Etsin kuva-albumin esitysohjelmaa. Joko mac tai win7 pc ympäristössä pyörivä. Ajattelin, että voisin esitellä kuviani siten hienostuneemmin itselle ja ystäville TV:n ja tietokoneruudun välityksellä.
Kysyisin kokemusta omaavilta kommentteja.
Katsoin aperture 3:n mainosmateriaalia ja ihastuin sen tuomiin mahdollisuuksiin yhdistää jpg kuvat ja mov videot esitysmuotoon äänen kanssa. Juuri noita toimintoja haluaisin, kun tulee kuvattua myös videoita järkkärillä ja olen aikaisemmin luullut, että ainoa tapa on ollut tehdä video kaikesta materiaalista videoeditorilla. (DVD levyjä olenkin aikaisemmin tehnyt videoeditorilla.) Vertasin Lightroom 3:een, mutta se ei käsittääkseni tue videoita esityksissä ja pidän LR3:sta kyllä ehkä kuvankäsittelyn osalta itselle tutunpana, mutta tuo kuvaesitysten hienous aperturessa sykähdytti. Olenko erehtynyt ja pitäisi hankkia uusi videoeditori HD materiaaliin kykenevä ja tehdä esim. mpeg4 esityksiä ja tallentaa se NAS levylle?
Pitäisi hankkia samalla uusi kotikone ja onko siis muita vaihtoehtoja kuin hankkia mac+aperture3, jos haluaa samat jpg+mov+ääni ominaisuudet, vai löytyykö markkinoilta muita vastaavia tuotteita win7 ympäristöön ? Kuinka tehokas mac mylly pitää olla aperture esityksien luontia ja esitystä varten olla. Riittääkö mac mini 2010 ? Jos ei, niin sitten se kait pitäisi olla mac pro, jossa levyille on tilaa ja vääntöä löytyisi korkeahkoon hintaan. iMac ei ole minulle oikein vaihtoehto. Vaihtoehtona on mieluummin sitten kasata win7 mylly, mutta löytyykö yhdenvertaista ohjelmaa siihen ympäristöön ?
Minulla on NAS levy Giga- ja N-verkon takana, jossa säilytän kuvamateriaalin itselleni vakiintuneen tiedostorakenteen mukaisesti (jpg/mov/RAW/jne. ~150G/15k kuva-/videotiedostoa tällä hetkellä käytetty).
Mitenkäs tuo Aperture luo sen kuvakirjaston ? Onko kuvakirjasto erillinen kuvien sijaintipaikasta irrallisena ja voiko kuvakirjasto olla myös NAS:lla vai koneella tai joutuisinko järjestelemään kuvani uudelleen ? Eroaakos LR3 tästä jotenkin oleellisesti ?
kuvaesitys videoilla ja äänellä höystettynä
-
-
- Viesti:
Re: kuvaesitys videoilla ja äänellä höystettynä
Mac app shopissa on Aperturea kevyempiä esitysvaihtoehtoja. Kannattaa tsekata.
-p-
-p-
pekkapotka.com
-
Itse olen käyttänyt tätä win 7:ssa.Tekee AVCHD ja Bluray levyt ym.
Tukee AVCHD videoitakin,joita voi liittää kuvien väliin.Voi myös exportata monille eri tarkkuuksille ,joita voi katsella vaikka tietokoneella.
http://www.magix.com/fi/photostory-on-cd-dvd/
Tukee AVCHD videoitakin,joita voi liittää kuvien väliin.Voi myös exportata monille eri tarkkuuksille ,joita voi katsella vaikka tietokoneella.
http://www.magix.com/fi/photostory-on-cd-dvd/
-
- Viesti:
-
Kokemuksia ei paljon tullut. Linkkejä osasinkin etsiä itse.
No, hankin mac minin (2.66/8G/320G) ja "koekäytössä" aperture 3. Katsotaan nyt sitten miltä mac maailma tuntuu. Ensivaikutelma on toimiva, kunhan opin aperturea käyttämään. Peruseditoinnin teen DPP:llä ja siirrän kuvat sitten verkkolevylle. Ensimmäiset Aperture kirjastot loin verkkolevylle ja levyä luen/kirjoitan sen AFP tuen kautta gigaverkossa. LR olisi tarjonnut itseäni enemmän miellyttävät kuvankäsittelymahdollisuudet, mutta videotuen puute ja hinta käänsi valinnan nyt näin. Voihan tuohon hankkia PSE:n rinnalla tai odotella LR4/A4:sta, jos lisätarpeita haluan.
No, hankin mac minin (2.66/8G/320G) ja "koekäytössä" aperture 3. Katsotaan nyt sitten miltä mac maailma tuntuu. Ensivaikutelma on toimiva, kunhan opin aperturea käyttämään. Peruseditoinnin teen DPP:llä ja siirrän kuvat sitten verkkolevylle. Ensimmäiset Aperture kirjastot loin verkkolevylle ja levyä luen/kirjoitan sen AFP tuen kautta gigaverkossa. LR olisi tarjonnut itseäni enemmän miellyttävät kuvankäsittelymahdollisuudet, mutta videotuen puute ja hinta käänsi valinnan nyt näin. Voihan tuohon hankkia PSE:n rinnalla tai odotella LR4/A4:sta, jos lisätarpeita haluan.
Niilo
-
- Viesti:
Mielenkiintoista, kerrohan mitä jäät kaipaamaan Aperturen kuvankäsittelymahdollisuuksissa vetrattuna LR:ään. Esimerkiksi useat alueelliset curves-layerit on ominaisuus, jonka haluaisin heti LR:ään.Niilo kirjoitti:Kokemuksia ei paljon tullut. Linkkejä osasinkin etsiä itse.
-p-
pekkapotka.com