4 pistettä ikäryhmässä 60-69.
Kummasta tämä testi kertoo enemmän, ihmisen värinäkökyvystä vai näytön värientoistokyvystä?
Joskus pari vuotta sitten sain paljon huonomman tuloksen kalibroidulla Samsung Syncmaster 226BW:lla. Nyt näyttönä oli tehdasasetusten jäljiltä oleva BenQ M2700HD, joka tosiaankaan ei ole mikään kuvankäsittelijän unelma.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Läppäri: yli 20 (en muista tarkkaan)
Silmämääräisesti kalibroitu näyttö: 0
Tää on mielenkiintosta kun näkee paljo näyttö vääristää ja latistaa värejä. Ihan pääsääntösesti läppäreillä tulee huonompia pinnoja, paremmilla näytöillä parempia.
hkurkela kirjoitti:Minulla tulos 4, kovalla yrityksellä.
Tytär 13v katseli olkapään yli ja omalla yrityksellään siirteli nopealla tahdilla värejä ja tulos 0... Teki vielä pyynnöstäni uudestaan ja taas 0, eli nyt oli pakko jo isänkin uskoa totuus kummalla on parempi värisilmä...
Näyttönä kalibroitu Eizo.
... uusi näyttö (Eizo tämäkin) ja tulos 2, ei meinaa (tällä iällä?) ihan virheetöntä saada millään.
No minulla paljon enemmän, kalibroimaton näyttö sekä lasit vaihtokelpoiset, mutta tärkein syy taitaa olla se, että koko homma meni arvuutteluun, mitä yleensä tuossa piti tehdä? Kun tuo kuukeli ei sitten suomentanut riittävästi mitä haluttiin tehtäväksi, niin arvuuttelulla sitten tein sen ;)
Viimeksi muokannut malmar, Syys 03, 2011 22 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
hkurkela kirjoitti:Minulla tulos 4, kovalla yrityksellä.
Tytär 13v katseli olkapään yli ja omalla yrityksellään siirteli nopealla tahdilla värejä ja tulos 0... Teki vielä pyynnöstäni uudestaan ja taas 0, eli nyt oli pakko jo isänkin uskoa totuus kummalla on parempi värisilmä...
Näyttönä kalibroitu Eizo.
... uusi näyttö (Eizo tämäkin) ja tulos 2, ei meinaa (tällä iällä?) ihan virheetöntä saada millään.
Tytär teki sen taas. Nyt 15v ikää ja heti eka yrittämällä teki puhtaan 0-tuloksen.
Ha, tämä oli hauska. Aika surkealla Samsungin läppärin näytöllä (seli seli), tuli tulokseksi 4. Osun ikähaarukkaan 20-29. Menivät ketuiksi tuossa sinisestä violettiin vaihtuvassa kohdassa. 4 peräkkäistä ruutua sekaisin.