tarkoitus olisi hankkia kannettavaan cf-korttia varten pcmcia väylään kortti. haluaisin sellaisen pcmcia -adapterin joka on aina koneessa kiinni ja siten että itse aukosta ei törrätä ylimääräistä kamaa yli koneen ulkomittojen kun cf-kortti ei ole kytkettynä.
lähdetään nyt liikkeelle siitä että:
- onko kaikissa kannettavissa pcmcia väylän syvyys vakio?
- onko itse pcmcia kortit aina saman kokoisia pituudeltaan?
pcmcia cf-kortti kannettavaan
-
Re: pcmcia cf-kortti kannettavaan
1) Itse väylän syvyys tietääkseni on vakio, mutta koneen kuoret aiheuttavat muutamien millien eroja.Jukka kirjoitti: 1) onko kaikissa kannettavissa pcmcia väylän syvyys vakio?
2) onko itse pcmcia kortit aina saman kokoisia pituudeltaan?
2) Tietääkseni kyllä: muuten zydeemi ei olisi standardoitu.
-ile-
Myyntiin lähdössä helmikuussa:
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!
Tiedustele yv:nä tai spostina.
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!
Tiedustele yv:nä tai spostina.
-
Re: pcmcia cf-kortti kannettavaan
PCMCIA-kortteja on standardin mukaan type 1, 2 ja 3. Korttien liitin, leveys ja pituus ovat vakioita, paksuus riippuu siitä mikä em form factor on kyseessä. Väylä on aina PCI väylä.Jukka kirjoitti:lähdetään nyt liikkeelle siitä että:
- onko kaikissa kannettavissa pcmcia väylän syvyys vakio?
- onko itse pcmcia kortit aina saman kokoisia pituudeltaan?
Type 1 kortin paksuus on 3.3mm, type 2:n 5.0mm ja type 3:n 10.5mm. Ohuempaa korttia voi käyttää paksummassa korttipaikassa, mutta ei luonnollisestikkaan päinvastoin.
Nykyisissä kannettavissa on yleisin varmaankin type 2 korttipaikka. Type 2 on myös varmaankin myös yleisin korttityyppi. Joissakin kannettavissa on kaksi type 2 korttipaikka joihin kuitenkin saa tungettua type 3 kortin jos ei käytetä kuin yhtä korttia.