Hyvä pikkukennoinen Nikon

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Sarek

Hyvä pikkukennoinen Nikon

Viesti Kirjoittaja Sarek »

Tarvetta olisi DX-kennoiselle rungolle FX:n kaveriksi, mutta ei hajuakaan näistä "harrastajamallin"-rungoista. D300(s) ja D7000 jäävät laskuista pois, mutta mikä olisi hyvä runko alemmassa luokassa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Avokid

Re: Hyvä pikkukennoinen Nikon

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Sarek kirjoitti:Tarvetta olisi DX-kennoiselle rungolle FX:n kaveriksi, mutta ei hajuakaan näistä "harrastajamallin"-rungoista. D300(s) ja D7000 jäävät laskuista pois, mutta mikä olisi hyvä runko alemmassa luokassa?
D5100:ssa on sama huippukenno kuin D7000:ssa. Toisena vaihtoehtona pitäisin D90:iä, jota saa vielä tänään Rajalasta todella hyvään hintaan.

D3100:nkin on hyvä vehje kuvanlaadun ja perustoiminnallisuuksien osalta, mutta luulen että se on jo liian yksinkertainen vehje sinun käyttöösi.

Eli D5100 tai D90.
Toinen on teknisesti uudempi ja kääntyvällä takanäytöllä, mutta D90:ssä on kaksi rullaa, parempi etsin, toimintoja enemmän.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Sarek

Kiitos vastauksesta. Onkohan af:n toimivuudessa eroa?
AnHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Mulla on D300 omana kamerana, mutta käytin edellisellä keikalla D5000:sta toisena kamerana. D5000/D5100 on todella hyvä kamera, ja tulee mieleen vain kaksi syytä, joiden takia sitä ei kannata hankkia 1) sulla on iso koura ja 2) et tykkää tehdä säätöjä valikoista. Voin suositella nykyisillä hinnoilla.

AF on tarpeeksi hyvä. Rauhallisesti lentäviin isoihin lintuihin tarkentaa ja seuraa hyvin.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Sarek kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Onkohan af:n toimivuudessa eroa?
Molemmissa on sama AF-moduuli ja samanlaiset sensorit. Eli melkein väittäisin, että eroa ei ole.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Mulla on kakkosrunkona 5100, kuvanlaatua on pakko kehua. Käsiteltävyys on osittain rampautettu, melkein kaiken säädettävän saat etsiä valikoista... yhden nappulan saa valittua haluamalleen toiminnolle.
--------
Aves!
higgins

Viesti Kirjoittaja higgins »

Sakke_K kirjoitti:Mulla on kakkosrunkona 5100, kuvanlaatua on pakko kehua. Käsiteltävyys on osittain rampautettu, melkein kaiken säädettävän saat etsiä valikoista... yhden nappulan saa valittua haluamalleen toiminnolle.
Eli D5100, jos pelkää kohinaa= kuvailee hämärässä iso- arvot koholla muuten D90 ( suosittelen), Higg
Higgins, jonka kädet ovat nopeammat kuin pää

https://www.instagram.com/jarihigg/
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

higgins kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti:Mulla on kakkosrunkona 5100, kuvanlaatua on pakko kehua. Käsiteltävyys on osittain rampautettu, melkein kaiken säädettävän saat etsiä valikoista... yhden nappulan saa valittua haluamalleen toiminnolle.
Eli D5100, jos pelkää kohinaa= kuvailee hämärässä iso- arvot koholla muuten D90 ( suosittelen), Higg
On tuo kuvanlaatu muutenkin huippua... poikkeuksellisen hyvä dynamiikka näkyy kuvissa asti, ja valonmittaus on myös poikkeuksellisen luotettava automatiikalla. Suoltaa valmista tavaraa...
--------
Aves!
Sarek

Kiitos kaikille vastauksista. Hämärissä tulee kuvattua paljon, ja melko suurista käpälistä huolimatta valinta taitaa kallistua D5100:n puoleen.
Vastaa Viestiin