Onko siinä mustassa mallissa tosiaan magnesiumrunko? Minä olen saanut käsityksen että se olisi vain mustaa muovia, eli erotuksena väri, usm kittiputki ja akkukahvan mukaantulo.
JupJup kirjoitti:Onko siinä mustassa mallissa tosiaan magnesiumrunko? Minä olen saanut käsityksen että se olisi vain mustaa muovia, eli erotuksena väri, usm kittiputki ja akkukahvan mukaantulo.
Tuosta mgnesiumrungosta en mene takuuseen, luin tämän eräältä toiselta foorumilta. Tuntuisi, että se nostaisi enemmän hintaa.
en kyllä oikein usko että olisivat viitsineet väsätä magnesiumrunkoa tuohon mustaan malliin. taitaa olla psykofysiologinen harha tuo kameran isompi paino tuolla suomi24 foorumin kaverilla...
-juri
"Whether you think you can or think you can't, you are right." - Henry Ford
yaksu kirjoitti:Saako tätä mustaa kittipakettia suomesta, suomenkielisellä manuaalilla?
Joo, mielestäni ainakin täällä Kuopiossa sellainen oli Fotokellarin näyteikkunassa. Kannattaa toki kysyä tuleeko se USMin kanssa, sillä halvimmat toimittajat voivat tehdä huomaamatta vaihtokaupat.
Seppo K kirjoitti:Perusmali (hopeinen) muovirungolla ja musta on taas varustettu magnesiumrungolla, siis on tukevamman oloinen.
Siinä lienee mukana myös akkukahva.
Ainoa ero on väri. musta malli julkaistiin syyskuussa Saksassa, tiedustelin asiaa silloin Suomen Canonin edustajalta joka vahvisti että ainoa todellinen ero on väri.
yaksu kirjoitti:Saako tätä mustaa kittipakettia suomesta, suomenkielisellä manuaalilla?
Joo, mielestäni ainakin täällä Kuopiossa sellainen oli Fotokellarin näyteikkunassa. Kannattaa toki kysyä tuleeko se USMin kanssa, sillä halvimmat toimittajat voivat tehdä huomaamatta vaihtokaupat.
Lähinnä musta väri on vaan höpöhöpö -rahastuskokeilu. Videokamerapuolella valitsee sama käytäntö: myydään rinnakkaismallia mustana ja kameran nimeen lisätty lyhenne Pro...ja kauppa käy.
Mustaan väriin näyttää siis liityvän tiettyjä mielleyhtymiä. Se antaa tunteen, että omistaa ammattilaitteen. Joka siitä haluaa maksaa lisää, on hänen asiansa.
Seppo K kirjoitti:
Mustaan väriin näyttää siis liityvän tiettyjä mielleyhtymiä. Se antaa tunteen, että omistaa ammattilaitteen. Joka siitä haluaa maksaa lisää, on hänen asiansa.