Miten olette "naittaneet" kuulan ja jalustan?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Täti on varmaan erehdyksessä joskus nuoruudessaan matkannut Lappiin miehen perään ja saanut siitä pettymyksestä syvät traumat ja sen jälkeen ei ole Oulua korkeammalle suostunut matkustamaan, vaan suunnannut itsensä maailman ääriin tirkistelemään vajavaisten köyhää elämää. Sitä sitten on kiva aamusella arvostella kukkulan rinteeltä terassilta maisemia katsellessa ja kommentoida, miksi eivät nämä vähä-älyiset matkustele maailman ääriin.

kapa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Aali
Viestit: 654
Liittynyt: Loka 16, 2005 11 : 38
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, kyllä minullakin on sellainen kokemus että kiinnitysmekanismissa olisi parantamisen varaa. Ei se pää nyt koskaan itsekseen jalustalata tipahtanut ole mutta liian helposti se kiristys aukeaa vaikka kuinka olisi käsivoimin ilman työkaluja sen kiinni vääntänyt. Gitzon jalusta ja Gitzon kuula tässä tapauksessa.
Nalho
Viestit: 959
Liittynyt: Marras 17, 2003 20 : 44
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Nalho »

kapama-7 kirjoitti:Täti on varmaan erehdyksessä joskus nuoruudessaan matkannut Lappiin miehen perään ja saanut siitä pettymyksestä syvät traumat ja sen jälkeen ei ole Oulua korkeammalle suostunut matkustamaan, vaan suunnannut itsensä maailman ääriin tirkistelemään vajavaisten köyhää elämää. Sitä sitten on kiva aamusella arvostella kukkulan rinteeltä terassilta maisemia katsellessa ja kommentoida, miksi eivät nämä vähä-älyiset matkustele maailman ääriin.

kapa
Jospa tädillä on ollut sieltä hakusessa niinkin kova ase kuin kuudesti laukeava koltta, mutta onkin ollut ruuti märkää ja aiheuttanut nuo em. traumat yms. ?
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Jos tällainen ongelma kerran on todellinen, voisiko tilannetta korjata kierrelukitteiden sijaan pelkkää kitkaa lisäämällä. Rengaspuodeissahan asentajat käyttävät kierteissä tarkoitusta varten kehitettyä tervaa, voisiko tämä pisaran kerrallaan annosteltuna olla ratkaisu?
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
temirhan
Viestit: 974
Liittynyt: Elo 27, 2005 12 : 07
Paikkakunta: avvil

Viesti Kirjoittaja temirhan »

Annoin sitten periksi ja "naitoin" sinisellä kierreliimalla G:n Travellerin ja RRS:n pään yhteen.
Alkoi jo tympiin kun jatkuvasti aukesi, varsinkin kun olkapäällä pakettia kannoin, kokeilin kylmässä ja lämpimässä käsin kirraamista, mutta ei mitään apua, joten pakko oli liimata ja ilman keskiputkea.
Olisiko tuohon nyt niin vaikeeta ollut jo työpöydällä jokin kuusiokoloruuvi lukitus ollut keksiä???!!
JupJup
Viestit: 1480
Liittynyt: Tammi 14, 2004 22 : 05
Paikkakunta: Helsinki/Savonlinna

Viesti Kirjoittaja JupJup »

Olisi siihen vielä voinut esim. laittaa jalustan ruuvin ympärille (ei siis kierteeseen vaan tasolle kierteen ympärillä joko päässä tai jalustassa) vaikka jotakin ohutta kumia tms. hieman pehmeää kitkaista ainetta: Ohut levy vaikka kontaktiliimalla kiinni, tai sitten vaan ihan irtonaiseksi välilevyksi. ...Sitä vasten kun sitten kiristää niin tiukkaan kuin saa, niin kierteen avautumisen ensimmäinen nytkähdys jää tapahtumatta, eli kierre ei avaudu niin helposti vahingossa.

(Minulla ei ole kyllä mitään ongelmaa itsellänikään ollut, mutta tuohan voi johtua juuri noitten pintojen kitkasta ja/tai kierteiden sattumalta vähän isommista välyksistä.)
Vastaa Viestiin