Hintavinkit

Vain yksityishenkilöille. EI FIRMOILLE. Myydään valokuvaukseen liittyvää käytettyä tavaraa. Muista mainita *paikkakunta*! Puhno? Älä nosta ilmoitustasi alle viikon välein (=käytä sen sijaan Muokkaa-nappia!). HINTA PAKOLLINEN.

----Yksityisviesti pysyy Lähtevät-kansiossa, kunnes vastaanottaja on lukenut yv:n. => lukemisen jälkeen siirtyy Lähetetyt-kansioon. ---
American
Viesti:

Viesti Kirjoittaja American »

Koneboxissa sigma 30mm f1.4 huomattavasti halvemmalla kuin muualla. (riippuen paikasta 60-100e halvemmalla)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
J_N_S

Viesti Kirjoittaja J_N_S »

DigitalREV:n viikon diilinä on 60D, 750,3€ for body only
Or can you?
jama1

Pentax K-7

Viesti Kirjoittaja jama1 »

Verkkokauppa.comissa Pentax K-7 aika edullinen.
Runko n. 620 euroa tai kitti 650 euroa.

Kuulemma poistotuote, joten hinta laskee pikkuhiljaa lisää ellei tuotteita myydä loppuun ennen sitä.
Sokota
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sokota »

Rajalassa näemmä poistomyynnissä Contour HD-videokamerat,
199€ perusmalli ja 299€ GPS-versio
McQueen

Viesti Kirjoittaja McQueen »

Hesarin takasivulla tänään:

Top-Shot
Pentax K-5 18-55 WR kit 999e.
Pentax K-5 runko 879e.

Pitäsköhän ostaa taas K-5 muiden rinnalle...
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

McQueen kirjoitti:Hesarin takasivulla tänään:

Top-Shot
Pentax K-5 runko 879e.

Oijoi... Kuuma tarjous. Oiski rahaa ton verran.. :) Pitäsköhä ottaa lainaa ;)
J_N_S

Viesti Kirjoittaja J_N_S »

Or can you?
audiophile

Viesti Kirjoittaja audiophile »

McQueen kirjoitti:Hesarin takasivulla tänään:

Top-Shot
Pentax K-5 runko 879e.

Mitä ihmeellista K-5:n kenno tarjoaa 900euron luokassa? Tekniikka on 7fps, magnesium runko, dng-formaatti, 920px lcd, full-hd video.

Käytettävyys näyttää... ...pienet muovinapit... Toisaalta niissä on olennaiset toiminnot eikä valikkojen takana.

Mutta miltä kennon kuva näyttää isolla näytöllä tai paperilla? Mitä realismia K-5 tai Pentax tuo lopputuloksiin verrattuna esim. Canoniin?

Mitä erilaisuutta voi odottaa erittäin kilpaillussa 1.6x kroppi-luokassa?

Tuossa hieman sampleja:
http://a.img-dpreview.com/reviews/penta ... rldACR.JPG
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk ... 20copy.JPG

ja RAWi (ISO 17Mt file):
http://s3.amazonaws.com/movies.dpreview ... 72.PEF.zip
Potretteja ja puita. Joskus yhdessä.
rauer

Viesti Kirjoittaja rauer »

J_N_S kirjoitti:Nyt ois 7D polkuhintaan, 1067€
http://www.digitalrev.com/en/biggest-sa ... 41-article
Olikos tämä Honkkarifirma eli lähettävätkö sieltä (= tullit sun muut riemut) vai lähempää?
Heycki

Viesti Kirjoittaja Heycki »

rauer kirjoitti:
Olikos tämä Honkkarifirma eli lähettävätkö sieltä (= tullit sun muut riemut) vai lähempää?
On hongkongilainen putiikki, mutta toi hinta sisältää jonkin sortin "Import Handling Chargen", joten ei pitäisi joutua maksamaan itse enää tulleja. Mene ja tiedä.
Once you have paid the Import Handling Fee, we will handle all the following costs should they occur during customs clearance:
- Any Import Tax and/or Duty in your country
- Any courier's Free Domicile handling charge (Duties and Tax Forwarding Surcharge)
- Any Local Customs clearance fee
"The problem with internet quotes is that you can’t tell if they are genuine" –Abraham Lincoln
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

audiophile kirjoitti:Mitä ihmeellista K-5:n kenno tarjoaa 900euron luokassa?
...
Mutta miltä kennon kuva näyttää isolla näytöllä tai paperilla? Mitä realismia K-5 tai Pentax tuo lopputuloksiin verrattuna esim. Canoniin?
...
Mitä erilaisuutta voi odottaa erittäin kilpaillussa 1.6x kroppi-luokassa?
Menee reilusti off-topiciksi, mutta pakko ottaa tässä kohtaa kantaa, että tuo näkemys on aika lailla sivuraiteilla valokuvaamisesta. Kuvaaminen on muutakin kuin kennon tuottama lopputulos. Kuvausvälineen valintaa vaikuttaa se miten kamera sopii juuri kuvaajan käteen, onko käyttölogiikka kuvaajalle sopiva, onko saatavilla sopivia objektiiveja, jne.

Pentaxin puolesta puhuvat ainakin kennovakaaja, muihin merkkeihin nähden poikkeava objektiivivalikoima (mm. pannukakut), kameran pieni koko suhteessa ominaisuuksiin, sääsuojaus pienestä koosta huolimatta, jne. Ei ole montaa kameramerkkiä, jolla on mahdollista kuvata pienellä kevyellä setillä valovoimaisilla kiinteäpolttovälisillä objektiiveilla ja lisäksi saa kennovakaajan hyödyt. Pentaxeista on mielestäni helppo löytää selviä hyötyjä, vaikka kameroiden käytettävyys ei itselleni ole auennut aivan täysin, johtuen siitä että kuvailen Canoneilla.
Heycki

arn kirjoitti:pienellä kevyellä setillä valovoimaisilla kiinteäpolttovälisillä objektiiveilla
Voisitko luetella muutaman Pentaxin valovoimaisen kiinteän laajakulmapäästä?
"The problem with internet quotes is that you can’t tell if they are genuine" –Abraham Lincoln
kolmonen

Viesti Kirjoittaja kolmonen »

Heycki kirjoitti:
rauer kirjoitti:
On hongkongilainen putiikki, mutta toi hinta sisältää jonkin sortin "Import Handling Chargen", joten ei pitäisi joutua maksamaan itse enää tulleja. Mene ja tiedä.
Once you have paid the Import Handling Fee, we will handle all the following costs should they occur during customs clearance:
- Any Import Tax and/or Duty in your country
- Any courier's Free Domicile handling charge (Duties and Tax Forwarding Surcharge)
- Any Local Customs clearance fee
Jos lähetyksessä ei ole mukana muuta kuin runko tai vain runko ja yksi linssi niin se on tulliton (lähde: tulli.fi). Mutta ALV siitä menee silti (23%). Joten onko tuossa import handling fee:ssä tuo ALV mukana?

Iitse en ole arvokkaampaa tuolta hong kongista tilannut, mutta aina olen kyllä olettanut että vähintään ALV tulee maksettavaksi. Olenko ollut väärässä? Paljon on kamaa tullut kyllä tilattua ja todella harvoin jäänyt mitään tulliin, mutta kaikki kama onkin yleensä ollut alle tullaus/ALV arvon mitä olen tilannut...
saarjann

Viesti Kirjoittaja saarjann »

kolmonen kirjoitti: Iitse en ole arvokkaampaa tuolta hong kongista tilannut, mutta aina olen kyllä olettanut että vähintään ALV tulee maksettavaksi. Olenko ollut väärässä? Paljon on kamaa tullut kyllä tilattua ja todella harvoin jäänyt mitään tulliin, mutta kaikki kama onkin yleensä ollut alle tullaus/ALV arvon mitä olen tilannut...
Riippuu täysin sovitusta toimitusehdosta. Googleen hakusanaksi Incoterms. Itselläkin on kerran yksi kalliimpi paketti jäänyt tulliin, mutta toimitusehto oli sellainen että lähettäjä hoitaa tullauksen jne, joten minulle ei tullut kuluja, mutta soittivat minulle ja kysyivät sisältöä ja arviota hinnasta.

Kaipa tulli sitten (ainakin yrittää) laskuttaa toimittajaa...
kolmonen

Viesti Kirjoittaja kolmonen »

saarjann kirjoitti:
kolmonen kirjoitti: Iitse en ole arvokkaampaa tuolta hong kongista tilannut, mutta aina olen kyllä olettanut että vähintään ALV tulee maksettavaksi. Olenko ollut väärässä? Paljon on kamaa tullut kyllä tilattua ja todella harvoin jäänyt mitään tulliin, mutta kaikki kama onkin yleensä ollut alle tullaus/ALV arvon mitä olen tilannut...
Riippuu täysin sovitusta toimitusehdosta. Googleen hakusanaksi Incoterms. Itselläkin on kerran yksi kalliimpi paketti jäänyt tulliin, mutta toimitusehto oli sellainen että lähettäjä hoitaa tullauksen jne, joten minulle ei tullut kuluja, mutta soittivat minulle ja kysyivät sisältöä ja arviota hinnasta.

Kaipa tulli sitten (ainakin yrittää) laskuttaa toimittajaa...
Ok. Kiitos infosta. Mutta entä ALV? Se ei liity mitenkään tullimaksuihin, mutta maksettava se on jos EUn ulkopuolelta tullut kama tulliin jää.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Heycki kirjoitti:Voisitko luetella muutaman Pentaxin valovoimaisen kiinteän laajakulmapäästä?
Valovoimainen + pieni laaajakulma on yleensäottaenkin vähän hankalampi juttu, ainakaan kohtuuhinnalla. Enkä ainakaan itse puhunut laajakulmista. En myöskään ole Pentax-mies, kuten jo aiemmin kerroin, mutta kaivoin sinulle silti muutaman esimerkin Pentaxilta: 14/2.8 (420g), 15/4 (etsipä itse pienempi ja valovoimaisempi vastaava jollekin valtamerkille), 21/3.2, 31/1.8, 35/2.4 ja viimeisenä ihastuttavan pieni ja laadukas 35/2.8 macro.
Off-topicci tästä aiheesta riittää, Google kertoo tarvittaessa loput.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Saakohan näitä kaikkia kuitenkaan oikeasti mistään...
--------
Aves!
Heycki

arn kirjoitti:kaivoin sinulle silti muutaman esimerkin Pentaxilta: 14/2.8 (420g), 15/4 (etsipä itse pienempi ja valovoimaisempi vastaava jollekin valtamerkille), 21/3.2, 31/1.8, 35/2.4 ja viimeisenä ihastuttavan pieni ja laadukas 35/2.8 macro.
Ovathan ne aika pieniä, mutta missä on se valovoima (pl. 31/1.8, joka ei ole kropilla kovinkaan laaja)?
panman

Viesti Kirjoittaja panman »

Gigantissa on maanantaina Canon 1000 + 18-55mm kittiputkella 299,-
melko halpa sanoisin
Cuntonen

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

Espoon Sellon Rajalassa 7D 1199€
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
Vastaa Viestiin