Eezy toiminimen sijasta...
-
- Viesti:
Eezy toiminimen sijasta...
Olen aina hetkittäin miettinyt toiminimen perustamista jonka kautta laskutusta voisi hoitaa tms... Asia sinänsä ei ole nyt ajankohtainen, mutta törmäsin äsken tuollaiseen Eezy palveluun jota mainostettiin toiminimen "korvaajaksi".
Palvelu sinänsä tuntui aika helpolta ja yksinkertaiselta. Ainoa maksu jonka vievät on 9% alvittomasta laskutussummasta.
Ruotsissa kyseiset puljut on kai aika yleisiä mitä vähän googlettelin. Eli ikäänkuin itse saisi palkkaa Eezyltä ja töitten välissä pystyy saamaan työttömyyskorvausta kassasta tai kelalta.
Oon aika newbie noissa toiminimihommissa, mutta löytyisikö keneltäkään kokemuksia tuota Eezystä? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla.
-> http://www.eezy.fi/
Palvelu sinänsä tuntui aika helpolta ja yksinkertaiselta. Ainoa maksu jonka vievät on 9% alvittomasta laskutussummasta.
Ruotsissa kyseiset puljut on kai aika yleisiä mitä vähän googlettelin. Eli ikäänkuin itse saisi palkkaa Eezyltä ja töitten välissä pystyy saamaan työttömyyskorvausta kassasta tai kelalta.
Oon aika newbie noissa toiminimihommissa, mutta löytyisikö keneltäkään kokemuksia tuota Eezystä? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla.
-> http://www.eezy.fi/
Luontokuvaus blogi : http://www.janneheimonen.net/blog/ - (päivitetty 20.05.2013)
Kotisivu: http://www.janneheimonen.net/
- walk softly and carry a SMALL lens -
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Toki niitä halvempia vaihtoehtoja saa kertoa...Guzmo kirjoitti:Laskutuspalvelut ovat näppäriä, mutta vievät omien palkkioidensa, verojen, vakuutusmaksujen jne. jälkeen todella ison osan palkasta. 9-12% kiinteä osuus on myös aika paljon. Halvempiakin vaihtoehtoja on.
Luontokuvaus blogi : http://www.janneheimonen.net/blog/ - (päivitetty 20.05.2013)
-
meinaatko että nuo tulisi kovin paljon halvemmaksi vaikka rupeaisi itse pyörittämään pisnestä?Guzmo kirjoitti:Laskutuspalvelut ovat näppäriä, mutta vievät omien palkkioidensa, verojen, vakuutusmaksujen jne. jälkeen todella ison osan palkasta. 9-12% kiinteä osuus on myös aika paljon. Halvempiakin vaihtoehtoja on.
-
- Viesti:
Eezyn toiminta vastaa normaalissa liiketoiminnassa lähinnä kirjanpitäjän osuutta joka sitten toiminnasta ja laskutusasteesta riippuen kustantaa 1-3% liikevaihdosta. Eli kyllä se tulee. Mutta jos keikkaa on satunnaisesti, eikä sillä ole tarkoituskaan elättää itseään, 9% siitä että ei saa yrittäjästatusta ja sen mukanaan tuomia kivoja ominaisuuksia työkkärin, kelan, verottajan etc. taholta, on mun mielestä ihan ok summa. Totta kai jos löytyy vastaava palvelu halvemmalla niin tottakai mieluummin sinne, tsekkaa toki ensin muiden käyttäjien kokemukset että saat todella sen oman osuutesi.ossipena kirjoitti:meinaatko että nuo tulisi kovin paljon halvemmaksi vaikka rupeaisi itse pyörittämään pisnestä?Guzmo kirjoitti:Laskutuspalvelut ovat näppäriä, mutta vievät omien palkkioidensa, verojen, vakuutusmaksujen jne. jälkeen todella ison osan palkasta. 9-12% kiinteä osuus on myös aika paljon. Halvempiakin vaihtoehtoja on.
-
- Viesti:
Hyvin on minulla toiminut. Vuoden verran olen sitä kautta pyörittänyt.
Aluksi taisivat ottaa jonku 11%, mutta nyt vievät tuon 9%.
Homma pelaa erittäin yksinkertaisesti. Laskutusmääräyksen tekemiseen menee pari minuuttia. Kilometrit ja kalustohankinnat pystyy vähentää. Sekin tapahtuu helposti lomakkeella omilta sivuilta.
Jaa meneekö mainostamiseksi. No tietenkin toivon paljon asiakkaita, niin tippuu tuo Eezyn palkkioprosentti. Joitakin halvempia osuuskuntia kyllä löytyy, mutta tämä firma hoitaa osuutensa mallikkaasti, niin en ole vaivautunut kokeileen muita.
Aluksi taisivat ottaa jonku 11%, mutta nyt vievät tuon 9%.
Homma pelaa erittäin yksinkertaisesti. Laskutusmääräyksen tekemiseen menee pari minuuttia. Kilometrit ja kalustohankinnat pystyy vähentää. Sekin tapahtuu helposti lomakkeella omilta sivuilta.
Jaa meneekö mainostamiseksi. No tietenkin toivon paljon asiakkaita, niin tippuu tuo Eezyn palkkioprosentti. Joitakin halvempia osuuskuntia kyllä löytyy, mutta tämä firma hoitaa osuutensa mallikkaasti, niin en ole vaivautunut kokeileen muita.
-
ok, olin vain ymmärtänyt että kirjanpitohommat maksaisi ihan prkleesti jos tekee satunnaisia pikkuhommia...oh6jih kirjoitti:Eezyn toiminta vastaa normaalissa liiketoiminnassa lähinnä kirjanpitäjän osuutta joka sitten toiminnasta ja laskutusasteesta riippuen kustantaa 1-3% liikevaihdosta. Eli kyllä se tulee. Mutta jos keikkaa on satunnaisesti, eikä sillä ole tarkoituskaan elättää itseään, 9% siitä että ei saa yrittäjästatusta ja sen mukanaan tuomia kivoja ominaisuuksia työkkärin, kelan, verottajan etc. taholta, on mun mielestä ihan ok summa. Totta kai jos löytyy vastaava palvelu halvemmalla niin tottakai mieluummin sinne, tsekkaa toki ensin muiden käyttäjien kokemukset että saat todella sen oman osuutesi.ossipena kirjoitti:meinaatko että nuo tulisi kovin paljon halvemmaksi vaikka rupeaisi itse pyörittämään pisnestä?Guzmo kirjoitti:Laskutuspalvelut ovat näppäriä, mutta vievät omien palkkioidensa, verojen, vakuutusmaksujen jne. jälkeen todella ison osan palkasta. 9-12% kiinteä osuus on myös aika paljon. Halvempiakin vaihtoehtoja on.
-
- Viesti:
Joo no riippuu tietty kirjanpitäjästä, mutta esim. mulla on kiintee veloitus n. 10 € /kk ja sitten 0,x € / tosite. Satunnaisiin keikkahommiin saattaa olla enemmänkin ongelma saada koko kirjanpitäjää tai sitten kiintee veloitus on suurempi. Joten jos tienestit on muutamaa tonnia per vuosi niin oma kirjanpitäjä saattaa viedä jo huomattavasti isommankin siivun.ossipena kirjoitti:ok, olin vain ymmärtänyt että kirjanpitohommat maksaisi ihan prkleesti jos tekee satunnaisia pikkuhommia...oh6jih kirjoitti:Eezyn toiminta vastaa normaalissa liiketoiminnassa lähinnä kirjanpitäjän osuutta joka sitten toiminnasta ja laskutusasteesta riippuen kustantaa 1-3% liikevaihdosta. Eli kyllä se tulee. Mutta jos keikkaa on satunnaisesti, eikä sillä ole tarkoituskaan elättää itseään, 9% siitä että ei saa yrittäjästatusta ja sen mukanaan tuomia kivoja ominaisuuksia työkkärin, kelan, verottajan etc. taholta, on mun mielestä ihan ok summa. Totta kai jos löytyy vastaava palvelu halvemmalla niin tottakai mieluummin sinne, tsekkaa toki ensin muiden käyttäjien kokemukset että saat todella sen oman osuutesi.ossipena kirjoitti: meinaatko että nuo tulisi kovin paljon halvemmaksi vaikka rupeaisi itse pyörittämään pisnestä?
Viimeksi muokannut oh6jih, Loka 12, 2011 23 : 00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tuossa juuri osuuskunnan hyvä puoli työttömän kannalta. Jos et nosta palkkaa joka kuukausi, saat täyden työttömyskorvauksen niiltä kuukausilta.oh6jih kirjoitti:
riippuen kustantaa 1-3% liikevaihdosta. Eli kyllä se tulee. Mutta jos keikkaa on satunnaisesti, eikä sillä ole tarkoituskaan elättää itseään, 9% siitä että ei saa yrittäjästatusta ja sen mukanaan tuomia kivoja
Voihan osuuskunnan itsekin kaverien kanssa kasata. Pitä vaan muistaa, että osuus ei saa olle yli 15%, muuten katsotaan yrittäjäksi. Eli 7 henkeä vähintään. Tai mielellään enemmän, jotta jos joku lähtee, ei muista tule yrittäjiä. OY sama juttu.