G3 asetuksista

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
tume

G3 asetuksista

Viesti Kirjoittaja tume »

Törmäsin ongelmaan G3:n kanssa. Ihmettelin kun yritin kuvata ilman salamaa sisällä päivänvalossa eikä kuvista meinannut millään tulla tärähtämättömiä. Jos säädin aukon 2.0:lle niin valotusaika oli sekunnin. Ongelma selvisi pitkällisten selvittelyjen jälkeen; harmaasuodin oli päällä. Olin kokeillut harmaasuodinta pari päivää aikaisemmin ja se oli unohtunut päälle. Myös muiden asetusten kanssa olen huomannut samaa.

On hankala kontrolloida kuvaamista kun ei muista mitä asetuksia on joskus asettanut kun ne säilyvät muistissa vaikka sammuttaisi välillä kameran. Onko tähän mitään ratkaisua? Joku nollaussysteemi tms.?
Onko muut törmänneet samoihin ongelmiin?

Törmäsin myös ongelmaan ylivalotus. Ihmettelin miksi kaikissa käsisäätökuvissa kuva ylivalottui. Tähänkin ratkaisu löytyi valotuksen korjauksesta. Olin joskus säätänyt sitä ja sehän jäi sitten palauttamatta ennalleen joten eräänkin matkan kuvista 20% oli ylivalottuneita.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

En tiedä Canoneista mutta ainakin omassa kamerassani näkyy kolmessa eri paikassa jos mikä tahansa asetus on päällä. Eiköhän Canonillakin tuo näy LCD:stä ja siitä pienemmästä näytöstä kameran päällä myös? Ainakin valotuksen korjaus näkyy (muistelisin näin).
knox

Viesti Kirjoittaja knox »

Heh, just korjailen Neat Imagella kun jäi testaillessa iso400 G3 päälle ja niitä 'huippukuvia' sattu just ny ottamaan :p
timkopon

Re: G3 asetuksista

Viesti Kirjoittaja timkopon »

tume kirjoitti:On hankala kontrolloida kuvaamista kun ei muista mitä asetuksia on joskus asettanut kun ne säilyvät muistissa vaikka sammuttaisi välillä kameran. Onko tähän mitään ratkaisua?
Vakavasti suosittelisin avaamaan tuon LCD näytön ja käyttämään sitä joskus kuvatessa. Ohjekirjan lukeneena tiedät että näytön nappia painamalla näytön saa eri tilaan, jossa näytöllä näkyy kaikki kuva asetukset. Tosin jos et käytä LCD näyttöä, näkyy suurin osa tiedoista myös nestekidenäytössä kameran yläpuolella.

Eli katsele asetukset kamerasta ennen kuin otat kuvia.

Toinen vaihtoehto on se että kuvaa AUTO tilassa, jollon kamera ei käytä korjattuja säätöjä. Ohjekirjasta olet varmaan lukenut myös tämän tilan tuomat edut.

Kolmas vaihtoehto on se, että poistat korjaavat asetukset, aina kuvauksen jälkeen. (Itse yritän muistaa säätää tuo ISO herkkyyden aina, jos olen sitä muuttanut.)

Neljäs vaihtoehto löytyy myös ohjekirjasta, eli voit käyttää mukautettuja asetuksia, käyttämään joihinkin asetuksiin.
T:mo
tume

Viesti Kirjoittaja tume »

Tokihan yritän muistaa muuttaa asetukset ennalleen aina kun säädän niitä mutta joskus unohtuu. se on ikävää kun kuvailee harmaasuodin päällä ja ihmettelee miksei ilman salamaa meinaa saada kunnon kuvaa.
timkopon

Viesti Kirjoittaja timkopon »

Joku asetuten palautus siellä kyllä taisi olla, mutta en muista mitä kaikkea se palautti.

No piti ottaa ohjekirja ja katsoa.. sivulla 168 kerrotaan oletus asetusten palautus. En tiedä kävisikö tuo sinulle?
T:mo
Vastaa Viestiin