonvertteri ja 2x telekonvertteri. sigmaa ja canonia.
www.pera8x.kuvat.fi
12-24, 24-105, 50, 85, 135, 70-300, 1,5x telekonvertteri ja 2x telekonvertteri. sigmaa ja canonia.
www.pera8x.kuvat.fi
-
Kyllä minä olen ostanut todella usein tavaraa ihmisiltä, jotka eivät paljoa tiedä tavaroistaan. Ostin lopettavalta studiokuvaajaltakin kalustoa, ja häntä ei kyllä yhtään olisi kiinnostanut jaaritella piirrosta. Ehkä vaihdossa tarjottu pistoolikin olisi kiinnostanut enemmän ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Ilmeisesti kaikki objektiivini ovat pöllittyjä sillä en tiedä yhdenkään objektiivin piirrosta tai millä tarkennusmoottorilla ne on varustettu.pera8x kirjoitti:jos joku myy vaikka joitain arvokasta pöllittyä objektiivia, niin voihan siltä kysellä jotain yleispäteviä kysymyksiä vaikka objektiivin piirrosta, tai että milä tarkennusmoottorilla se on varustettu.
Jostain syystä vain kyseiset tiedot eivät ole kiinnostaneet pätkääkään, kun pääasia ovat aina olleet valokuvat ja nämä tekniset jutut, käppyrät yms. kameraharrastuksen olen jättänyt muille.
-
Mahtaako sulla olla ollenkaan oikeutta harrastukseesi? ;-)Whig kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki objektiivini ovat pöllittyjä sillä en tiedä yhdenkään objektiivin piirrosta tai millä tarkennusmoottorilla ne on varustettu.
Jostain syystä vain kyseiset tiedot eivät ole kiinnostaneet pätkääkään, kun pääasia ovat aina olleet valokuvat ja nämä tekniset jutut, käppyrät yms. kameraharrastuksen olen jättänyt muille.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
ja mahtaakohan nyt olla kysessä objektiiveja vai " the objektiiveja"? noita muutaman satasen rimpuloita ja kittilinssejä voi ollakkin myynnissä ilman, että niistä tietää p*skan vertaa, mutta jos joku myy vaikka tällästä perus yleistäkin canonia: EF 70-200 f2,8 IS USM:ia, niin melkein väitän, että myyjä, joka väittää linssin olleen omassa käytössä osaa kertoa onko siinä usmi ja vakaaja. jos ei osaa, niin sillon alkaisin kyllä jo epäillä, että onkohan myynnissä oleva tuote edes sitä, mitä sanotaan. puhumattakaan jostain kalleista laseista, mitä esim. lintukuvaajat käyttää.OskuK kirjoitti:Mahtaako sulla olla ollenkaan oikeutta harrastukseesi? ;-)Whig kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki objektiivini ovat pöllittyjä sillä en tiedä yhdenkään objektiivin piirrosta tai millä tarkennusmoottorilla ne on varustettu.
CANON EOS 5Dmk2
www.pera8x.kuvat.fi
www.pera8x.kuvat.fi
-
No jaa, ei lehtikuvaajat esim. useinkaan tiedä käyttämistään laitteista paljoakaan. Toki innokas juuri harrasteensa aloittanut on kiinnostunut joka asiasta, relevantti tai ei, mutta jos kuvaat 40 vuotta, ei siinä enää juuri kaikenmaailman vakaajat tule niin katsotuksi, objektiivi kuin objektiivi, vi*ti jotain kirjaimia siinä on...pera8x kirjoitti:ja mahtaakohan nyt olla kysessä objektiiveja vai " the objektiiveja"? noita muutaman satasen rimpuloita ja kittilinssejä voi ollakkin myynnissä ilman, että niistä tietää p*skan vertaa, mutta jos joku myy vaikka tällästä perus yleistäkin canonia: EF 70-200 f2,8 IS USM:ia, niin melkein väitän, että myyjä, joka väittää linssin olleen omassa käytössä osaa kertoa onko siinä usmi ja vakaaja. jos ei osaa, niin sillon alkaisin kyllä jo epäillä, että onkohan myynnissä oleva tuote edes sitä, mitä sanotaan. puhumattakaan jostain kalleista laseista, mitä esim. lintukuvaajat käyttää.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
onhan se näinkin, ei siinä mitään. mielestäni siinä on vaan sellanen ero, että juuri innoissaan kuvauksen alottaneen henkilön laseissa lukee jotakin tähän tyyliin: 18-55 f3,5-5,6 is... ja 50 1,8..., kun taas jonkun lintukuvaajan linssissä vois lukee 300 f2,8. ja se, mikä se ero on, että ainakin mulle on ihan sama kuinka paljon noisa kittilinsseistä ja siitä 50 millisestä on tietoa niitä myytäessä. hinta on uutenakin niin halpa, etten edes harkitse ostavani ton hintaluokan linssejä käytettynä. kun taas lintubongarin lasissa on jo sen verran kiinni rahaa, että vaikka kuinka ostais käytettynä, niin silti saa kaivaa kuvettaan se verran, että kirpasee.OskuK kirjoitti:No jaa, ei lehtikuvaajat esim. useinkaan tiedä käyttämistään laitteista paljoakaan. Toki innokas juuri harrasteensa aloittanut on kiinnostunut joka asiasta, relevantti tai ei, mutta jos kuvaat 40 vuotta, ei siinä enää juuri kaikenmaailman vakaajat tule niin katsotuksi, objektiivi kuin objektiivi, vi*ti jotain kirjaimia siinä on...pera8x kirjoitti:ja mahtaakohan nyt olla kysessä objektiiveja vai " the objektiiveja"? noita muutaman satasen rimpuloita ja kittilinssejä voi ollakkin myynnissä ilman, että niistä tietää p*skan vertaa, mutta jos joku myy vaikka tällästä perus yleistäkin canonia: EF 70-200 f2,8 IS USM:ia, niin melkein väitän, että myyjä, joka väittää linssin olleen omassa käytössä osaa kertoa onko siinä usmi ja vakaaja. jos ei osaa, niin sillon alkaisin kyllä jo epäillä, että onkohan myynnissä oleva tuote edes sitä, mitä sanotaan. puhumattakaan jostain kalleista laseista, mitä esim. lintukuvaajat käyttää.
en tunne, kun yhden lehtikuvaajan, niin en voi siitä joukosta sanoa juuri mitään. en tiedä kuinka hyvin ne omistaa, taikka tietää ja tuntee kalustonsa. mutta sen verran osaan sanoa, että jos itse teen jonkun tonnin lasihankinnan, niin kyllä osaan sanoa onko lasissa kuvanvakaaja ja, että onko se käsitarkenteinen, vai USMi.
niin ja ihan näin yleisesti, että eihän se ole satavarma, että myyjän tulee tuntea lasinsa. eikä se aina päde. mutta onhan asia niin, että mitä tahansa, mikä on myynnissä niin antaa edes pikkasen toivoa tavaran alkuperästä jos myyjä osaa edes jotain kertoa siitä tavarasta.
CANON EOS 5Dmk2
www.pera8x.kuvat.fi
www.pera8x.kuvat.fi
-
Varmaan sitten noita objektiiveja/satasen rimpuloita/kittilinssejä:pera8x kirjoitti: ja mahtaakohan nyt olla kysessä objektiiveja vai " the objektiiveja"? noita muutaman satasen rimpuloita ja kittilinssejä voi ollakkin myynnissä ilman, että niistä tietää p*skan vertaa, mutta jos joku myy vaikka tällästä perus yleistäkin canonia: EF 70-200 f2,8 IS USM:ia, niin melkein väitän, että myyjä, joka väittää linssin olleen omassa käytössä osaa kertoa onko siinä usmi ja vakaaja. jos ei osaa, niin sillon alkaisin kyllä jo epäillä, että onkohan myynnissä oleva tuote edes sitä, mitä sanotaan. puhumattakaan jostain kalleista laseista, mitä esim. lintukuvaajat käyttää.
Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM
Canon EF 24-105mm f4L IS USM
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Ja kaikki ostettu uutena suomesta... Pitäisi varmaan säästää ja ostaa "the objektiivi" ;-D