Esimerkiksi juoksevaa koiraa on helppo kuvata, af-on päälle ja laukasinta voi painaa aina haluamassaan kohtaa. Jatkuva tarkennus on muuten aika hankala pitää päällä, kun pitäisi nostaa etusormi laukaisun jälkeen puoleenväliin.BasicDude kirjoitti:Tuli ostettua myös tämä paljon kehuja saanut kamera.
Tarkennusjärjestelmään olen enemmänkuin tyytyväinen. Laitoin meidän kaksivuotiaan juoksemaan olohuoneessa sohvan ympäri ja otin kymmenen kuvan sarjan, kaikki tarkkoja.
Tarkentamiseen liittyykin kysymys. Monessa paikassa kehutaan pro-runkojen AF-ON nappia. Tässä 7000:ssa saa myös AE-L/AF-L nappiin tuon ominaisuuden. Mitä käytännön hyötyä tästä AF-ON napista on? Jossain oli mainittu, että tarkentaminen olisi nopeampaa.
Nikon D7000
-
-
Ja minä en tykkää :)Hel_NiS kirjoitti:Ite tykkään käyttää af-onnia, koska tällöin laukaisimesta painaminen ei tarkenna. Esim. Af-c:n ollessa päällä voi kuitenkin tarkentaa, sommitella ja painaa laukaisinta ilman, että tarkennus muuttuu. Myös jos ottaa kuvaa vaikkapa kasvillisuuden takana olevasta kohteesta voi tarkentaa käsin ilman, että täytyy vekslata af->mf jne.BasicDude kirjoitti:Tuli ostettua myös tämä paljon kehuja saanut kamera.
Tarkennusjärjestelmään olen enemmänkuin tyytyväinen. Laitoin meidän kaksivuotiaan juoksemaan olohuoneessa sohvan ympäri ja otin kymmenen kuvan sarjan, kaikki tarkkoja.
Tarkentamiseen liittyykin kysymys. Monessa paikassa kehutaan pro-runkojen AF-ON nappia. Tässä 7000:ssa saa myös AE-L/AF-L nappiin tuon ominaisuuden. Mitä käytännön hyötyä tästä AF-ON napista on? Jossain oli mainittu, että tarkentaminen olisi nopeampaa.
Eli käytän sitä nappia lukitukseen.
Se on vähän siitä kiinni mistä tykkää.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
D7000
Tulipahan päivitettyä D5000 D7000:n. Kaksi viikkoa ollut nyt käytössä. Kyllä kannatti. Sopivan kokoinen ja tärkeimmille toiminnoille on omat napit; esim helpompi korjata vaikka valkotasapainoa omasta napista ku mennä aina valikon kautta, niikuin D5000:ssa.
-
- Viesti:
-
Pah, huomattavasti kätevämpää on olla esim U2:ssa äksön-moodin asetukset heti käytössä, yks pieni kierros rullaa ja läjä asetuksia muuttuu sopivaksi.Möykky78 kirjoitti:Joudun olemaan täysin samaa mieltä tuossa asiassa. Jos joku tilanne tulee nopeesti eteen, niin ei mee montaa hetkeä ku on tarkennus vaihdettu esim. af-s :stä 39 pisteen af-c:hen.. Itellä ainakin ollu erittäin hyödyllinen ominaisuus...
-
Lyhyesti: kellään kokemuksia kyseisestä tarvikeakkukahvasta?
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=3481
Kannattaako or not?
Kannattaako or not?
-
- Viesti:
Paha mennä sanomaan, mutta ainakin hinta näyttäisi olevan kohallaan ja ainakin mitä päällepäin vertasin kuvien perusteella kalliimpaan "viralliseen" -kahvaan niin muotoilussa ja napeissa ei taida olla mitään eroja. Taidanpa laittaa tilaukseen.Möykky78 kirjoitti:Lyhyesti: kellään kokemuksia kyseisestä tarvikeakkukahvasta?
Kannattaako or not?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tarvikeakkukahvoissa kannattaa katsoa Vivitaria. Itse tilasin posteineen 64€ jenkkilästä (amazonin kautta) D300S:ään. Ei eroa nikonin omaan tukevuudessa, vaikka vivitar on muovia ja nikonin magnesiumia. Nikonin oma mulla oli joskus nelisen vuotta sitten D300:ssa.
Tiedä sitten minkälainen D7000 kahva on, mutta sen verran hyvä tuo D300:n kahva on, että itse ainakin uskaltaisin vivitarin ostaa.
Edit: Eipä Vivitarilla näköjään ole akkukahvaa D7000 runkoon. Oletin vain että olisi, koska niitä on D80/90, D300/700, D5000/5100 ja D3100 kameroihin.
Tiedä sitten minkälainen D7000 kahva on, mutta sen verran hyvä tuo D300:n kahva on, että itse ainakin uskaltaisin vivitarin ostaa.
Edit: Eipä Vivitarilla näköjään ole akkukahvaa D7000 runkoon. Oletin vain että olisi, koska niitä on D80/90, D300/700, D5000/5100 ja D3100 kameroihin.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
En suosittele kyseistä akkukahvaa, tilasin juurikin tuon ja sai rungon tuntumaan omasta mielestä todella halvalta.M1z3 kirjoitti:Paha mennä sanomaan, mutta ainakin hinta näyttäisi olevan kohallaan ja ainakin mitä päällepäin vertasin kuvien perusteella kalliimpaan "viralliseen" -kahvaan niin muotoilussa ja napeissa ei taida olla mitään eroja. Taidanpa laittaa tilaukseen.Möykky78 kirjoitti:Lyhyesti: kellään kokemuksia kyseisestä tarvikeakkukahvasta?
Kannattaako or not?
Palautin takaisin kahvan, seuraavaksi Nikonin oma alumankku kahva jos jokin. Tämä siis oma mielipide, muttei sopinut D7000 jämerän rungon kylkeen ollenkaan. Tosin tähän oltiin hiukan varauduttu hinta huomioiden. Ja kahvan "rulla" toimi päinvastaisesti kun rungon oma, tämäkin oli tiedossa muiden kokemuksista tarvikekahvoista.
-
Onkos kellään muulla jo mennyt suljin D7000:sta? :)
Mulla lähti kamera huoltoon maanantaina viikko ennen takuun loppumista kun suljin hajosi. Joku 35000 oli kuvia otettuna.
Mulla lähti kamera huoltoon maanantaina viikko ennen takuun loppumista kun suljin hajosi. Joku 35000 oli kuvia otettuna.
-
Oho! Tuskin kannattaa sanoa että hyvä kun mäsähti takuuaikana, mutta sanon silti, aina se helpottaa. Ei siis mua, vaan käsittelyä ;-)Avokid kirjoitti:Onkos kellään muulla jo mennyt suljin D7000:sta? :)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
-
:)nomad kirjoitti:Sitten onkin hyvä panna 7k myyntiin kun voi mainostaa vähällä kuvausmäärällä ja ihka uudella sulkimella :-)Avokid kirjoitti:Onkos kellään muulla jo mennyt suljin D7000:sta? :)
Määhän olen päättänyt jo vuosi sitten, että D7000 vaihtuu isompaan kunhan Nikon tuo D300s/D700/D4:n korvaajan.
Muuten tuo hajoaminen sattu tiukkaan väliin. Huollossa menee kaksi viikkoa ja mulla on vähän reilun kahden viikon päästä kuvauskeikka. Mieluiten kuvaisin kuitenkin sillä parhaalla rungolla.
-
:DOskuK kirjoitti:Jokos D4:lle on tulossa korvaaja? ;-)Avokid kirjoitti: Määhän olen päättänyt jo vuosi sitten, että D7000 vaihtuu isompaan kunhan Nikon tuo D300s/D700/D4:n korvaajan.
Kai se on tässä joskus tulossa ;)
-
Verkkokauppa.com ja JAS yllättivät positiivisesti.Avokid kirjoitti:Onkos kellään muulla jo mennyt suljin D7000:sta? :)
Juuri tuli viesti, että runko on noudettavissa Pirkkalasta huollettuna 9 päivän reissun jälkeen :)
-
- Viesti: