Helvatan Itella ja kuriirit!
-
Helvatan Itella ja kuriirit!
Nyt ainakin se selvisi, ettei kaikki lähetykset mene tulliin, tähän uteen "asiakas tekee tullin työn"-palveluun -osa tulee edelleen suoraan kotiin
-ja osa ei tule ollenkaan.
Yksi Kiinanpaketti alkoi kummastuttaa ja katsoin Swiss post -sivulta missä lie:
Tue 29.03.2011 08:16 Delivery attempt 24100600
Tue 19.04.2011 09:38 Delivery attempt: undeliverable item 24100600
Ei mitään ihan hirveä toistotaajuus yrityksissä, tai siis näennäisyrityksissä...nuo kuriirithan josko istuvat ABC:llä donitsi kädessä ja merkkaanvat noita toimitusyrityksiä, tai huomaavat että kas, alaovi lukossa, ei voi mitään. Ja valehtelevat lisäksi senkin, että jättivät sen saapumisilmoituksen. Ehkä jättivät, sinne ABC:n pöytään.
Ja lisäksi edellinen paketti samasta virmasta: päällä seisoo mun puhelinumerokin. Ei ole siis kiinnostanut soittaakaan sieltä alaovelta.
Swiss-Post sanoi kysyttäessä, että Itella hoitaa. Kävin postissa ihmettelemässä. Täti sanoi että koska ei ole haettu, he lähettivät takaisin lähettäjälle.
On tää kiva: mitään lappuja ei ole jätetty, valehdellaan vaan että olisi käyty yrittämässä, ja vaikka olen käynyt muutamankin kerran postissa, niin ei ole annettu pakettia käteen, koskapa nykyisin ei ole lähettäjiä, ei vastaaanottajia, vaan vain pakettikoodeja ja valehtelevia kuriireita.
Pistin viestiä Kiinaan ja toivoin että laittavat saapuvan taas bumerangina Suomeen - ja lisäsin että toivottavasti tällä kertaa osuu Suomessa kohdalle joku ihan normaali, tekemään tuota posti-hommaa...
Per*e!
-ja osa ei tule ollenkaan.
Yksi Kiinanpaketti alkoi kummastuttaa ja katsoin Swiss post -sivulta missä lie:
Tue 29.03.2011 08:16 Delivery attempt 24100600
Tue 19.04.2011 09:38 Delivery attempt: undeliverable item 24100600
Ei mitään ihan hirveä toistotaajuus yrityksissä, tai siis näennäisyrityksissä...nuo kuriirithan josko istuvat ABC:llä donitsi kädessä ja merkkaanvat noita toimitusyrityksiä, tai huomaavat että kas, alaovi lukossa, ei voi mitään. Ja valehtelevat lisäksi senkin, että jättivät sen saapumisilmoituksen. Ehkä jättivät, sinne ABC:n pöytään.
Ja lisäksi edellinen paketti samasta virmasta: päällä seisoo mun puhelinumerokin. Ei ole siis kiinnostanut soittaakaan sieltä alaovelta.
Swiss-Post sanoi kysyttäessä, että Itella hoitaa. Kävin postissa ihmettelemässä. Täti sanoi että koska ei ole haettu, he lähettivät takaisin lähettäjälle.
On tää kiva: mitään lappuja ei ole jätetty, valehdellaan vaan että olisi käyty yrittämässä, ja vaikka olen käynyt muutamankin kerran postissa, niin ei ole annettu pakettia käteen, koskapa nykyisin ei ole lähettäjiä, ei vastaaanottajia, vaan vain pakettikoodeja ja valehtelevia kuriireita.
Pistin viestiä Kiinaan ja toivoin että laittavat saapuvan taas bumerangina Suomeen - ja lisäsin että toivottavasti tällä kertaa osuu Suomessa kohdalle joku ihan normaali, tekemään tuota posti-hommaa...
Per*e!
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Mulla oli postissa tulossa moottoripyörän alumiiniset sivulaukut ja vähän muuta tavaraa Saksasta. Kun saapumisilmoitusta ei tullut otin yhteyttä lähettäjään ja he ilmoittivat lähettäneensä tavaran jo pari viikkoa aiemmin. Kävin paikallisessa postissani kyselemässä pakettia ja kerroin, että on se sen verran iso, että varmaan löytyy. Ei voi kadota hyllyn alle. Virkailijoita ei voinut vähempää kiinnostaa. Eivät etsineet vaan käskivät ottaa yhteyttä lähettäjään. Toistin saman kyselyn pariin kertaan postissa mutta eivät suostuneet vieläkään katsomaan takahuoneesta löytyykö isoa laatikkoa. Kului sitten vielä pari viikkoa ja sain Touratechilta soiton, että Suomen posti oli palauttanut tavarat heille kun pakettia ei ollut noudettu postista. Siellä se oikeasti ISO paketti oli ollut joka kerta kun kävin kysymässä olisiko paketti siellä vaikka saapumisilmoitusta ei jostain syystä ollut tuotu.
Toisella lähetyskerralla tuli sitten perille. Täytyy vaan ymmärtää, ei se niin helppoa tunnu olevan iteljooneillakaan.
Toisella lähetyskerralla tuli sitten perille. Täytyy vaan ymmärtää, ei se niin helppoa tunnu olevan iteljooneillakaan.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Pari kertaa olen ollut kotona, kun iteljooni on pudottanut postiluukusta lapun, johon on käsin kirjoitettu "Postipaketti ei mahtunut postiluukustastanne, paketin voi noutaa postista klo xx jälkeen". Olen heti rynnännyt iteljoonin perään lappuineni, mutta eipä vain sitä pakettia oikeasti ole ollut edes kärryissä mukana.
Kirjoittavat lappuun noin, ja asiakas luulee, että onpas hyvää palvelua, kun oikein luukkuun yrittivät kantaa. Pah!
Eniten potuttaa se, että pakettia tilatessa luvataan, että posti soittaa hyvissä ajoin etukäteen ja sopii paketin tuomisesta. Usein eivät soita ja jos soittavatkin, se heidän hyvissä ajoin etukäteen tarkoittaa viisi minuuttia.
Kirjoittavat lappuun noin, ja asiakas luulee, että onpas hyvää palvelua, kun oikein luukkuun yrittivät kantaa. Pah!
Eniten potuttaa se, että pakettia tilatessa luvataan, että posti soittaa hyvissä ajoin etukäteen ja sopii paketin tuomisesta. Usein eivät soita ja jos soittavatkin, se heidän hyvissä ajoin etukäteen tarkoittaa viisi minuuttia.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Arno Rafael Minkkinen
-
- Viesti:
Viimeksi kun tilasin piilolinssejä netistä niin oli Iteljooni todellakin yrittänyt toimittaa paketin teräksiseen postilaatikkooni kun oli koko etulevy ja luukku ihan solmussa. Sitten oli jätetty lappu että ei ole pystytty toimittamaan.. Oli ainakin yritetty..grafia kirjoitti:Pari kertaa olen ollut kotona, kun iteljooni on pudottanut postiluukusta lapun, johon on käsin kirjoitettu "Postipaketti ei mahtunut postiluukustastanne, paketin voi noutaa postista klo xx jälkeen". Olen heti rynnännyt iteljoonin perään lappuineni, mutta eipä vain sitä pakettia oikeasti ole ollut edes kärryissä mukana.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
-
Ai, kyllä mä olen monesti käynyt hakemassa posteljoonilta alhaalta Amazonin bluray -lähetykset kun on ensin tipahtanut se 'ei mahtunut postilaatikosta' -lappu himaan. Joka kerralla on ollut mukana.
Toki jos siitä maksikirjeestä näkee jo heti toimistolla, että ei sitä kannata alkaa tunkemaan postiluukusta sisään, niin mitä sitä suotta ottaa edes mukaan vaan laittaa pelkän lapun sisään ja paikkaansahan se pitää, että ei olisi mahtunut.
DHL ja UPS omien kokemuksien mukaan toimivat äärimmäisen oudolla tavalla verrattuna Itellaan, viimeksimainitusta voi sentään saada tilaamansa tavaran tuurilla, mutta nuo kaksi ensimmäistä osaavat kyllä sählätä pienimmätkin lähetykset aivan täysin.
Viimeisin hauskuus oli kun DHL oli tarkoituksella luovuttanut lähetyksen naapurilleni, 'saan sen kuulemma siten nopeammin' oli vastaus kun soitin heidän asiakaspalveluun. Pitääkö mun perkele olla yhteydessä naapuriini, että saan minulle kuuluvan lähetyksen ajoissa? Onneksi siinä asuu semmonen eläkkeellä oleva juoppo joka harvoin poistuu kämpästään, mutta hieman ihmetytti se lappu mikä kotiin oli tiputettu postiluukusta, että lähetyksenne on luovutettu naapurille.
UPSilla kesti tätä aiemmin reilun viikon toimittaa lähetykseni minulle vaikka olin ko. osoitteessa koko tämän ajan, luovutusyrityksiä oli kyllä kuulemma useita, mutta ei pihassa näkynyt ainoatakaan UPSin autoa, saati mitään puhelinsoittoa. Sinänsä hauskaa, että se tuli jenkeistä noin vuorokaudessa tilauksesta Suomeen, mutta Suomi on niin suuri maa, että pk-seudullakin ajaa sitä viikon asiakkaalle.
Toki jos siitä maksikirjeestä näkee jo heti toimistolla, että ei sitä kannata alkaa tunkemaan postiluukusta sisään, niin mitä sitä suotta ottaa edes mukaan vaan laittaa pelkän lapun sisään ja paikkaansahan se pitää, että ei olisi mahtunut.
DHL ja UPS omien kokemuksien mukaan toimivat äärimmäisen oudolla tavalla verrattuna Itellaan, viimeksimainitusta voi sentään saada tilaamansa tavaran tuurilla, mutta nuo kaksi ensimmäistä osaavat kyllä sählätä pienimmätkin lähetykset aivan täysin.
Viimeisin hauskuus oli kun DHL oli tarkoituksella luovuttanut lähetyksen naapurilleni, 'saan sen kuulemma siten nopeammin' oli vastaus kun soitin heidän asiakaspalveluun. Pitääkö mun perkele olla yhteydessä naapuriini, että saan minulle kuuluvan lähetyksen ajoissa? Onneksi siinä asuu semmonen eläkkeellä oleva juoppo joka harvoin poistuu kämpästään, mutta hieman ihmetytti se lappu mikä kotiin oli tiputettu postiluukusta, että lähetyksenne on luovutettu naapurille.
UPSilla kesti tätä aiemmin reilun viikon toimittaa lähetykseni minulle vaikka olin ko. osoitteessa koko tämän ajan, luovutusyrityksiä oli kyllä kuulemma useita, mutta ei pihassa näkynyt ainoatakaan UPSin autoa, saati mitään puhelinsoittoa. Sinänsä hauskaa, että se tuli jenkeistä noin vuorokaudessa tilauksesta Suomeen, mutta Suomi on niin suuri maa, että pk-seudullakin ajaa sitä viikon asiakkaalle.
-
Noissa kotiinkuljetuksissa on myös sekin kiva puoli että ne tehdään yleensä päiväsaikaan, eli ts. jos satut käymään töissä kuten useat ihmiset tekee niin et sitten ole vastaanottamassa sitä kotiinkuljetusta...
Tästä syystä helpompi on tilata työpaikalle se paketti tai sitten suosiolla itse hakea se jostain silloin kun parhaiten sopii.
Sama homma pätee myös näissä nouto-palautus- asioissa kuten takuunalaisissa lähetyksissä...
Tästä syystä helpompi on tilata työpaikalle se paketti tai sitten suosiolla itse hakea se jostain silloin kun parhaiten sopii.
Sama homma pätee myös näissä nouto-palautus- asioissa kuten takuunalaisissa lähetyksissä...
-
ei välillä rajoitu pelkkiin paketteihin toi itellan "osaaminen".
t. nimim. kaksi päivää osoitteenmuutoksen voimaan astumisen jälkeen vanhan osoitteen postilaatikon tarkistanut ja seuraava kirje vakuutusyhtiöltä oli ns viimeinen varoitus että jos ei maksa niin vakuutukset ei oo voimassa ja joku tulee katkomaan sormet. kävi ilmi että perille oli jäänyt tulematta sekä lasku että 1-n muistutusta....
e: hölmöintä ikinä noitten kuriirifirmojen kanssa on se että osoitteenmuutos maksaa kymmeniä euroja... tulee aina tilattua kotiosoitteeseen ja kun paketti on jo matkalla niin tulee mieleen että prkl töihinhän se tulisi niin että ei tarvitse kun poimia paketti kotiin mennessään tiskiltä...
t. nimim. kaksi päivää osoitteenmuutoksen voimaan astumisen jälkeen vanhan osoitteen postilaatikon tarkistanut ja seuraava kirje vakuutusyhtiöltä oli ns viimeinen varoitus että jos ei maksa niin vakuutukset ei oo voimassa ja joku tulee katkomaan sormet. kävi ilmi että perille oli jäänyt tulematta sekä lasku että 1-n muistutusta....
e: hölmöintä ikinä noitten kuriirifirmojen kanssa on se että osoitteenmuutos maksaa kymmeniä euroja... tulee aina tilattua kotiosoitteeseen ja kun paketti on jo matkalla niin tulee mieleen että prkl töihinhän se tulisi niin että ei tarvitse kun poimia paketti kotiin mennessään tiskiltä...
-
- Viesti:
Pakko sanoa että UPS lla on ainakin täällä länsi-rannikolla fiksujakin lähettejä. Viimeksi kun tilasin Simplyelectronicsilta tavaraa soitti kuski kun olin työreissulla että mihin voisi viedä tavarat kun en ollut kotona ja pyynnöstäni kävi heittämässa paketin vaimolle töihin.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
-
Sama täällä. CameraNU:lta kun tuli paketti ja yrittivät tuoda pakettia mutten ollu kotona, oli soittanu pariin kertaan. Jättivät lapun ja soitti vielä kerran. Seuraava heittokerto olis ollu seuraava päivä, mutta sano että hän on vain 15min ehtiny ajaa täältä, sano että tulee uudestaan käymään kun kerran on vielä niin lähellä. Asiallista ja pirun mukavaa väkeä kyllä ei voi muuta sanoa!Bansku81 kirjoitti:Pakko sanoa että UPS lla on ainakin täällä länsi-rannikolla fiksujakin lähettejä. Viimeksi kun tilasin Simplyelectronicsilta tavaraa soitti kuski kun olin työreissulla että mihin voisi viedä tavarat kun en ollut kotona ja pyynnöstäni kävi heittämässa paketin vaimolle töihin.
Mutta itellahan on mulle auki mulle vieläkin yhen paketin jota ei ole näkynyt...onneks ei ollu kallis ja tärkeä osa...
-
- Viesti:
Itellan kanssa alkaa olemaan jo pikkuhiljaa mitta täynnä. Tullaustaksat puolet tyyriimmät kuin esim UPSilla, minkä lisäksi asiakas joutuu Itellalle tekemään kirjallisen selvityksen sisällöstä, lähettää kuitit, laput ja liput (sähköisesti tai postitse) ja mikäli niitä ei itsellä ole vaan paketissa, veloittavat sen paketin aukaisemisestakin mukavat 13euroa.
Mitenköhän UPSi saa nuo paketit tullattua, kun itse ei ole koskaan tarvinnut laittaa tikkua ristiin, vaan paketti on aina tullut kommelluksitta kotiovelle ja lasku perässä.
Viime kerralla Itellan kanssa saldo: 2 soitettua puhelinsoittoa ja 3 lähetettyä sähköpostia. Pitää kyllä sen verran kehaista, että Itellalla on kohtalaisen nopeaa toimintaa laskutuksessa, tullauslasku tuli pakettia päivää edellä.
Mitenköhän UPSi saa nuo paketit tullattua, kun itse ei ole koskaan tarvinnut laittaa tikkua ristiin, vaan paketti on aina tullut kommelluksitta kotiovelle ja lasku perässä.
Viime kerralla Itellan kanssa saldo: 2 soitettua puhelinsoittoa ja 3 lähetettyä sähköpostia. Pitää kyllä sen verran kehaista, että Itellalla on kohtalaisen nopeaa toimintaa laskutuksessa, tullauslasku tuli pakettia päivää edellä.