Kamerareppu isolle telelle + 3 objektiiville yms.?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
erilainen

Viesti Kirjoittaja erilainen »

Harald II kirjoitti:Kyseessä on siis melkoisen suuri reppu. Ostin juuri Eberlestockin F3H ”Halftrack” repun tähän käyttötarkoitukseen. Siinä ei tietenkään ole valmiina sisuksia kameralle ja objektiiville, mutta ne saa siihen helposti tehtyä. Itse nappasin Löwepron repusta pehmustetun sisusosan (insertin).
eberleä olen muutamassa aiemmassa ketjussa kehunut, ja kommentit ovat aina olleet luokkaa 'kamerat kameralaukkuihin'.

mutta kiva huomata että täällä on joku toinenkin joka on päätynyt samoihin valintoihin kuin itse.
kaikki kuvat on jo otettu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Harald II

Viesti Kirjoittaja Harald II »

erilainen kirjoitti:
Harald II kirjoitti:Kyseessä on siis melkoisen suuri reppu. Ostin juuri Eberlestockin F3H ”Halftrack” repun tähän käyttötarkoitukseen. Siinä ei tietenkään ole valmiina sisuksia kameralle ja objektiiville, mutta ne saa siihen helposti tehtyä. Itse nappasin Löwepron repusta pehmustetun sisusosan (insertin).
eberleä olen muutamassa aiemmassa ketjussa kehunut, ja kommentit ovat aina olleet luokkaa 'kamerat kameralaukkuihin'.

mutta kiva huomata että täällä on joku toinenkin joka on päätynyt samoihin valintoihin kuin itse.
Kamerareppujen valmistajat ovat kirineet viime vuosina, mutta ovat edelleenkin tähtitieteellisen yksikön päässä oikeista reppujen valmistajista mm. kannettavuuden ja repun muun käytettävyyden suhteen.

Parhaat kamerareppuni ovatkin muiden kuin näiden kameralaukkuvalmistajien tekemiä. Toisessa, Jack Wolfskinin repussa on kamerainsertti valmiina ja tähän Eberleen nappasin sellaisen Löwepron repusta. Sopi kuin olisi tehty tähän. Ja kaikilta muilta ominaisuuksiltaan Eberle pesee Tamracit ja Löweprot sun muut kymmenen nolla. Ja nyt kun siinä on tuo sopiva insertti, niin se on kaksitoista nolla.

Jos isoa reppua kaluston (ml. muu ulkona olo varustus kuin kuvaamiseen liittyvä) raahaamiseen tarvitsee reppua, kannattaa suosiolla unohtaa nuo kamerareppu valmistajien tekeleet.

Ne on tehty bulevardeilla kruisailuun kun mitään muuta kamaa ei tarvita ja ruokailu hoituu ravintoloissa ja sateensuojaan pääsee kahvilan markiisin alle. Ja kanto-ominaisuuksissa on oletettu että ne lasketaan aina välillä ratikan lattialle että selkä pääsee lepäämään ;-)
verney

Viesti Kirjoittaja verney »

Harald II

verney kirjoitti:Toimisikohan tälläinen:
http://www.varusteleka.fi/product/isot- ... _3B50MRH64
Mielenkiintoinen systeemi. Omaa mielenkiintoani vähentää sen yksiviilekkeisyys. Jostain syytä koen tukehtumisen tunnetta kun laitan tuollaisen lastattuna selkääni, tuleeko se yksi poikittainen viileke liian lähelle kaulavaltimoa ja painaa sitä tai jotain, mutta epämiellyttävä tunne se on. Kokemusta on paristakin vastaavasta pienemmästä, mutta myin ne pois tuon takia.

Muuten mielenkiintoinen reppu, en ole ennen nähnytkään. Pitää vilkaista kun osuu matka taas tuonnepäin.
paula_pii

Viesti Kirjoittaja paula_pii »

Helsingin Verkkokaupasta ei ainakaan kannata lähteä etsimään. Myymälässä oli todella vähän reppuja ja ne olivat kaikki liian pieniä. Sanomatalon Rajalassa oli paljon kaikenlaista kantosysteemiä, mutta vain muutama Tamrac-merkkinen reppu oli riittävän iso eivätkä ne miellyttäneet muuten.
lastumaki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lastumaki »

verney kirjoitti:Toimisikohan tälläinen:
http://www.varusteleka.fi/product/isot- ... _3B50MRH64
http://www.youtube.com/watch?v=Tf7OH3B0tvw Jos kuulin oikein, niin heppu mainitsi lopussa hinnaksi 140$.
-Minä olen lihava, sinä olet ruma; minä voin laihduttaa-
mcmaketonia

Viesti Kirjoittaja mcmaketonia »

Katan reppuja voisin suositella. Itselläni on Kata 3n1-20 reppu ja hyvä ollut tähän mennessä. Tosin kaluste päivityksen takia olen itsekkin vaihtamassa isompaan reppuun ja todennäköisesti Katan reppu pysyy edelleen selässä.

Kannattaa käydä katsomassa Katan sivuja. Oikean repun löytäminen on melko helppoa:
http://www.kata-bags.com
paula_pii

Ehkä jotakuta kiinnostaa tietää, että päädyin lopulta tällaiseen reppuun: http://www.clikelite.com/products/escape/

Reppu on kevyt ja hyvä kantaa. Materiaalit ovat jämäkämmät kuin Burtonissa eikä etenkään beige versio näytä kamerarepulta. Kamera + tele -yhdistelmä ei mahdu sisälle vastavalosuoja kiinnitettynä, mutta toisaalta kameran saa vedettyä repusta ulos nopeasti ilman, että koko kamerataskua tarvitsee avata. Reppu olisi vielä parempi, jos se olisi aavistuksen leveämpi ja pidempi sekä sisällä olisi isommat taskut pienelle kameraroinalle. Olin joka tapauksessa oikein tyytyväinen, että otin matkalle mukaan tämän enkä Burtonia. Burtoniin mahtuu enemmän muuta tavaraa, mutta kannettavuus on minusta huonompi.
Harald II

Tuon escapen mainoskuvan kaveri ei ole kyllä reppua koskaan oikeasti kantanut, eikä kukaan muukaan kuvausryhmästä jos kerran eivät osaa neuvoa sen sovituksessa selkään. Kun lafka tekee tuollaisen mokan mainoksessaan, niin osaavatko oikeasti tehdä selkää sopivan repun?
paula_pii

Luulisin, ettei reppu sovellu hyvin isokokoisen ihmisen selkään. Minun selkääni se istuu paremmin kuin yksikään aiemmin kokeilemani kamerareppu.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Harald II kirjoitti:Kamerareppujen valmistajat ovat kirineet viime vuosina, mutta ovat edelleenkin tähtitieteellisen yksikön päässä oikeista reppujen valmistajista mm. kannettavuuden ja repun muun käytettävyyden suhteen.
Olen moneen otteeseen vuosien varrella manannut, kuinka kamerareppuvalmistajat aina vaan tekee kannettavuudeltaan yhtä surkeita reppuja. 50€ saa rinkan joka on 20kg painosenakin mukavempi kantaa kun Tamracin yli 400€ reput 10kg painoisina.

Miksi selkäosan, hihnojen, säätöjen, vyötärövyön, yms. kopioiminen jostain rinkasta on niin ylivoimaisen vaikeaa? Vaikka sitten sen ympärille rakentaisi normi kamerarepun.

Jos muutaman tunnin kaupunkipatikointia pidempään aion kamerakamoja selässä kantaa, niin kantolaitteena toimii muiden varusteiden määrästä riippuen joko Retki 35l rinkka, Halti 65l rinkka tai 95l Fjällräven. Kaikkiin olen (minä suunnittelin, eukko teki) tehnyt erilaisia inserttejä, ja toimii paljon kamerareppuja paremmin ja on miljuunasti mukavempia kantaa vaikka kamerakamojen lisäksi olisi 15-20kg kannettavaa.

Kyllä tuossa Lowepron Pro Runner 300 repussa muutaman tunnin kamoja kantaa jos välillä laskee selästä pois. En tosin voi käsittää, miten yli 100€ repusta (johon mahtuu kiloina mitattuna paljon lasia) voi puuttua vötäröremmi/vyö.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
itu

Viesti Kirjoittaja itu »

jagge kirjoitti:Itsellä kamerareppu myös etsinnässä, suurimmat kriteerit minulle ovat: KANNETTAVUUS sekä PAINO. Onko jollain kokemuksia repusta joka olisi hyvä selässä pidempiäkin aikoja sekä kohtuu kevyt.
Jos sekä keveys että kannettavuus ovat kriteereinä, lähes kaikki ns. kameralaukut putoavat pois. Ainakaan en ole osunut hyvään sellaiseen. Audio- ja leffapuolella on yksi sininen firma tehnyt kestäviä laukkuja, http://www.portabrace.com/ . Varustamolla on tietysti erilaisia Think tankin pusseja reppua täydentämään, http://www.studiovarustamo.fi/ .

Oma valinta osui sittenkin kantamiseen suunniteltuun reppuun. Vaelluksilla rinkkaan (satalitrainen Savotta) menee ns. tarpeeksi mutta päiväkeikoille tai kiipeilyyn löysin Arc'teryxin Miuran. Sen saa kokonaan auki sivuilla olevilla vetoketjuilla. Saattaisin ostaa seuraavankin koon (pitkä malli 55 litraa) vähän pitemmille keikoille; tuota pienempää laukkua joutuu jonkin verran pakkaamaan, että sinne saa tarvittavat roinat mukaan.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Se on kyllä käsittämätöntä, että hyvää kamerareppua ei osata/haluta valmistaa. Mikään niistä mitä itse olen kokeillut (Kata, Löwepro, Tamrac nyt ainakin) ei ole ollut hyvä selässä. Kaikissa menee hartia jumiin ja tulee niska kipeäksi.

Seuraavaksi pitää kokeilla jotain oikeaa rinkkaa, johon sitten rakentaa vaikka kamerarepusta purkamalla sisustan. Rinkoissa on tosin yleensä ongelmana suuaukko: ne on tehty enemmän ylhäältä täytettäviksi.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

paula_pii kirjoitti:Luulisin, ettei reppu sovellu hyvin isokokoisen ihmisen selkään. Minun selkääni se istuu paremmin kuin yksikään aiemmin kokeilemani kamerareppu.
Saako näitä mistään lähimaastosta?
Ei huvittaisi tilailla kokeilematta lisää reppuja. Aiemmat ei ole ihan suunnitellusti istuneet... ;)

..
paula_pii

^Väittäisin, että ei. En ainakaan itse löytänyt.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

paula_pii kirjoitti:^Väittäisin, että ei. En ainakaan itse löytänyt.
Saksan ebayssa oli reppuja, mutta Suomessa siis ei edustajaa taida olla. Harmi sinänsä, kun pitäisi ostaa joku kevyempi reppu ensi kesäksi, mutta nämä tarjolla olevat on olleet järjestäen huonoja.

..
muikkunen

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

mremonen kirjoitti:Se on kyllä käsittämätöntä, että hyvää kamerareppua ei osata/haluta valmistaa.
Itse olen ollut tyytyväinen Lowepron CompuPrimukseen. Ei ehkä sovi kovin runsaalle kalustolle, mutta ainakin omassa selässäni erittäin hyvä kantaa suht painavanakin. Tykkään myös siitä että kameravehkeet ovat selän puolella ja repun voi vähän sotkuisemmassakin maastossa laskea maahan niin että pääsee niihin käsiksi, hihnoja ja selkää vasten tulevaa osaa likaamatta.
mremonen
Viesti:

Entäs tää:
http://www.hazard4.com/products_evac_photo_recon.html

Kulkis aseetkin mukana...
tmu_la
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmu_la »

Burtonin uudemmassa F-Stop repussa on metallinen selkätuki ja säädettävät olkatuet (rinkkojen tapaan) eli saa sopimaan erikokoisille kantajille. On myös isompi kuin Zoom-pack.. Varteenotettava vaihtoehto jos joku muu vielä hyvin selkään istuvaa reppua etsii..
mremonen
Viesti:

paula_pii kirjoitti:Luulisin, ettei reppu sovellu hyvin isokokoisen ihmisen selkään. Minun selkääni se istuu paremmin kuin yksikään aiemmin kokeilemani kamerareppu.
Mitä tuohon reppuun sitten loppujen lopuksi tungit?
Vastaa Viestiin