McCellandin kirja hyväkin?

Kirjat/lehdet, näyttelyt, TV-ohjelmat, messut, kurssit, opiskelu ...
Dark Dante

McCellandin kirja hyväkin?

Viesti Kirjoittaja Dark Dante »

Moi!

Vähän olen tässä digikameran hankinnan myötä innostunut asiasta, että saisi kuvia 'sotkettua'... ;-) Niinpä jotain Photoshoppiakin on vähän käpistelty, mutta kun kuvankäsittelykokemus on rajoittunut kohdenuolien lisäämiseen karttapohjiin PSP5:llä, niin oppia kaivataan, ja tuollaisen herran yli 1000-sivuista opusta tarjouksessa kaupitellaan, niin olisiko hyvä ensimmäiseksi tämän lajin oppikirjaksi? Muitakin saa suositella, mutta tuo olisi nyt suhteellisen edukkaan oloinen, ja vanhemmista versioista kuin CS:stä jos löytyisi, niin varmaan vielä edukkaampi/onko Elementsistä tulossa...

Dark Dante
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Mulla oli toi Raamattu hetken aikaa, mutta möin sen pois, kun en siitä oikein saanut irti mitään. Kaikenlaisia kikkoja ja yleistä kuvankäsittelyä kirjassa kyllä käsiteltiin, mutta ei oikein sytyttänyt.

Pukilta olen pyytänyt lahjaksi "Valokuvien korjailu ja viimeistely", Katrin Eismann. Mitä olen sitä kaupassa selaillut, se vaikuttaa oikealta kirjalta minulle eli käsittelee nimenomaan valokuvia ja niiden käpistelyä.

http://www.digicamera.net/vinkit/index.htm
Tuolta löytyy arvioita eri kirjoista.
Dark Dante

Viesti Kirjoittaja Dark Dante »

Jooh, kyllä varmasti on tuo mainitsemasi ihan pätevä teos, mutta arvostelussa kun sanottiin, että ehkä vähän kokemusta PS:n kanssa tarvittaisiin, niin se siitä sitten, toistaiseksi kun olen saanut aikaan yhden modifioidun kuvan, kun tyttöystävän siskon lapsista otetun kuvan vähän joulukorttia varten yritin 'jouluistaa', eli ihan perusteista täytyy lähteä... Sekin kyllä tietysti auttaisi, että osaisi kuvata. ;-)
Pforsgar

Viesti Kirjoittaja Pforsgar »

Suosittelen Scott Kelbyn kirjaa Photoshop valokuvaajille.
t. Peter Forsgård

www.peterforsgard.com
valokuvaaja.kotisivukone.com
peter@peterforsgard.com
Twitter: JPeterF
joonal

Viesti Kirjoittaja joonal »

Pforsgar kirjoitti:Suosittelen Scott Kelbyn kirjaa Photoshop valokuvaajille.
Tuli tänään hankittua, ja ensiselailujen perusteella vaikuttaa oikein pätevältä opukselta.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Kuin myös "Photoshop digikuvaajille".
Vastaa Viestiin