MB-D100+patteri-kehikko väärinpäin == Suuri ongelma!

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
D100
Viesti:

MB-D100+patteri-kehikko väärinpäin == Suuri ongelma!

Viesti Kirjoittaja D100 »

Varoituksen sananen teille D100+MB-D100 omistajille..

Patteri paketti on yllättävän helppo tiputtaa kahvaan väärippäin... Siinä vain käy niin, että kehikon ohitettua sähkökontaktit, jotka ovat sielä lokeron katossa takareunassa, kehikkoa ei saakkaan vedettyä takaisin helposti.. Jos käytät "vähän enemmän voimaa", niin sähkökontaktin liuskapa menee ja katkeaa.. Ainoa oikea tapa on räjäyttää kahva ruuvarilla auki(7 ruuvia, josta 3 on piilotettu tarrojen + kumimaton alle)..

Arvata saattaa, että en räjäyttänyt kahvaa HETI auki.. Kontakti liuska-varaosaa tässä odottelen...
Nyt olen lisäksi vuollut veitsellä kehikon muoviin kahteen kohtaa strategiset kolot (1mm X 0.5mm), jos tulen sattumalta tiputtaneeksi kehikon taas väärippäin kahvaan, niin kontaktit eivät pääse enään tarttumaan kehikkoon..

Nikonin insinöörit olisivat saaneet joko "estää" väärinpäin laittamisen TAI siihen muovikehikkoon olisi voinut tehdä ne strategiset kolot valmiiksi.. Mutta eipähän heidänkään tuotekehitys osaa kokeilla kaikkia mahdollisia väärin käyttö mahdollisuuksia..
Camera: Nikon D2H
http://www.jjussi.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Käsittämätön moka Nikonilta!
Mulla on Nikon 5000, jossa akkua ei kerta kaikkiaan saa tungettua sisään väärin päin. Eli pidetäänkö consumer-kuokan kameran omistajaa ehkä tyhmempänä kuin dslr:n omistajaa?
pilke

Re: MB-D100+patteri-kehikko väärinpäin == Suuri ongelma!

Viesti Kirjoittaja pilke »

D100 kirjoitti:Varoituksen sananen teille D100+MB-D100 omistajille..

Patteri paketti on yllättävän helppo tiputtaa kahvaan väärippäin... Siinä vain käy niin, että kehikon ohitettua sähkökontaktit, jotka ovat sielä lokeron katossa takareunassa, kehikkoa ei saakkaan vedettyä takaisin helposti..
Minulla on myös MB-D100, mutta akkutilan sisällä on pieni kohoutuma, ja EN-EL3 akussa on vastaavassa kohdassa kolo.

Jos akkua yrittää työntää sisälle väärinpäin, se ei mene sähkökontakteihin asti.
D100
Viesti:

Minulla on myös MB-D100, mutta akkutilan sisällä on pieni kohoutuma, ja EN-EL3 akussa on vastaavassa kohdassa kolo.

Jos akkua yrittää työntää sisälle väärinpäin, se ei mene sähkökontakteihin asti.
Juu.. Ei akku! Vaan se kuuden pariston muovinen kehikko MS-D100! Se menee kiltisti väärippäin.. Mutta ei kannata kokeilla.. ;-%
pilke

Viesti Kirjoittaja pilke »

D100 kirjoitti:

Juu.. Ei akku! Vaan se kuuden pariston muovinen kehikko MS-D100! Se menee kiltisti väärippäin.. Mutta ei kannata kokeilla.. ;-%
Siinä MS-D100 kehikossa on este, ei mene väärinpäin. !

Kokeilin vaikka se kiellettiin :)

Minulla on uusi mb-d100, jos nikon on "salaa" kehittänyt tuotteen entistä paremmaksi.
D100
Viesti:

pilke kirjoitti: Siinä MS-D100 kehikossa on este, ei mene väärinpäin. !

Kokeilin vaikka se kiellettiin :)

Minulla on uusi mb-d100, jos nikon on "salaa" kehittänyt tuotteen entistä paremmaksi.
Ilmiselvästi.. Ehkäpä joku muukin maailmalla on onnistunut tekemään sen vahingossa (en yhtään ihmettelisi) ja mennyt urputtamaan Nikon:ille asiasta..

Missä kohdassa siinä kehikossa sulla on kohouma.. Minun kehikossa ei ole mitään "estettä", vaan kehikon molempien päiden reinat ovat yhtä korkeat.. Tosin väärässä päässä on "kolo" siinä keskellä, joten se ei estä mitenkään sen kameraan väärinpäin työntämistä.. ;-(

Kuva
D100
Viesti:

Toimii taas...

Sain tänään Nikon:ilta varaosa paristokontaktin, räjäytin kahvan 100+1:n osaan, vaihdoin kontaktin ja kolvasin+ruuvasin homman kasaan..

Yllätys yllätys, kaikki napit ja hilavitkuttimet (myös mikki ja kaijutin) toimivat, yhtään ruuvia ei jäänyt yli (niitä tuossa kahvassa on pieni kourallinen) eikä mistään jäänyt ruuvia puuttumaan.. ;-)

Melkein kaksi tuntia siihen menikin.. Kokoominen oli hitain urakka...
Vastaa Viestiin