Canon digital ixus 400 akku

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
KallioE

Canon digital ixus 400 akku

Viesti Kirjoittaja KallioE »

Moro,

Onkohan kyseiseen kameraan saatavilla millaisia akkuja? Vakio akku kun ei tahdo kauaa kestää kun zoomin kanssa joutuu leikkimään. Lähinnä kiinnostaa halvat akut, opiskelijan tuloilla kun ei kalliin kameran oston jälkeen paljoa ostella.

Ja toinen pikku lisäkysymys, jos jossain vaiheessa ostan muistikortteja, niin kumpi on parempi , 2x256 vai 1x512?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
thoke

S400 akku

Viesti Kirjoittaja thoke »

Akku: www.partco.fi
Kortti: henkilökohtainen mielipiteeni, 512. Ei tarvitse vaihdella suotta ja kun nopeudessakaan ei ole suurempia eroja, niin miksi pelata kahdella kortilla.
qube

Viesti Kirjoittaja qube »

Minä olen netissä aihetta seuranneena saanut sellaisen kuvan, että halvemmat ns. tarvikeakut ovat myös kestoiltaan aina hieman huonompia kuin Canonin omat. Eli sen minkä hinnassa voittaa häviää akun kestävyydessä. Yleisesti ottaen yhdellä akulla ei kai vaan yksinkertaisesti pärjää lataamatta jos kuvailee vähänkin enemmän vaan tarvitaan kaksi akkua. Itse laitoin juuri tilaukseen toisen alkuperäsiakun (NB-1LH).

Yksikin 256Mb kortti riittää aika pitkälle Ixus 400:n kanssa mutta jos enemmän tilaa kaipaat niin itse ostaisin ennemmin yhden isomman kortin kuin kaksi pienempää.
mmoose

Tarvike akku

Viesti Kirjoittaja mmoose »

Ixus v2:ssahan on tuo sama akku. Itse ostin tarvikeakun alle puoleen hintaan alkuperäisestä. Tarvikeakku ei kylläkään kestä yhtä kauan kuin alkuperäinen. Voi tosin olla että varauskyky kasvaa muutaman kerran jälkeen. Ehkä noin 10 kuvaa vähemmän saa tarvikeakulla. Joten itse pidän ihan hyvänä ostoksena. Eikä harmitakaan niin paljon jos putoaa kamerapussukan sivutaskusta ja katoaa.
Termiitti

Viesti Kirjoittaja Termiitti »

Montas kuvaa te akullisella tyypillisesti saatte? Minusta akku kestää hyvin - ehkäpä luokkaa 150 kuvaa per akku - jos kuvaaminen ei ole zoomilla ja/tai salamalla tapahtuvaa.

Akun kestävyys on tämän kameran heikoin ominaisuus, ei kuitenkaan varsinainen ongelma. Toisen akun kuitenkin taidan ostaa.

Offtopic: Lisäksi kaipaan infrapunayhteyttä kameran ja koneen välille tyyliin kännykät. Miksi sitä ei harrasteta kameroissa? Ei tarvitsisi aina kuljettaa piuhaa mukana jos haluaa antaa vaikka pari kuvaa kaverille. Ja akku olisi todella kiva ladata kameran sisällä. Miksi se ei ole mahdollista?
B4349

Viesti Kirjoittaja B4349 »

Termiitille, se miksi akkua ei voi ladata kameran sisällä saattaisi johtua (mutu-tietoutta) kameran koosta. Luulisi että jos kameraan olisi rakennettu akun latausmahdollisuus, kasvattaisi se kokoa. Mutta tämä oli vain villi arvaus.

Ja minusta ainakin (vara-akun omistavana) on hyvä että lataus tapahtuu kameran ulkona. Jos se olisi vain kameran sisällä tapahtuva menisi vara-akun tuomat ilot vähän hukkaan.

-IXUS 400-
Termiitti

Viesti Kirjoittaja Termiitti »

B4349 kirjoitti:Termiitille, se miksi akkua ei voi ladata kameran sisällä saattaisi johtua (mutu-tietoutta) kameran koosta. Luulisi että jos kameraan olisi rakennettu akun latausmahdollisuus, kasvattaisi se kokoa. Mutta tämä oli vain villi arvaus.
No kuka esim kännykästä akun irroittaisi latausta varten? nykykännykät ovat mielestäni aika pieniä ja käyttävät vastaavaa akkutekniikkaa kameroiden kanssa.
qube

Viesti Kirjoittaja qube »

Riippuu tietenkin käytöstä mutta digikamerat syövät virtaa huomattavasti enemmän kuin nykyiset kännykät. Kyllähän kännyköilläkin oli kahden akun käyttö aika yleistä vielä joskus viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla. Erillisessä laturissa oli toinen akku latauksessa kun toinen oli käytössä. Nykyään en tunne ketään joka olisi hankkinut kännykkäänsä lisäakun.

Olen samaa mieltä että olisi ihan hyvä jos akkua voisi ladata vaihtoehtoisesti myös kamerassa. Tämä luultavasti antaisi mahdollisuuden myös käyttää kameraa suoraan verkkovirralla. Nythän tähän tarvitaan lisävarusteena myytävä piuha.
bse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bse »

qube kirjoitti:Riippuu tietenkin käytöstä mutta digikamerat syövät virtaa huomattavasti enemmän kuin nykyiset kännykät. Kyllähän kännyköilläkin oli kahden akun käyttö aika yleistä vielä joskus viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla. Erillisessä laturissa oli toinen akku latauksessa kun toinen oli käytössä. Nykyään en tunne ketään joka olisi hankkinut kännykkäänsä lisäakun.

Olen samaa mieltä että olisi ihan hyvä jos akkua voisi ladata vaihtoehtoisesti myös kamerassa. Tämä luultavasti antaisi mahdollisuuden myös käyttää kameraa suoraan verkkovirralla. Nythän tähän tarvitaan lisävarusteena myytävä piuha.
Itsellä on 2 akkua kännyyn - tuli käytettyä ainakin ahvenanmaan pyöräreissulla :) Varta vasten en kyllä ole hankkinut vaan jäi aikaisemmasta kännykästä ylimääräiseksi ja sattuu sopimaan nykyiseenkin. Harvoin sitä tarvitsee, mutta matkalla voi olla hyödyksi.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Vastaa Viestiin