Pana FZ10, FZ20 ja FZ3, Mitä eroa käytännössä ????
-
Pana FZ10, FZ20 ja FZ3, Mitä eroa käytännössä ????
Onko näistä tuo FZ kymppi vanhin ja 20 ja 3 julkaistu yhtäaikaa ?
Onko kaikissa sama kuvanvakaussysteemi (siis yhtä hyvä) ?
Entä jos vertaa Canonin S1 IS mallin kuvanvakaimeen ?
Hinnoitteluhan menee niin, että kolmonen on halvin, sitten kymppi ja kallein on 20. Eli pohdin vain, minkä näistä kolmesta hommaan ja periaatteessa minulla ei ole tarvis olla 5mpix kameraa vaan tuo kolmenkin piisaa. Entä jos näitä vertaa Canon S1 IS malliin, niin mitä hyvää / huonoa tulee mieleen ?
Onko kaikissa sama kuvanvakaussysteemi (siis yhtä hyvä) ?
Entä jos vertaa Canonin S1 IS mallin kuvanvakaimeen ?
Hinnoitteluhan menee niin, että kolmonen on halvin, sitten kymppi ja kallein on 20. Eli pohdin vain, minkä näistä kolmesta hommaan ja periaatteessa minulla ei ole tarvis olla 5mpix kameraa vaan tuo kolmenkin piisaa. Entä jos näitä vertaa Canon S1 IS malliin, niin mitä hyvää / huonoa tulee mieleen ?
-
- Viesti:
Re: Pana FZ10, FZ20 ja FZ3, Mitä eroa käytännössä ????
Ainakin se että Canonissa ei ole makrokuvausmahdollisuutta. Panasonicissa (itselläni FZ10) makrokuvaus toimii hyvin, kokemukseni mukaan lähin tarkennusetäisyys on alle 1cm etummaisesta linssistä mitattuna.Cobrafun kirjoitti:Entä jos näitä vertaa Canon S1 IS malliin, niin mitä hyvää / huonoa tulee mieleen ?
Pentax K10D, Sigma 18-50mm F2.8 EX Macro, DA 50-200mm F4-5.6, F 50mm F1.7, Sunpak 383 Super Auto
-
Muakin kiinnostaa kyllä toi FZ10 ehkä enempi, mitä FZ3.
Hinta pixmaniassa on:
FZ 10 = 639 € kuluineen (alv. + DHL)
FZ 3 = 424 € kuluineen (alv. + DHL)
Kympin etuina lienee manualfocus, 2" näyttö ja hot shoe.
Kolmosen etuina lienee taas Venus Engine 2 kympin Venus ykköstä vastaan ja parempi optinen kuvanvakain.
Molemmissa testien mukaan kohinaa yli ISO 200 arvojen ja kolmosen heikkovaloinen näyttöruutu on saanut moitteita.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Hinta pixmaniassa on:
Kympin etuina lienee manualfocus, 2" näyttö ja hot shoe.
Kolmosen etuina lienee taas Venus Engine 2 kympin Venus ykköstä vastaan ja parempi optinen kuvanvakain.
Molemmissa testien mukaan kohinaa yli ISO 200 arvojen ja kolmosen heikkovaloinen näyttöruutu on saanut moitteita.
-
- Viesti:
Osta samantien FZ20, hinta esim. verkkokaupassa 684 €. Jos käyt liikkeestä hakemassa ei tule kalliita postikulujakaan.Cobrafun kirjoitti: Hinta pixmaniassa on:
FZ20 on kuitenkin 5 Mpix, AF apuvalo, ja Venus Engine 2. Siinä on myös salamakenkä. Jos sisätiloissa aijot paljon kuvata ulkoinen salama on kyllä must.
Pentax K10D, Sigma 18-50mm F2.8 EX Macro, DA 50-200mm F4-5.6, F 50mm F1.7, Sunpak 383 Super Auto
-
Mitenkäs esim FZ20 -kameran elektroninen etsin?
Vääristääkö todellisuutta/rasittaako pidemmän päälle silmiä?
Itselläni lainassa Nikonin Coolpix 5700 ja siinä elektroninen etsin kyllä heittää todella pahasti, ainakin sisätiloissa katsottuna. Voisin kuvitella, että pidemmän päälle tosiaankin rasittaa silmiä!
<edit> FZ20 -kamerassa etsin on aivan vasemmassa reunassa, onko se vaan totuttelukysymys vai hankaloittaako jotenkin?
Kokemuksia? </edit>
Vääristääkö todellisuutta/rasittaako pidemmän päälle silmiä?
Itselläni lainassa Nikonin Coolpix 5700 ja siinä elektroninen etsin kyllä heittää todella pahasti, ainakin sisätiloissa katsottuna. Voisin kuvitella, että pidemmän päälle tosiaankin rasittaa silmiä!
<edit> FZ20 -kamerassa etsin on aivan vasemmassa reunassa, onko se vaan totuttelukysymys vai hankaloittaako jotenkin?
Kokemuksia? </edit>
Pixmaniasta eilen tilasin FZ3:n hintaan 397 € (sis DHL 48 tunnin toimitus).Cobrafun kirjoitti:Muakin kiinnostaa kyllä toi FZ10 ehkä enempi, mitä FZ3.
Hinta pixmaniassa on:
Itselleni olennaisin ero hinnan lisäksi oli koko ero, mikä ratkaisi valinnan näiden osalta.
-
Alla jotain tietoa kympin ja kahdenkympin eroista. Oman kokemukseni mukaan ainakin automaattinen tarkennus on kakskymppisessä paljon nopeampi.
http://www.swbusiness.fi/portal/news/al ... 200&area=5
http://www.swbusiness.fi/portal/news/al ... 200&area=5
-
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/
Tuossa tuore ja pitkään odottamani arvostelu FZ20:stä.
Kyllä mä tuon ostan.
Samaan aikaan FZ3:n ja FZ20:n kanssa tuli markkinoille FZ15, jossa ei ole salamakenkää ja on 4MPix.
Tuossa tuore ja pitkään odottamani arvostelu FZ20:stä.
Kyllä mä tuon ostan.
Samaan aikaan FZ3:n ja FZ20:n kanssa tuli markkinoille FZ15, jossa ei ole salamakenkää ja on 4MPix.
-
Kannattaa todellakin lukea erinomaisia dpreview-arvioita ja lisäksi hyödyllistä tietoa löytyy keskustelufoorumilta, jossa panafz-entusiastit kehuvat (ja moittivat) kameroitaan: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033
-
Päädyin kuitenkin tuohon FZ20 malliin ja ajattelin tilata sen ensi maanantaina http://www.hificomponents.de. Siellä hinta Suomeen (eri hinnat eri maihin) 534€ + 45€ postikuluja sisältäen 6€ kuljetusvakuutuksen. Päätös kallistui siksi tuohon, ettei ala jälkikäteen vitu..... Ei vaan se isompi näyttöruutu, manuaalitarkennus, venusengine II, tarkennuksen apuvalo (kympissä ei ilmeisesti ole) ja lisäsalamakenkä.
Laittakaa muuten palautetta, jos tiedätte ko. kaupasta. En löytänyt "söörzillä" mitään mainittavaa tästä puljusta.
Laittakaa muuten palautetta, jos tiedätte ko. kaupasta. En löytänyt "söörzillä" mitään mainittavaa tästä puljusta.
-
Noniin, kamera FZ20 tilattu sitten tänään http://www.ixxpixx.de ja hintaakin kertyi kaikkiaan 531,00€ eli ero SUomen halpoihin verkkokauppoihin jää n. 160€ eli ihan kivan tilin tekee.
Kerron myöhemmin toisella foorumilla (ulkomailta ostaminen) miten kaupat sujui.
Kerron myöhemmin toisella foorumilla (ulkomailta ostaminen) miten kaupat sujui.
-
juu kerron, täällä: http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=11766
-
mä sain viime torstaina ixxpixx.de tilatun fz20 kameran. Kokonaishinta kaikkine kuluineen 531e eli aika kohtuullinen. Ensituntumalta vaikuttaa hyvälle ja tukevalle paketille. Nopea ja tehokas zoomi, nopea tarkennus, mukava optinen kuvanvakain saa hyviä kuvia sisätiloissakin kohtuuvalossa ilman salamaa.koira kirjoitti:Tilasin pixmaniasta juuri FZ3:n. Odotukset korkealla.
Olen tyytyväinen.