Buffalon kiintolevy pimee

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Hannu KH
Viesti:

Buffalon kiintolevy pimee

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Kuinkahan kannattais edetä kun vajaa vuoden ikäinen Buffalo ei heräänyt aamulla kun meinasi laittaa sen päälle?

Ei puhu mitään, virtavalo ei syty. Muuntajasta tuntuis virtaa tulevan eikä herännyt toisella samanlaisen härvelin muuntajallakaan.

On ostettu Vesalta, eikä hutsisi sinne sitä vaihtamaan ja ihan kiva olis kuvatkin saada pois sieltä, vaikka ne on muuallakin saatavissa. Liian kova homma satojen CD/CVD-levyjen uudelleen talletuksessa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Janappa

Viesti Kirjoittaja Janappa »

No yksi keinohan on purkaa se kotelo ja laittaa kiintolevy koneen sisään (jos sinulla on siis oikea kone). Jos kiinto näyttää toimivan ok, niin sen jälkeen tietsikkakaupasta/kiinasta uusi kotelo sille. Näin ainakin itse tekisin jos sielu pitää saada talteen.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Janappa kirjoitti:No yksi keinohan on purkaa se kotelo ja laittaa kiintolevy koneen sisään (jos sinulla on siis oikea kone). Jos kiinto näyttää toimivan ok, niin sen jälkeen tietsikkakaupasta/kiinasta uusi kotelo sille. Näin ainakin itse tekisin jos sielu pitää saada talteen.
Tai vaihtaa se sitten sisäkäyttöön, ja hommaa uuden ulkoisen. Takuukorttiahan ei kannata käyttää, jos haluaa tiedostot esiin. Ja kääntäen, jos purkaa kotelon, ei takuuta ole.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Janappa

Viesti Kirjoittaja Janappa »

OskuK kirjoitti:Tai vaihtaa se sitten sisäkäyttöön, ja hommaa uuden ulkoisen. Takuukorttiahan ei kannata käyttää, jos haluaa tiedostot esiin. Ja kääntäen, jos purkaa kotelon, ei takuuta ole.
Mutta eka kannattaa kurkata paljonko uudet ulkoiset maksaa. Enää ei löydy 2T levyä 99€ tarjouksesta. Ja tietenkin oskun ohjeen mukaan jos tarviksee lisää tilaa. Mutta jos nykyinen tila piisaa tai sitten omistaa vain läppärin niin sitten koteloa ettiin.
OskuK

Juu, nyt on aika, jolloin pitäisi kintolevyiltä kieltää hajoiaminen, ovat sen verran hinnoissaan...

Waldo's Peoplen Waldo:

mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

OskuK kirjoitti:Tai vaihtaa se sitten sisäkäyttöön, ja hommaa uuden ulkoisen. Takuukorttiahan ei kannata käyttää, jos haluaa tiedostot esiin. Ja kääntäen, jos purkaa kotelon, ei takuuta ole.
Mitäköhän väliä takuulla on. Ei ole olemassa laillista perustetta, jolla kotelon avaaminen lopettaisi myyjän lakisääteisen virhevastuun.
Matti Vuori
OskuK

mvuori kirjoitti:Ei ole olemassa laillista perustetta, jolla kotelon avaaminen lopettaisi myyjän lakisääteisen virhevastuun.
Vuori saa hoitaa sen kinaamishomman myyjien kanssa, minä jätän väliin...

Waldo's Peoplen Waldo:

R300R

Viesti Kirjoittaja R300R »

Minä hankin telakan, kun ulkoiselle kovikselle kävi samoin. Heräsi henkiin telakassa.

http://www.tietofriikki.fi/product_catalog.php?c=388
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

R300R kirjoitti:Minä hankin telakan, kun ulkoiselle kovikselle kävi samoin. Heräsi henkiin telakassa.

http://www.tietofriikki.fi/product_catalog.php?c=388
tuo on näppärä sekä tietojen pelastelussa että useamman ulkoisen levyn hallinnassa: jos ei ole täsmälleen samaa merkkiä ja mallia niin jokaisella ulkoisella kovalevyllä on omat muuntajansa ja osalla saattaa olla jopa omanlaisensa usbiliitäntä jolloin pikkuhiljaa ollaan siinä tilanteessa että pöydällä on 4 muuntajaa ja useita kappaleita useammanlaisia usbipiuhoja...

ja mikä parasta: ainakaan vielä ei taida tarvita lahjoittaa rahaa muusikonrentuille kun ostaa uuden levyn..

e: ja jos joku ihmettelee useampaa levyä niin ainakin itse mieluummin varmistan tietoa neuroottisesti: koneen incremental backuppi kahdella levyllä identtisenä plus raakatiedostot kahdella levyllä identtisenä. identtiset kopiot majailee yleensä työpaikalla ja kaikki muu kotona.
OskuK

Neuroottinen varmuuskopiointi onkin hyvä metodin nimi ;-)

Noi telakat ovat hyviä, mutta usein valitettavan huonoja.
Minusta parempi on e-satapiuha ja virtapiuha koneesta ulos ja niihin tökätään levyjä kiinni. Tosin itsekin vielä buffaloajassa, taannoinen telakka-aika juuttui kahden telakan pimeyteen...

Waldo's Peoplen Waldo:

apip

Viesti Kirjoittaja apip »

OskuK kirjoitti:Noi telakat ovat hyviä, mutta usein valitettavan huonoja.
Itsekin olen tollaisen telakan hankkimista harkinnut. Mikä niissä on huonoa?
OskuK

apip kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Noi telakat ovat hyviä, mutta usein valitettavan huonoja.
Itsekin olen tollaisen telakan hankkimista harkinnut. Mikä niissä on huonoa?
Eivät toimi, tai lopettavat sen nopeasti.
Ainakin kanattaa valita joku merkki, jonka tunnistat, ettei osta mitään Pseudo-cookazoota kuten minä.

Waldo's Peoplen Waldo:

Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Se mun Buffalo alkas toimimaan.

Nytsitten 2 muuta jotka laitoin uutena kiinni, eivä toimi koneella yhtäaikaa. Molemmat toimii erikseen, mutta yhtäaikaa kone ei niitä tunnista.

Onko W7:ssa joku määrä mitä se tunnistaa levyjä?
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Muistaakseni oli joskus täällä tuosta tunnistuksesta juttua.
Ongelman sai korjattua määrittelemällä levyille manuaalisesti sen aseman kirjaimen.
Ohiampuja

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

itse olen katselemassa läppärin kaveriksi noin 500 GB USB porttista kovoa ja Cittari myy Buffaloa aika halvalla. Onko teillä kokemuksia Buffalon nyky-laadusta? Joskus 5-6 vuotta sitten niissä oli kuulemma aika paljon vikoja, mutta nyt 2-3 vuotta ne ovat kuulemma olleet jo ihan laatukamaa.

Entiset kovoni ovat WD:n laatua, mutta niitä ei ole kauheasti kauppojen hyllyssä...
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Ainoa buffalo, joka minulla on hajonnut, piti sisällään WD:n kiintolevyn.
Hommasin sinne sisään uuden (Seagate) ja tuossa se toimii edelleen.

En tunne yhtään ulkoista, joka olisi hajonnut sen kiintolevyn kotelon rikkoonnuttua, aina on levy sisältä poksahtanut.
Buffalohan ei valmista levyjä itse.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

JiiPeeM kirjoitti:Ainoa buffalo, joka minulla on hajonnut, piti sisällään WD:n kiintolevyn.
Täällä tuossa pöydällä on Buffalosta hajonnut levy ja sekin on WD ja sitten tuollaisesta pienemmästä joka ottaa myös sähkönsä USB:n kautta hajonneet Buffalon levy joka on Hitachin tekemä.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Anteeksi jos sotken nyt tätäkin ketjua, mutta mielestäni telakka on aivan lyömätön kokonaisominaisuuksiltaan ulkoista kiintolevyä käytettäessä.
Voi itse valita yhteensopivuuden, eli ottaako (ostaako) esim USB 3, eSATA tai mitä niitä kaikkia nyt onkaan. Lisäksi erilaisissa telakoissa voi käyttää erilaisia levyjä.
Oma nykyinen on tuollainen, enkä pöytäkoneen kanssa keksi miksi "perinteistä" ulkoista kiintolevyratkaisua enää käyttäisin.
Läppärin kanssa tietysti jokin USB-liittimestä virtansa ottava, taskuun sopiva SSD-limppu koteloineen, kulkee mukavammin mukana.
Ehkä otin,ehkä en.
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Ohiampuja kirjoitti:itse olen katselemassa läppärin kaveriksi noin 500 GB USB porttista kovoa ja Cittari myy Buffaloa aika halvalla. Onko teillä kokemuksia Buffalon nyky-laadusta? Joskus 5-6 vuotta sitten niissä oli kuulemma aika paljon vikoja, mutta nyt 2-3 vuotta ne ovat kuulemma olleet jo ihan laatukamaa.

Entiset kovoni ovat WD:n laatua, mutta niitä ei ole kauheasti kauppojen hyllyssä...
http://dealextreme.com/p/genuine-wd-2-5 ... 00gb-72622

Tuolla ainakin on WD:n ulkoisia kovoja, itse ajattelin ainakin tuolta tilata kun yksi nykyisistä ei anna lukea enää kunnolla..
a55555

Viesti Kirjoittaja a55555 »

Useita vuosia vanha Buffalo (500 Gt) alkoi yhtäkkiä ilmoittaa, että kansio tyhjä. Ominaisuuksista näyttää, että käytetty on 32 gigaa, aivan oikein. Herjailee myös, että käynnistyssektoria ei voi lukea.
Telakkaan sijoitettuna sama juttu.
Sisältö on tallessa toisessa boksissa, mutta noin teoriassa kiinnostaa, mitä tapahtui sekä näitten ulkoisten boksien luotettavuus.
Tässäkin ketjussa on tuo Buffalo ollut esillä. Onkohan merkeillä mitään eroja? Luotettavia seurantoja on tuskin tehty.
ST
Vastaa Viestiin