Fuji Finepix 6900z

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Pluto

Fuji Finepix 6900z

Viesti Kirjoittaja Pluto »

Käyttökokemiksia kaivattaisiin koska olen vasta hiljattain hankkinut kyseisen kameran. Itse olen ainakin pettynyt tämän hintaluokan kameran akkujen kestoon. Omistan kaksi akkua ja yhdellä akulla ei pitkälle pötkitä. Onko olemassa tähän kameraan jotain ns tehoakkua tai vastaavaa jolla sais hieman pidennettyä käyttöaikaa.

Onko olemassa kyseiseen kameraan autolaturia jolla olisi helppo latailla myös auto/lomamatkoilla.

Ja jos jollain on myydä kyseiseen jotain lisälaitteita niin olisin kiinnostunut esim akuista,telejatkeesta, laajakulmalisäkkeestä jne.

Kommentteja kamerasta =)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pluto

No herranen aika eikö kellään ole mitään sanomista =)
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Ostitko kameran uutena vai vanhana? Mallihan tuli markkinoille parisen vuotta sitten.

http://www.dpreview.com/reviews/fuji6900z/page9.asp
Löytyy tuloksia akkujen kestosta, nämä eivät näytä mitenkään erityisen huonoilta, ihan kohtuullisen hyviä mielestäni. Itse ostaisin ilman muuta toiset akut.

Litiumioni-akuilla on käsittääkseni parin kolmen vuoden käyttöikä, jonka jälkeen ne voivat lakata toimimasta. Olen lukenut sellaista, että täysin käyttämättömänäkin tämä aika juoksee...
Pluto

Joo ainakin ne purkaantuu käyttämättömänä =)

Tehoakku olis kiva josko semmonen tähän malliin löytyy
oh1xe
Viesti:

Sähköä

Viesti Kirjoittaja oh1xe »

Itse tein 4900z kameraan "langattoman laturin".
2x 3Ah:n Litiumakkuja pakettiin, sähköt 5.2Voltin regulaattorin kautta ulos.
Paketista kaapeli kameraan. Voi ladata/käyttää kameraa missä vaan. Käyttöaika jotain 4 tuntia putkeen :)
Litiumakkujen lataus vaatii kyllä oman elektroniikan...
joku elektroniikkamies varmaan osaa avustaa.
Jalluvaari
Viesti:

Re: Fuji Finepix 6900z

Viesti Kirjoittaja Jalluvaari »

Pluto kirjoitti:Käyttökokemiksia kaivattaisiin koska olen vasta hiljattain hankkinut kyseisen kameran. Itse olen ainakin pettynyt tämän hintaluokan kameran akkujen kestoon. Omistan kaksi akkua ja yhdellä akulla ei pitkälle pötkitä. Onko olemassa tähän kameraan jotain ns tehoakkua tai vastaavaa jolla sais hieman pidennettyä käyttöaikaa.

Onko olemassa kyseiseen kameraan autolaturia jolla olisi helppo latailla myös auto/lomamatkoilla.

Ja jos jollain on myydä kyseiseen jotain lisälaitteita niin olisin kiinnostunut esim akuista,telejatkeesta, laajakulmalisäkkeestä jne.

Kommentteja kamerasta =)
Terve! Hankin myös itse toukokuussa kyseisen kameran,totesin myös ettei tavalliset akut eivät kauan kestä. Ostin juhannuksen tienoilla uudet Vartan markkinoimat Photo akut jotka ovat vähän tehokkaampia noin 2100mA joita voi ladata NiHi pikalaturilla . Nyt muutaman latauksen jälkeen tuntuu että potkua riittää piteempääkin . Akut maksaa noin 4.00€ kappalellta ja laturi noin 15.00€ ja on mulla myös toiset samanlaiset varalla. En osaa vielä muista ominaisuuksista mainita kuin että jos käyttää Zoomia niin käsi ei saa paljoa vapista ,kuvista tulee helposti "tärähtäneitä.
Pluto

Niin siis 4 euroa kappale mutta eihän tähän kameraan mene kuin yksi akku kerrallaan ja se ei taida ihan noin halvalla lähtee ???

Oletko sekoittanut kameran johonkin toiseen malliin vai onko tosiaan sen yhden akun hinta noin halpa....tuskin.

Ilmoittele =)
Vastaa Viestiin