Canon Powershot sx30is vai sx40hs ?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
JeeRock

Canon Powershot sx30is vai sx40hs ?

Viesti Kirjoittaja JeeRock »

Onko noissa käytännön eroja niin paljon, että sx40hs :stä kannattaa maksaa rapiat 100€ enemmän kuin sx30is:stä? 30is lähtee nyt 359€ hintaan ja tuo uusi malli on n.500e postikuineen osti mistä tahansa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
apip

Viesti Kirjoittaja apip »

SX40 on vielä sen verran uusi julkistus, että siitä ei taida löytyä hirveästi käyttäjäkokemuksia tai arvosteluja.

Mutta on siinä ainakin paperilla selviä parannuksia verrattuna vanhaan malliin: Uusi DIGIC 5 prosessori yhdistettynä uusittuun kennoon mahdollistaa ainakin mainospuheiden perusteella paremman kuvanlaadun (=vähemmän kohinaa) sekä nopeamman toiminnan. SX40:llä onnistuu myös FullHD-tarkkuuden videot. Myös kuvanvakain on vaihdettu tehokkaampaan ja/tai entistä helpommin käytettävään.

=> Itse valitsisin SX40:sen.
JeeRock

Ei tosiaan kauheasti löydy muuta kuin noita myyntiesittelyjä ja mainospuheita. Paperilla näyttää ihan kelvolliselta, jos tuo DIGIC 5 on niin suuri uudistus. Milloinkahan tuo sx40 hs mallia tulee myyntiin asti, olisiko kenelläkään tietoa?
apip

Viesti Kirjoittaja apip »

Canon.fi mukaan ilmeisesti lokakuussa tulossa:
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... ot_SX40_HS
SuperDrive

Re: Canon Powershot sx30is vai sx40hs ?

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

JeeRock kirjoitti:Onko noissa käytännön eroja niin paljon, että sx40hs :stä kannattaa maksaa rapiat 100€ enemmän kuin sx30is:stä? 30is lähtee nyt 359€ hintaan ja tuo uusi malli on n.500e postikuineen osti mistä tahansa.
SX30 IS:n saat Hulluilta päiviltä 299 eurolla. Onhan noissa eroa, mutta ne liittyvät lähinnä hämäräkuvaukseen, sarjakuvaukseen ja videoon. Jos kuvaat yksittäiskuvia hyvässä valossa, niin eroa ei juuri ole. 200 euron hintaerolla valinta noissa taitaa olla selvä.
JeeRock

Jokos joku on saanut käsiinsä tuon sx40hs:n ... näkyy olevan joissain nettikaupoissa ainakin tarjolla?
Hamalainen

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

sx 40 hs tuli tänään. Kamera on mukavan tuntyinen käteen. Napit ovat melkein samoissa paikoissa kun Fuji finepix s 5600. Ehkä sen takia Canon tuntuu mukavalta. Olen ottanut sillä vasta muutamia kuvia huonossa valaituksessa sisällä ja maksimi zoomilla. Mielestäni kuvan laatu on fantastinen. En ole tähän mennessä saanut millään bridge kameralla yhtä teräviä kuvia. Saa nähdä mikä on laatu ulkona päivänvalossa.
peequpeequ

Viesti Kirjoittaja peequpeequ »

tänään tuli sx 40 hs ostettua kun etsin näppäilykuviin sopivaa reissu ja eräkameraa, enkä jaksa jokapaikkaan järkkäriä ja kakkulasarjaa raahata.
Suurin yllätys tuli kun testasin marmoritiskillä eilen ja tänään sx30, sx40, Oly 810, Oly SZ-30MR ja nikon coolpix P500 mallit. Olyt oli ihan liian heppoisia ja nikonista ei saanut kunnon otetta jos on ei ole esiteinin käsi.

Käytin kaikkien noiden mallien kuvat kotosalla enne ostoa ja katselin niitä oikein kunnon ruudulla ja ei siinä ainakaan mun tarpeisiin jäänyt mitään epäselvää että mikä soveltuu minulle.

Arvion kriteerinä minulla oli kuvanlaatu/vakaus lähinnä telepäässä, kuvan laatu, käyttöliittymä ja hinta-laatu suhde.
Viimeksi muokannut peequpeequ, Marras 26, 2011 20 : 02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

peequpeequ kirjoitti:tänään tuli sx 40 hs ostettua kun etsin näppäilykuviin sopivaa reissu ja eräkameraa, enkä jaksa jokapaikkaan järkkäriä ja kakkulasarjaa raahata.
.
Kaikki on suhteellista. Minä mietin SX220 HS:n ja SX30:n välillä ja osaltaan se, etten viitsi raahata jälkimmäistä sai SX220 HS:n kannalle.
peequpeequ

Viesti Kirjoittaja peequpeequ »

No tuo olikin omaan käyttöön valittuna.

Kameran valinta on kuin oluen maistelu. Useammat meistä ehkä pitävät oluesta ja vaikeahan on kenenkään sanoa että mikä maistuu kenenkin suussa parhaimmalle :D

Minulle oli hämmästys että mihin kaikki tässä kamera + hintaluokassa nykyään pystyvät. Toivottavasti kaikki hankintaa harkitsevat löytävät sopivalle "maistuvat" mallit :D
mkoosebi

Viesti Kirjoittaja mkoosebi »

Onko foorumilaiset jo saaneet näitä sx40 malleja ostettua? Kiinostaisi millainen laite tuo on lintujen pönötyskuvien ottamiseen,onko häiritsevä laukaisu/tarkennusviive tai muuta huomioon otettavaa..
Järkkäriin muutama telepään lisämilli maksaa tonnin enemmän kuin sx40 kamera joten pistää mietityttämään tälläinen vaihtoehto.
Vastaa Viestiin