Camera Sakemannilta
-
Camera Sakemannilta
Maksoin ennakkoon 22.5. saksalaiselle nettifirmalle digikamerasta ja toimitusajasta kysyttyäni sain viestin, että kamera saapuu minulle 5-7 arkipäivän kuluessa. Noh, viestiä on tullut lähetettyä jo toistakymmentä, mutta kameraa ei kuulu... Olen soittanut DHL:lle ja Suomen postiin, mutta kaverin lähettämästä seurantanumerosta ei ole tietoa kummassakaan.
Joten: mitä ihmettä minä nyt teen? Maksukuitti Saksaan löytyy ja mailit on tallessa. Pitäisikö minun vielä kuukausi odotella ennen kuin teen asialle jotain?
Kiitoksia jo etukäteen, kanssa-kuvaajat.
Joten: mitä ihmettä minä nyt teen? Maksukuitti Saksaan löytyy ja mailit on tallessa. Pitäisikö minun vielä kuukausi odotella ennen kuin teen asialle jotain?
-
Odotat vielä tovin.
Minullekin luvattiin toimitusajaksi topfoto-onlinestä noin viikkoa, mutta kyllähän siinä pari-kolme kuitenkin vierähti.
Suomen Postin lähetysseurantaan kamera ilmestyy vasta muutamaa päivää ennen kuin saat kameran noutaa jo omasta paikallispostistasi. Ihmeesti nuo pikkulähetykset viipyvät jossakin kontissa -- missälie. Prioriteetit ajavat edelle ja sinun kamerasi lepää vielä jossain saksanmaalla lentokentän varastohallissa, odottamassa sitä pientä tilaa jostakin koneesta.
Minullekin luvattiin toimitusajaksi topfoto-onlinestä noin viikkoa, mutta kyllähän siinä pari-kolme kuitenkin vierähti.
Suomen Postin lähetysseurantaan kamera ilmestyy vasta muutamaa päivää ennen kuin saat kameran noutaa jo omasta paikallispostistasi. Ihmeesti nuo pikkulähetykset viipyvät jossakin kontissa -- missälie. Prioriteetit ajavat edelle ja sinun kamerasi lepää vielä jossain saksanmaalla lentokentän varastohallissa, odottamassa sitä pientä tilaa jostakin koneesta.
Re: Camera Sakemannilta
napakettu kirjoitti:Maksoin ennakkoon 22.5. saksalaiselle nettifirmalle digikamerasta ja toimitusajasta kysyttyäni sain viestin, että kamera saapuu minulle 5-7 arkipäivän kuluessa. Noh, viestiä on tullut lähetettyä jo toistakymmentä, mutta kameraa ei kuulu... Olen soittanut DHL:lle ja Suomen postiin, mutta kaverin lähettämästä seurantanumerosta ei ole tietoa kummassakaan.
Jos ongelmat jatkuvat, viranomaiset auttavat:
http://www.hel.fi/eu-kuluttajaneuvonta/02_suom.html
-
- Viesti:
Asiaa sivuten mietinpä minäkin kaksi kertaa ennen kuin tilaan ikinä kameraa netistä tai ainakaan Saksasta...
Tilanteeni on tällä hetkellä tämä:
Kaverini on töissä Saksassa ja käy välillä Suomessa. Niinpä ajattelin, että olisi hyvä idea pyytää häntä tuomaan kamera matkassaan minulle. Tilaus tehtiin 9.5. computers-electronics firmaan. Ennakkomaksulla tietenkin. Nettisivut olivat siistit ja toimitusajaksi niillä luvattiin 2-7 vuorokautta. Pariin viikkoon ei kuulunut mitään, jolloin kaverini yritti soittaa/laittaa mailia. Kumpaankaan ei vastattu viikkoon. Kuluttajanasiamies suositteli lähettämään kirjeen (kulunut noin 4 viikkoa) ja näin teimme. Siihen firma reagoi vastaamalla johonkin aikaisempaan mailiin ja kertomalla toimittajan vaikeuksista (tilauksessa A60). Saksalaisen kuluttajanasiamiehen mukaan firmalla on logistiikka ongelmia. Löysin netistä pari henkilöä, joilla oli ollut vastaavia ongelmia. Kyllästyimme odottamaan (kameraa tarvittaisiin jo) ja ilmoitimme peruvamme kaupan. Tuohon ei ole reagoitu vielä tänä päivänäkään mitään. 2.7. jälkeen voi hakea jotain oikeuden päätöstä rahojen takaisin saamiseksi (maksaa kaiketi 12,5 euroa).
Tuossa välissä ehdimme tilata kameran jo toisesta liikkeestä. Tällä kertaa valitsimme hieman tarkemmin hyvä maineisen liikkeen ja tilasimme postiennakolla. Tilaus tehtiin viikko sitten perjantaina ja samana päivänä firma ilmoitti, että lähetys on lähtenyt postiin. Kaverini tuli käymään Suomessa tämän viikon perjantaina ja toivoin että kamera olisi ehtinyt hänen mukaansa, mutta niinpä ei vaan käynyt (siis postilla menisi muka Saksan sisäiseen kuljetukseen yli viikko?!?). Seuraavan kerran hän tulee Suomeen 11.7. ja silloin on pakko saada kamera matkaan, jotta ehtii lomamatkalle mukaan.
Kyllä taas kannatti "säästää" 60 euroa.
Tilanteeni on tällä hetkellä tämä:
Kaverini on töissä Saksassa ja käy välillä Suomessa. Niinpä ajattelin, että olisi hyvä idea pyytää häntä tuomaan kamera matkassaan minulle. Tilaus tehtiin 9.5. computers-electronics firmaan. Ennakkomaksulla tietenkin. Nettisivut olivat siistit ja toimitusajaksi niillä luvattiin 2-7 vuorokautta. Pariin viikkoon ei kuulunut mitään, jolloin kaverini yritti soittaa/laittaa mailia. Kumpaankaan ei vastattu viikkoon. Kuluttajanasiamies suositteli lähettämään kirjeen (kulunut noin 4 viikkoa) ja näin teimme. Siihen firma reagoi vastaamalla johonkin aikaisempaan mailiin ja kertomalla toimittajan vaikeuksista (tilauksessa A60). Saksalaisen kuluttajanasiamiehen mukaan firmalla on logistiikka ongelmia. Löysin netistä pari henkilöä, joilla oli ollut vastaavia ongelmia. Kyllästyimme odottamaan (kameraa tarvittaisiin jo) ja ilmoitimme peruvamme kaupan. Tuohon ei ole reagoitu vielä tänä päivänäkään mitään. 2.7. jälkeen voi hakea jotain oikeuden päätöstä rahojen takaisin saamiseksi (maksaa kaiketi 12,5 euroa).
Tuossa välissä ehdimme tilata kameran jo toisesta liikkeestä. Tällä kertaa valitsimme hieman tarkemmin hyvä maineisen liikkeen ja tilasimme postiennakolla. Tilaus tehtiin viikko sitten perjantaina ja samana päivänä firma ilmoitti, että lähetys on lähtenyt postiin. Kaverini tuli käymään Suomessa tämän viikon perjantaina ja toivoin että kamera olisi ehtinyt hänen mukaansa, mutta niinpä ei vaan käynyt (siis postilla menisi muka Saksan sisäiseen kuljetukseen yli viikko?!?). Seuraavan kerran hän tulee Suomeen 11.7. ja silloin on pakko saada kamera matkaan, jotta ehtii lomamatkalle mukaan.
-
-
- Viesti:
No niinpä tietenkin... tää on taas niin tätä... Arvatkaapa vaan mikä tuo toinen "parempi maineinen" liike, josta tilasin kamerani, sattuu olemaan... tietysti tuo pixxass.de! Saanen siis varautua siihen, että kamera ei ehdi perille seuraavaan kahteen viikkoon, joten jää lomakuvat ottamatta... Saksalaisilla sivuilla kyllä kehuttiin kovasti kyseisen firman toimitusnopeutta ja asiakaspalvelua ja nuo olivat aika vahvoja valintaperusteita. Onneksi nyt tuli sentään tilattua sillä postiennakolla, niin ei tarvii niin paljon huolestua. Oli hyvä kuitenkin kuulla, että kamera tuli sentään perille saakka.napakettu kirjoitti:pixxass.deMikähän mahtaa olla firman nimi?
-
huikka78 kirjoitti: Tuossa välissä ehdimme tilata kameran jo toisesta liikkeestä. Tällä kertaa valitsimme hieman tarkemmin hyvä maineisen liikkeen ja tilasimme postiennakolla. Tilaus tehtiin viikko sitten perjantaina ja samana päivänä firma ilmoitti, että lähetys on lähtenyt postiin. Kaverini tuli käymään Suomessa tämän viikon perjantaina ja toivoin että kamera olisi ehtinyt hänen mukaansa, mutta niinpä ei vaan käynyt (siis postilla menisi muka Saksan sisäiseen kuljetukseen yli viikko?!?). Seuraavan kerran hän tulee Suomeen 11.7. ja silloin on pakko saada kamera matkaan, jotta ehtii lomamatkalle mukaan.
Joo, mulle ilmoittivat myös tuolla tapaa...
-
- Viesti:
Lähetin niille tänään toisella nimellä kyselyn A60:stä ja kertoivat että varastossa ei ole ja 2-3 viikon kuluttua tulee. Tuskin tulee se aikaisemmin tilattu kamera tuon aikaisemmin vaikka "onkin jo matkalla". Hatuttaa tämä touhu. Luulisi kertovan jo tilauksen tehneelle saman kuin kyselyn lähettäjällekin. Olevinani olin aikaisin liikkeellä (eka tilaus 9.5. halusin kameran 11.7. mennessä, olis luullut ehtivän), mutta taitaa lomakuvat hoitua vielä perinteisin menetelmin. Digi olis vaan maksanut jo pitkän pennin (tai sentin) itsestään takaisin tuolla matkalla... Toisaalta jos sama tahti jatkuu, niin kohta saan G3:n samaan hintaan =)
-
- Viesti:
Itse itselleni höpisten: kyllä tuo pixxass vaikutti sittenkin kunnon liikkeeltä. Vika taisi olla tällä kertaa itsessä, kun osoitetiedoissa oli puutetta, joten posti ei löytänyt vastaanottajaa. Kun tilanne kyselyjen jälkeen selvisi, halusimme tietysti uuden lähetyksen. Tietysti A60 oli tässä vaiheessa ehtinyt loppua varastosta ja 3 viikon kuluttua lupailtiin lisää. Niinpä päätin sitten vaihtaa kameran A70:een, kun sitä kuulema löytyi heti. Kaksi päivää meni kunnes ystäväni ilmoitti, että oli saanut kameran ja tuo sen minulle perjantaina tullessaan, JIIHAA! =) Reilu kahden kuukauden odotus on ohitse. Jäljellä on tosin vielä taistelu rahoista sen ensimmäisen liikkeen kanssa (saksalaisen kuluttaja-asiamiehen lakimies kirjoittaa perjantaina heille ukaasin, jotta rahat on maksettava).
-
- Viesti:
Voikin tulla melkoinen taistelu... kyseinen firma on kuulema nykyään selvitystilassa. Tiloista ei ollut löytynyt ainuttakaan tavaraa, mitä kaupittelivat netissä... Tuskin näkyy noita rahoja enää koskaan... Olisin siis aivan hyvin saanut ostettua G3:nkin, vaikka rahaa siihen ei olisi ollutkaan...huikka78 kirjoitti:Jäljellä on tosin vielä taistelu rahoista sen ensimmäisen liikkeen kanssa (saksalaisen kuluttaja-asiamiehen lakimies kirjoittaa perjantaina heille ukaasin, jotta rahat on maksettava).