Löytyykö keltään kokemuksia kyseisestä linssistä?
Itseäni kiinnostaisi lähinnä halvan(?) hintansa vuoksi ja tuon hyvän valovoiman.
Itselleni on kyllä täysi mysteeri mitä tuo "Softfocus" tarkoittaa,
kuvan pehmennys muotokuvia varten,
mutta käytännössä?
Ja kai tuolla tarkkojakin kuvia saa, ettei vaan käy niin että bokeh
(joka tuossa kuulemma on "hyvä") täyttäisi koko kuvan :)
Canon EF 135mm f/2.8 Softfocus kokemuksia?
-
Canon EF 135mm f/2.8 Softfocus kokemuksia?
Viimeksi muokannut amn-, Marras 16, 2004 23 : 23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Tuo softfokus käytännössä tekee kuvan "sumuiseksi", vaikka onkin joissakin kuvissa hyvä tehokeino, ei sillä toisaalta mielestäni paljon ole virkaa. Itse objektiiviä olen itsekin joskus havitellut, hyvän polttovälin ja valovoiman vuoksi. Sitä on kuitenkin kehuttu, joten ei kai se aivan huonokaan ole.
Olen siitä nähnyt ainakin yhden testin muistaakseni joskus Kameralehdessä tai jossain vastaavassa paikassa hyvin kauan sitten. photozone.de on arvostellut sen 3.69 kategoriaan good. Se on monessa paikassa saanut vähintään nuo pisteet, tai jopa selkeästi paremmat. www.photozone.de testi mielestäni antaa hyvän kuvan objektiiveistä vaikka testit ovatkin vain korkeintaan suuntaa antavia, kaikki luvut eri alueista, mistä pisteet tulevat on hyvin kerrottu taulukossa.
Tuollainen objektiivi on varsin käyttökelpoinen, varsinkin paljon henkilökuvia ottavalle.
Olen siitä nähnyt ainakin yhden testin muistaakseni joskus Kameralehdessä tai jossain vastaavassa paikassa hyvin kauan sitten. photozone.de on arvostellut sen 3.69 kategoriaan good. Se on monessa paikassa saanut vähintään nuo pisteet, tai jopa selkeästi paremmat. www.photozone.de testi mielestäni antaa hyvän kuvan objektiiveistä vaikka testit ovatkin vain korkeintaan suuntaa antavia, kaikki luvut eri alueista, mistä pisteet tulevat on hyvin kerrottu taulukossa.
Tuollainen objektiivi on varsin käyttökelpoinen, varsinkin paljon henkilökuvia ottavalle.
-
Siinä on nappula sille softiudelle. Ei ole pakko ottaa pehmeitä kuvia ja suunnilleen saman voi tehdä filtterillä tai kuvankäsittelyssä, mutta keneltä puuttuu 70-200 2.8, niin tuo voi olla ihan jees.
Kameralaukku - valokuvausfoorumi jossa saa sanoa!
www.kameralaukku.com
www.kameralaukku.com
-
- Viesti: