Uudet kotisivut

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Matti_JH
Viesti:

Uudet kotisivut

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Ajattelin väsätä tässä talven mittaan uudet sivut. Nykyisellään käytän kuvat.fi -palvelua.

Mutta tekisi mieli tehdä ulkoasu oman mielen mukaan, lisäillä tekstiä, saada sivuille suht järkevä nimi ymym...

Eli mitä palvelua kannattaisi käyttää? Wordpress? Joku muu?

Kiitos.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Jos WordPressia käyttää, kannattaa asentaa se omaan webhotelliin, koska siinä voi itse viilailla ulkoasua maksutta.

Tuolta itse latasin, on hyvät asennusohjeet:
http://fi.wordpress.org/

Webhotelliksi suosittelen Suncomet.comia, joka on hinta-laatu -suhteeltaan aika kelpo. Palvelimet sijaitsevat Hollannissa, mutta ainakin omat sivuni (yhteensä viisi) toimivat siellä tarpeeksi nopeasti.

Blogiini laitan vain muutaman kuvan per viesti ja linkin koko kuvasarjaan, joka on Kuvat.fi:ssä.

Domain-nimi Joker.comista alle kympin (tosin suomalainen domain-tunnuskaan ei kai nykyään maksa paljon), webhotelli 2Gt Suncometissa 21 euroa ja Kuvat.fi 24 euroa, koko hoito yhteensä 55 euroa vuodessa, ei ole mielestäni paha hinta.

Niin ja voi Kuvat.fi-palveluunkin tehdä omat sivut, jos ei tarvitse muuta kuin html-tuen.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
antti.h

Viesti Kirjoittaja antti.h »

grafia kirjoitti:Jos WordPressia käyttää, kannattaa asentaa se omaan webhotelliin, koska siinä voi itse viilailla ulkoasua maksutta.

Tuolta itse latasin, on hyvät asennusohjeet:
http://fi.wordpress.org/

Webhotelliksi suosittelen Suncomet.comia, joka on hinta-laatu -suhteeltaan aika kelpo. Palvelimet sijaitsevat Hollannissa, mutta ainakin omat sivuni (yhteensä viisi) toimivat siellä tarpeeksi nopeasti.

Blogiini laitan vain muutaman kuvan per viesti ja linkin koko kuvasarjaan, joka on Kuvat.fi:ssä.

Domain-nimi Joker.comista alle kympin (tosin suomalainen domain-tunnuskaan ei kai nykyään maksa paljon), webhotelli 2Gt Suncometissa 21 euroa ja Kuvat.fi 24 euroa, koko hoito yhteensä 55 euroa vuodessa, ei ole mielestäni paha hinta.

Niin ja voi Kuvat.fi-palveluunkin tehdä omat sivut, jos ei tarvitse muuta kuin html-tuen.
Sama setti käytössä, suncomet + wordpress. Rakensin aiemmin myös Joomla-saitin, joka tavallaan päihittää Wordpressin kaikessa, mutta toisaalta menee liiallisuuksiin ja on lopulta suht monimutkainen. Wordpressissä voi keskittyä enemmän olennaiseen kunhan alustan rajoitukset ei tule vastaan.
American
Viesti:

Viesti Kirjoittaja American »

Jos ei tietoa ole flash leffan luonnista, niin tosiaan wordpress on aika kivuton vaihtoehto.

Itsellä sivut pystyssä:
Sivu - flash+html+xml
Blogi - wordpress

Riippuu mitä sivulta haet?

jos perussettii niin html+xml+js/css on aika hyvä kokoonpano.

Xml tiedostoja suosittelen, ainakin huomannut, että kuvien lisääminen helpottaa kummassi kun ei tarvitse paljoa koodailla
Vastaa Viestiin