Lumix DMC-TZ10

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
kestosippi

Lumix DMC-TZ10

Viesti Kirjoittaja kestosippi »

Tämmöinentulossa lähiviikkoina myyntiin.

Tosi mielenkiintoinen. Olin jo kovasti kallistumassa tuon TZ7-mallin hankintaan, mutta siitä kun puuttuu aukon ja suljinajan manuaalisäätö, niin se arveluttaa. Lisäksi se moodinvalintakiekko näyttää olevan aika pahassa paikassa melkein laukaisunapissa kiinni. On kuulemma vieläpä löysä, jolloin kääntyilee siinä vahingossa.

Satasen kalliimpi tulee olemaan tämä TZ10, mutta jospa se kannattaa sijoittaa.

GPS-paikannus siinä lienee ihan turhake.

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paspalo

Viesti Kirjoittaja paspalo »

http://www.panasonic.fi/html/fi_FI/Tuot ... index.html

Tuolla on tekstiä suomenkielellä. Kiinnostavaltahan tuo vaikuttaa. Hyvä laajakulma, riittävä zoomi, manuaalisäädöt... valovoimakin on kohtuullinen. Tuollaisen voisi hyvin kuvitella kulkevan päivittäin matkassa
KMS

Viesti Kirjoittaja KMS »

Tuskinpa jää satasta kalliimmaksi, uskoisin hinnan kohtuu nopeasti putoavan TZ7:n tasolle. Nyt jos Saksassa näyttäisi olevan 319e hintaan, vaikka kenelläkään vielä ei ole edes varastossa.
Hannux

Viesti Kirjoittaja Hannux »

Itse pohdiskelen myös paidantaskuun mahtuvaa kakkoskameraa mm. työmatkoille. Minkälainen kokemus ihmisillä on noista Panan TZ-kameroiden mekaanisesta kestävyydestä? Kestävätkö kassin taskussa kuljettamista tai jstkuvaa takin taskussa keikkumista?
* Lyhyin tie yhden pisteen välillä on äärettömän pieni ympyrä
smtr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smtr »

Vakuuttavan näköistä jälkeä...
S a m i R e i n i k a i n e n
Zammy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zammy »

musti

Viesti Kirjoittaja musti »

Pikakokeiluiden perusteella GPS löytää nopeasti satelliitit kun kameran käynnistää

Jatkan kokeiluja kunhan päivä valkenee
jahi

Viesti Kirjoittaja jahi »

Onko mitään perusteltua syytä hankkia kyseinen kamera verrattuna Panasonic TZ7, mikäli GPS:llä ei tee mitään.

Mikä on mielipiteenne kun olisin hankkimassa kameraa joka Panasonic TZ7 tai TZ10.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.
p306

Viesti Kirjoittaja p306 »

[quote="jahi"]Onko mitään perusteltua syytä hankkia kyseinen kamera verrattuna Panasonic TZ7, mikäli GPS:llä ei tee mitään.

Mikä on mielipiteenne kun olisin hankkimassa kameraa joka Panasonic TZ7 tai TZ10.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.[/quote]

Mikäli manuaalisäädöt on must niin silloin TZ10. Itse olen itse pärjäillyt hyvin TZ7:lla kun olen oppinut sitä käyttämään enkä kaipaa manuaalisäätöjä. Kuvanlaatuhan on hippusen parempaa TZ7:lla tuon revikan mukaan.
p306

Viesti Kirjoittaja p306 »

[quote="jahi"]Onko mitään perusteltua syytä hankkia kyseinen kamera verrattuna Panasonic TZ7, mikäli GPS:llä ei tee mitään.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.[/quote]

Mikäli manuaalisäädöt on must niin silloin TZ10. Itse olen itse pärjäillyt hyvin TZ7:lla kun olen oppinut sitä käyttämään enkä kaipaa manuaalisäätöjä. Kuvanlaatuhan on hippusen parempaa TZ7:lla tuon revikan mukaan.
Hannux

Viesti Kirjoittaja Hannux »

jahi kirjoitti: Mikä on mielipiteenne kun olisin hankkimassa kameraa joka Panasonic TZ7 tai TZ10.
Minä odottelin ensin testituloksia TZ10:stä ja kun se ei tuntunut tuovan mitään olennaista parannusta niin ostin parisen viikkoa sittenTZ7:n. Se on hintaansa nähden hyvä peli ja täyttää minun kakkoskameratoiveeni hyvin. Manuaalisäädöt olisi ollut plussaa, mutta en halunnut maksaa siitä noin paljoa ekstraa. Kyllä TZ7:n valotussäädölläkin pärjäilee, pitää muistaa että aukkosäätö noissa pikkukennoisissa superzoomeissa on suurimmalta osin turha ominaisuus. Nyt mulla on ensi kertaa kamera joka kulkee kassin tai takin taskussa koko ajan mukana.

OK, eihän tuo kuvanlaatu vastaa järkkäriä ja kunnon zoomia/primeä, mutta nyt tulee otettua paljon enemmin 'dokumenttikuvia' perheestä ja arkipäivän tilanteista omaan perhealbumiin. Kuka niitä tipujen peräreikiä ja sorsan siipisulkia viitsii tosissaan sukulaisille esitellä.

Ja jos ekaa kertaa elämässään tulisi otettua oikein joku videokin... :)
* Lyhyin tie yhden pisteen välillä on äärettömän pieni ympyrä
samu88

Viesti Kirjoittaja samu88 »

millä skaalalla suljin-nopeus säädettävissä?
musti

Viesti Kirjoittaja musti »

samu88 kirjoitti:millä skaalalla suljin-nopeus säädettävissä?
8 sekunttia - 1/2000 sekunttia
HoXXma

Viesti Kirjoittaja HoXXma »

musti kirjoitti:
samu88 kirjoitti:millä skaalalla suljin-nopeus säädettävissä?
8 sekunttia - 1/2000 sekunttia
Tarkennuksena - jos valitaan valmis kuvaustila "tähtitaivas" niin suljinaikaa voi kasvattaa aina 60 sekunttiin.
shambaha

Viesti Kirjoittaja shambaha »

Tuli ostetettua tämä kamera tänään, ihan mukavan oloinen. En tosin kuvaamisesta tiedä oikein mitään, point n shoot miehiä :(
Mieleen tuli kun tässä on EU verojen takia max. 29:59 pitkiä videoita, niin mitäs jos päivittäsin firmwaren jenkki softalla, poistuisiko tämä ärsyttävä raja silloin?
maksy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maksy »

Tuo videorajoite ei mielestäni ole rajoite lainkaan. Kuka kuvaa yli puolituntisia kohtauksia? Hallittavuus videoklipeille heikkenee mitä isompia ne ovat.
kalle76

Viesti Kirjoittaja kalle76 »

Kannattaakohan tämä kamera hakea Gigantin tarjouksesta 199 euroa, kakkoskameraksi, jos haluaisi saada hyvälaatuista videonpätkääkin. Vai kannattaisiko panostaa parempaan? Ykköskameran virkaa ajaa 450d.
Vastaa Viestiin