JAlbumiin skini ja plugini

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
cue
Viesti:

JAlbumiin skini ja plugini

Viesti Kirjoittaja cue »

Törkeätä mainostustahan tämä on, mutta postitan kuitenkin kun yritän sisällyttää tähän postiin oikeasti hyödyllistä tietoakin niille jotka eivät JAlbumia tunne.

Osoitteeseen http://cue.netholic.com/jalbum/ laitoin odottamaan noutamista pari filtteriä ja skinin jotka kirjoittelin JAlbumille, jos käytätte softaa niin käykää vilkaisemassa, kivoja leikkikaluja nuo pluginit.

JAlbumin hienoja ominaisuuksia itse softana:

- Helppo käyttää
- Lossless pyörittelyt
- Ulkoasu täysin muokattavissa skinien avulla
- 100% ilmainen
- Osaa julkaista albumit suoraan FTP:n yli verkkoon (vain muuttuneet tiedostot siirretään verkon yli, nopeaa)
- Osaa lisätä vesileimat tai normaali tekstit kuviin automaattisesti (plugin)
- Halutessasi käy läpi hakemistoja rekursiivisesti (monitasoiset albumit)
- jne..

Käykää vilkaisemassa jos tuo erinomainen albumigeneraattori kiinnostaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jiiass

Viesti Kirjoittaja Jiiass »

Kyllä, erittäin joustava softa ja varsinkin jos on javascriptiä hiukan vääntänyt (älä vaan mua katso :) niin albumista saa mieleisensä.

Softalla aktiivinen foorumi jossa ohjelmoija vastailee päivittäin

...Ja kerrankin voi sanoa että on hintansa väärti :)

J.S
Toivonen

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

Joo, muuten olis hyvä kun vain muutama homma selviäsi.
Osaisikohan täällä kukaan auttaa?

1) Yritin määritellä Focal Lenghtiä 35mm equivalentiksi.
<%
// Strip non-numeric ending on strings and convert result to float
float numericPart(String s) {
int i;
for (i=0; i<s.length(); i++) {
char c = s.charAt(i);
if (!Character.isDigit(c) && c != '.') break;
}
return Float.parseFloat(s.substring(0,i));
}
%>

...And this is the code that displays the converted value (example for a Canon PowerShot G1 camera having 4.857 as conversion factor).

<ja:if exists="focalLength">
35 mm equivalent: <%= (int)(numericPart(focalLength) * 4.857 + 0.5) /* PowerShot G1 */ %>
</ja:if>
Ja tiedän että oman kamerani kerroin on tarkkaan laskettuna:
3,932584269662921348314606741573

Olen yrittänyt tuon ohjeen mukaan pukata noita rivejä tuohon slide.htt -tiedostoon, mutta tuloksetta. Ongelma saattaa olla että yritän käyttää Clean-skiniä jossa exif-data on aukeavassa taulukossa.

2) Haluaisin käyttää JAlbumia myös CD:lle kuvia tallentaessa. Silloin olisi hyvä jos jpg-kuvat toimisivat esikatselukuvina, mutta jokaisella sivulla olisi linkki raakakuva-tiedostoon.
Olen nimennyt jpg-kuvat 01-99 ja raakakuvat vastaaviksi 01-99, joten jokaisella sivulla olevan kuvan numero vastaisi sivulle tulevan raakakuvan numeroa. Siis jos sivulla on esim kuva 33.jpg, sivulle pitäisi saada linkki joka on 33.nef-tiedostoon (nef=Nikonin raakakuva).

JAlbum vaikuttaa pätevälle softalle, mutta näin Javaa osaamattomalle sen hyödyntäminen on aika hankalaa. Apuuva!?
Tomi Toivonen
steelduck

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Olen tuota JAlbumia muutaman kerran kokeillut ja minusta se pienentää kuvat aika huonosti tehdessään albumeita. Jos vertaa BreezeBrowserilla tai Photoshopilla pienennnettyyn kuvaan niin ero on silmin nähtävissä.

Onko minulla jokin täppä väärin vai onko muut huomannut vastaavaa ongelmaa.

Kristian
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

steelduck kirjoitti:Olen tuota JAlbumia muutaman kerran kokeillut ja minusta se pienentää kuvat aika huonosti tehdessään albumeita. Jos vertaa BreezeBrowserilla tai Photoshopilla pienennnettyyn kuvaan niin ero on silmin nähtävissä.

Onko minulla jokin täppä väärin vai onko muut huomannut vastaavaa ongelmaa.

Kristian
ruksi kohtaan "high quality scaling" ja sitten prosenttimääräksi vaikka 90 tai 95%

kyllä tulee ihan ok jälkeä.

esimerkki pienennyksestä kakstuhattajotain kertaa jotainjotain kuvasta:

Kuva
image

Viesti Kirjoittaja image »

laite kirjoitti: ruksi kohtaan "high quality scaling" ja sitten prosenttimääräksi vaikka 90 tai 95%

kyllä tulee ihan ok jälkeä.
kuvan pienennettaessä on yksi tärkeä asia terävöitys, jota tämä ohjelma ei tee ja kuvat jäävät liian pehmeiksi ainakin nettijulkaisua varten...onko tähän jotakin helppokäyttöistä pluginiä saatavissa tai jotain...jos otetaan vaikka esimerkiksi ThumbHtml ohjelma, jossa voi määrittää piennenyksen yhteydessä käytettävän terävöityksen ihan prpsenttiarvona mieleisekseen...selalsta kaipaisin myös tähän JAlbum ohjelmaan...muuten minun käyttöön käyttökelvoton!!
Jedah

Viesti Kirjoittaja Jedah »

image kirjoitti:kuvan pienennettaessä on yksi tärkeä asia terävöitys, jota tämä ohjelma ei tee ja kuvat jäävät liian pehmeiksi ainakin nettijulkaisua varten...onko tähän jotakin helppokäyttöistä pluginiä saatavissa tai jotain...
Täytyypi mainostaa :)
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=2638

Btw, oli vieläkin tämän aihealueen eka sivulla 15. aiheena...
"If it is just us... seems like an awful waste of space."
skv

Viesti Kirjoittaja skv »

Lisää ominaisuuksia

7.11. on lisätty suomenkieli!
Vastaa Viestiin