kamera ulkomailta
-
- Viesti:
kamera ulkomailta
Olen lähdössä käymään rapakon takana muutaman viikon reissulle ja suunnittelin josko ostaisin digikameran sieltä. Mietitytää vaan takuu asiat. Pystyykö takuun hoitamaan maahantuojan kautta? Niin ja mitenkäs noi hinnat. Netistä olen koettanut hintoja tutkia, mutta onko kellään kokemuksia onko halvempaa?
-
Olen pariin otteeseen tilannut jenkeistä B&H:sta http://www.bhphotovideo.com Kaveri on ollut työmatkoilla jenkeissä ja olen vain merkannut hänet "Ship to" kenttään. Laskun olen maksanut Visalla. Kun kaveri on ollut eri osavaltiossa kuin B&H (New York), ei paikallista alv:tä ole tullut hintoihin. ALV (VAT) on osavaltiokohtaista. Sitten vain kameratarvikkeet matkatavaroiden mukana "ei tullattavaa" linjaa pitkin Suomeen. Vaaranahan on, että tullimiehet pistävät sinut maksamaan tullimaksut...
Hinnat ovat todella halpoja, varsinkin nyt kun dollari on heikko euroon verrattuna. Ja esim. B&H:n valikoima on todella runsas.
Esim. Canonilla on kahdet hinnat, USA ja Imported. USA:lla on maailmanlaajuinen takuu (kalliimpi) ja Imported on "harmaatuotu" jolloin takuutapauksissa tuote on lähetettävä B&H:lle. Oma päätöksesi, otatko riskin.
Olen lukenut kaikenlaista juttua jenkkien postimyyntifirmoista. Jotkut tarjoavat halpaa hintaa, mutta palvelu on ala-arvoista ja kaikkea lisäroinaa tyrkytetään. Ja jos ei suostu ostamaan lisäkilkkeitä, tavaran toimitusajan venyvät.
Hinnat ovat todella halpoja, varsinkin nyt kun dollari on heikko euroon verrattuna. Ja esim. B&H:n valikoima on todella runsas.
Esim. Canonilla on kahdet hinnat, USA ja Imported. USA:lla on maailmanlaajuinen takuu (kalliimpi) ja Imported on "harmaatuotu" jolloin takuutapauksissa tuote on lähetettävä B&H:lle. Oma päätöksesi, otatko riskin.
Olen lukenut kaikenlaista juttua jenkkien postimyyntifirmoista. Jotkut tarjoavat halpaa hintaa, mutta palvelu on ala-arvoista ja kaikkea lisäroinaa tyrkytetään. Ja jos ei suostu ostamaan lisäkilkkeitä, tavaran toimitusajan venyvät.