Täti on varmaan erehdyksessä joskus nuoruudessaan matkannut Lappiin miehen perään ja saanut siitä pettymyksestä syvät traumat ja sen jälkeen ei ole Oulua korkeammalle suostunut matkustamaan, vaan suunnannut itsensä maailman ääriin tirkistelemään vajavaisten köyhää elämää. Sitä sitten on kiva aamusella arvostella kukkulan rinteeltä terassilta maisemia katsellessa ja kommentoida, miksi eivät nämä vähä-älyiset matkustele maailman ääriin.
kapa
Miten olette "naittaneet" kuulan ja jalustan?
-
- Viestit: 654
- Liittynyt: Loka 16, 2005 11 : 38
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, kyllä minullakin on sellainen kokemus että kiinnitysmekanismissa olisi parantamisen varaa. Ei se pää nyt koskaan itsekseen jalustalata tipahtanut ole mutta liian helposti se kiristys aukeaa vaikka kuinka olisi käsivoimin ilman työkaluja sen kiinni vääntänyt. Gitzon jalusta ja Gitzon kuula tässä tapauksessa.
-
- Viestit: 959
- Liittynyt: Marras 17, 2003 20 : 44
- Paikkakunta: Kangasala
Jospa tädillä on ollut sieltä hakusessa niinkin kova ase kuin kuudesti laukeava koltta, mutta onkin ollut ruuti märkää ja aiheuttanut nuo em. traumat yms. ?kapama-7 kirjoitti:Täti on varmaan erehdyksessä joskus nuoruudessaan matkannut Lappiin miehen perään ja saanut siitä pettymyksestä syvät traumat ja sen jälkeen ei ole Oulua korkeammalle suostunut matkustamaan, vaan suunnannut itsensä maailman ääriin tirkistelemään vajavaisten köyhää elämää. Sitä sitten on kiva aamusella arvostella kukkulan rinteeltä terassilta maisemia katsellessa ja kommentoida, miksi eivät nämä vähä-älyiset matkustele maailman ääriin.
kapa
-
- Viestit: 7381
- Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57
Jos tällainen ongelma kerran on todellinen, voisiko tilannetta korjata kierrelukitteiden sijaan pelkkää kitkaa lisäämällä. Rengaspuodeissahan asentajat käyttävät kierteissä tarkoitusta varten kehitettyä tervaa, voisiko tämä pisaran kerrallaan annosteltuna olla ratkaisu?
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: Elo 27, 2005 12 : 07
- Paikkakunta: avvil
Annoin sitten periksi ja "naitoin" sinisellä kierreliimalla G:n Travellerin ja RRS:n pään yhteen.
Alkoi jo tympiin kun jatkuvasti aukesi, varsinkin kun olkapäällä pakettia kannoin, kokeilin kylmässä ja lämpimässä käsin kirraamista, mutta ei mitään apua, joten pakko oli liimata ja ilman keskiputkea.
Olisiko tuohon nyt niin vaikeeta ollut jo työpöydällä jokin kuusiokoloruuvi lukitus ollut keksiä???!!
Alkoi jo tympiin kun jatkuvasti aukesi, varsinkin kun olkapäällä pakettia kannoin, kokeilin kylmässä ja lämpimässä käsin kirraamista, mutta ei mitään apua, joten pakko oli liimata ja ilman keskiputkea.
Olisiko tuohon nyt niin vaikeeta ollut jo työpöydällä jokin kuusiokoloruuvi lukitus ollut keksiä???!!
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Tammi 14, 2004 22 : 05
- Paikkakunta: Helsinki/Savonlinna
Olisi siihen vielä voinut esim. laittaa jalustan ruuvin ympärille (ei siis kierteeseen vaan tasolle kierteen ympärillä joko päässä tai jalustassa) vaikka jotakin ohutta kumia tms. hieman pehmeää kitkaista ainetta: Ohut levy vaikka kontaktiliimalla kiinni, tai sitten vaan ihan irtonaiseksi välilevyksi. ...Sitä vasten kun sitten kiristää niin tiukkaan kuin saa, niin kierteen avautumisen ensimmäinen nytkähdys jää tapahtumatta, eli kierre ei avaudu niin helposti vahingossa.
(Minulla ei ole kyllä mitään ongelmaa itsellänikään ollut, mutta tuohan voi johtua juuri noitten pintojen kitkasta ja/tai kierteiden sattumalta vähän isommista välyksistä.)
(Minulla ei ole kyllä mitään ongelmaa itsellänikään ollut, mutta tuohan voi johtua juuri noitten pintojen kitkasta ja/tai kierteiden sattumalta vähän isommista välyksistä.)