Eläimiä/lintuja luonnossa.
-
Sitä saa toki lähteä sinne erämaahankin, mutta kyllä lähiluonnostakin mielenkiintoisia aiheita löytyy. Ja jos se Korkeasaari tökkii niin sitten voi harkita sitä ulkoilualuetta/puistoa/polkua.
Tämä on otettu Espoon Suomenojalla kevät auringon paisteessa. Selän takana on lahtea kiertävä ulkoilupolku.
Tämä sitten Riihimäellä lähipellon laidalla. Kuvaajan selän takana kulkee ulkoilupolku.
Tämä on otettu Espoon Suomenojalla kevät auringon paisteessa. Selän takana on lahtea kiertävä ulkoilupolku.
Tämä sitten Riihimäellä lähipellon laidalla. Kuvaajan selän takana kulkee ulkoilupolku.
-
Vinkki!
Tänään lähdettiin klo 11 Turusta kohti Pohjanmaata. Huittisten ja Kiikan välissä, noin 66 km Kiikan sillalta Huittisiin päin, näimme maakotkan.
Nähtiin se jo kaukaa, kun se liiteli metsikön yläpuolella ja ihmettelimme mikä lintu näyttää noin isolta, vaikka matkaa oli paljon. Lähemmäksi päästyämme se vaihtoi tien toisella puolella olevaan metsikköön liitäen ihan edestämme ja ylitsemme. Suurin lintu, mitä olen ilmassa nähnyt. Kauniit valkoiset kuviot siipien alapuolella.
Tuosta voi nyt halukkaat sitten arvioida sijaintia ja lähteä katsomaan josko saisi kuvan. Oma kamera oli liian kaukana, mutta josko muita onnistaisi..
Tänään lähdettiin klo 11 Turusta kohti Pohjanmaata. Huittisten ja Kiikan välissä, noin 66 km Kiikan sillalta Huittisiin päin, näimme maakotkan.
Nähtiin se jo kaukaa, kun se liiteli metsikön yläpuolella ja ihmettelimme mikä lintu näyttää noin isolta, vaikka matkaa oli paljon. Lähemmäksi päästyämme se vaihtoi tien toisella puolella olevaan metsikköön liitäen ihan edestämme ja ylitsemme. Suurin lintu, mitä olen ilmassa nähnyt. Kauniit valkoiset kuviot siipien alapuolella.
Tuosta voi nyt halukkaat sitten arvioida sijaintia ja lähteä katsomaan josko saisi kuvan. Oma kamera oli liian kaukana, mutta josko muita onnistaisi..
-
Olen nähnyt tuon täällä Huittisissa päin neljä kertaa tässä talven aikana autolla ajaessa. Kerran olen saanut kaukaa kuvan mistä juuri erottaa mistä linnusta on kyse.antai kirjoitti:Vinkki!
Autolla ei ole pystynyt seuraamaan kertaakaan kovin pitkään.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
Mä en yleensä lähde edes "Luontoon", vaan pysyn aivan kaupunkialueella (tai no jos esim Ruissalo halutaan laskea luonnoksi), ja mun on ulkopuolisten takia parempi näytellä täys'järkistä (naapureihin ei enää taida upota), ja kantaa näkyvästi kameraa mukana puistoissa tms liikkuessani. (Olen lapsena asunut Ruissalossa, joten se on vieläkin mulle vähän kuin vanha tuttu pihamaa).temirhan kirjoitti:Se määrä mitä liikun maastossa, niin on ihan järkevää kantaa jonkinlaista kuvauskalustoa mukana vaikkapa rekvisiittana, sillä hullunahan sivulliset pitäisivät kun "tyhjää ilman syytä" se taas hiihtää tunturin kuvetta!
Sun lienee turha pelätä maineesi puolesta, sillä "etelän mies" saattaa istua monta tuntia vaikka ratin takana jotta pääsee sinne sun nurkillesi (tunturin kupeeseen) suksimaan.
..ja lisäksi mulla on vielä paljon valotuksia ottamatta ihan ruutukaavalla olevista tönöistäkin. Huomenna kun saattaa jokin kioski taas olla tyystin poissa tai siirretty Kiinaan.
..mutta Förin (ja Föriltä) olen sentään kuvannut useasti vaikka täällä itse asunkin.
Ehkä otin,ehkä en.
-
Ähtärissä saa kuvata kait sillä ehdolla että paikka mainitaan oma into katosi koska kuvaus paikan mainitseminen ei onnistu ajattelemissani sovelluksissa kuten kuvaajaankaan mutta onneksi löytyy pääosin kuvia niihin hommiin niinkin että ei tarvitse mainita. ja jos kysytte mistä puhun sanaristikoista,kryptoista jne. ps. kyselin heiltä asiasta joskus.
-
Kukaan löytänyt kuvattavaa turunväylän alkupäästä missä motari ylittää meren? Samoin kehä I merenpuoleinen reuna otaniemeen päin mentäessä näyttää kartalta hyvältä paikalta bongata vaikka lintuja, mutta onko näin? Itse yritän löytää lintukuvauspaikkaa tästä Lauttasaaren läheltä. Larussa tuppaa olemaan liikaa vilskettä joka paikassa kun jengi päästää koirat ja kakarat irti..
Ihan parasta olisi jos kuvauspaikkoja löytyisi paikoista mihin voisi ajella maastofillarilla polkujapitkin.
Ihan parasta olisi jos kuvauspaikkoja löytyisi paikoista mihin voisi ajella maastofillarilla polkujapitkin.
-
Jep, oikeilla jäljillä olet. Polkasehan Kaskisaari-lehtisaari-kuusisaari -reittiä, matkalla muutama hiljaisempi pätkä ja ihan hienoja pikku metsikköjä + maisemia. Siitä pitkä siivu Munkkiniemenrantaa Tarvon saareen, se on hyvä ja suht rauhallinen saari, vaikka onkin kaavoitettu. Iso Huopalahden rannoilla on sitten lähin isompi "erämaa" koiria täälläkin, mutta piisaa lintujakin. Tosi hienoja seutuja kaikki nämä.mkoosebi kirjoitti:Kukaan löytänyt kuvattavaa turunväylän alkupäästä missä motari ylittää meren? Samoin kehä I merenpuoleinen reuna otaniemeen päin mentäessä näyttää kartalta hyvältä paikalta bongata vaikka lintuja, mutta onko näin? Itse yritän löytää lintukuvauspaikkaa tästä Lauttasaaren läheltä. Larussa tuppaa olemaan liikaa vilskettä joka paikassa kun jengi päästää koirat ja kakarat irti..
-
Niin mikähän olisi luonnon kannalta parasta olla viikko siellä kojussa, ja häiritä tunturipöllön pesimistä niin paljon että se johtaa pesinnän epäonnistumiseen?
Olisiko ilves ollut Väinö? Olin itsekin siellä aidan sisäpuolella sitä kuvaamassa, oli vasta menossa elokuvan kuvauksiin, hoitajat olivat tyytyväisiä siitä että se tottuisi ihmisiin jotka osoittelevat sitä "putkilla".
Olisiko ilves ollut Väinö? Olin itsekin siellä aidan sisäpuolella sitä kuvaamassa, oli vasta menossa elokuvan kuvauksiin, hoitajat olivat tyytyväisiä siitä että se tottuisi ihmisiin jotka osoittelevat sitä "putkilla".