Hyvä objektiivi koirien kuvaukseen (D40 runko)

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
14176894

Viesti Kirjoittaja 14176894 »

Minä olen saanut hyviä kuvia liikkuvista koirista nikkorin 55-200 4-5.6 VR zoomilla. Hinta ei ole paha,tarkentaa riittävän nopeasti ja valo riittää ainakin ulkokentillä hyvin.Sisällä voin sitten käyttää kittilinssinä ollutta Nikkor 18-70 3.5-4.5 linssiä tai jalkojani jos valo ei zoomipäässä riitä.

Tuo 18-200 on kyllä monipuolinen mutta kannattaako maksaa kaksinkertainen hinta siitä että polttoväliä tulee alapäähän lisää, mennen useiden kittilinssien kanssa päällekkäin?
Kiinteän polttovälin linssit ovat tietysti valovoimaisia mutta kyllä niitä käyttäen kuvakulmia joutuu rajoittaan aikalailla.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
sma

Viesti Kirjoittaja sma »

Itse olen kuvannut koiria Nikon 85 mm 1.8D:llä ja se on antanut ihan kivoja kuvia hämärissä olosuhteissa ja liikkuvasta maalista. Tietty polttoväli on mikä on, mutta kyllä sillä jotain aikaiseksi saa. Zoomia enemmä joutuu miettimään mistä kuvaa.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

sma kirjoitti:Itse olen kuvannut koiria Nikon 85 mm 1.8D:llä ja se on antanut ihan kivoja kuvia hämärissä olosuhteissa ja liikkuvasta maalista. Tietty polttoväli on mikä on, mutta kyllä sillä jotain aikaiseksi saa. Zoomia enemmä joutuu miettimään mistä kuvaa.
Aika hidas tuon automaattitarkennus D40 rungon kanssa ;-)

Kysyjälle tiedoksi, että osta 55-300mm Nikkor, tai jos siihen ei ole varaa niin 55-200mm. Noita muita objektiiveja voi tuumiä näiden jälkeen.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

LähetäLähetetty: Syys 10, 2010 16 : 38 Viestin aihe: Hyvä objektiivi koirien kuvaukseen (D40 runko)
Mikä olisi hyvä objektiivi kovaa juoksevan koiran kuvaukseen?
Kai tämä koira ehti mennä jo.
Ehkä otin,ehkä en.
Apollo

Viesti Kirjoittaja Apollo »

nomad kirjoitti:Onkohan täällä kukaan edes pitänyt kädessään sitä 1.4/50mm AF-S mallia?? Siinä on melkoisen hidas tarkennus. Tarkka mutta hidas. Varmaan hitain mitä Nikonin AF-S optiikoista löytyy. Olen minä silläkin koirakuvia ottanut, mutta en ajattelisi koirakuvauksen olevan tuon objektiivin ominta aluetta. Kissakuviin se soveltuu sensijaan oikein hyvin.
Omasta mielestä toi mikään niin syntisen hidas tarkentamaan ole. On hitaampia ja huonompia. Vaikka se kahlaakin alueen ei-niin-nopeasti, niin se on kuitenkin yllättävän nopea.

Ja turha alkaa minulle väittämään etten olisi pitänyt koko putkea kädessä, sellanen löytyy tosta kameralaukusta.
Vastaa Viestiin