Morjenstas,
käyn parin viikon päästä Kiinassa otsikon kaupungeissa. Mukaan voi tarttua objektiivia ja jalustan kuulapäätä sun muuta elämässä välttämätöntä. Onkos vinkkejä missä kannattaa käydä?
Koitin katsella eBaystä Shanghailaisia liikkeitä mutta eipä sattunut silmään...
Shanghai, Nanjing?
-
Moi,
Shanghaissa olen itse vieraillut parissa paikassa:
Shanghai Xingguang Photo Gear Mall, No. 288 Luban Road, Luwan District
"Huan Long" North Train Station, at 360 MeiYuan Street
Kiinalaisen hintatason voi etukäteen tarkistaa Taobao:sta (http://store.taobao.com/)
Onnea matkaan.
Tomi
Shanghaissa olen itse vieraillut parissa paikassa:
Shanghai Xingguang Photo Gear Mall, No. 288 Luban Road, Luwan District
"Huan Long" North Train Station, at 360 MeiYuan Street
Kiinalaisen hintatason voi etukäteen tarkistaa Taobao:sta (http://store.taobao.com/)
Onnea matkaan.
Tomi
-
Tuo Shanghain Photo Gear Mall on hyvä ostospaikka, ja käynnin arvoinen vaikkei ostaisikaan. Siellä tosiaankin on liikkeitä joka lähtöön, uutta ja käytettyä löytyy.
Yleisesti voi sanoa että tuolla päin maailmaa täytyy aina löytää tämän tyyppiset liikkeet jotka ovat vähän keskustan ulkopuolella mutta kuitenkin "luotettavia" (mitä ikinä tarkoittaakaan). Keskustojen turistikaduilla hinnat ovat Suomen tasoa, ja feikkimarkkinat sitten tietenkin oma tarinansa.
Muistathan myös, että tuolta ostettuna takuu ei toimi Suomessa. Monesti hinta voi olla sen verran hyvä että takuusta kannattaa luopua, mutta kannattaa silti muistaa mitä ostaa.
Yleisesti voi sanoa että tuolla päin maailmaa täytyy aina löytää tämän tyyppiset liikkeet jotka ovat vähän keskustan ulkopuolella mutta kuitenkin "luotettavia" (mitä ikinä tarkoittaakaan). Keskustojen turistikaduilla hinnat ovat Suomen tasoa, ja feikkimarkkinat sitten tietenkin oma tarinansa.
Muistathan myös, että tuolta ostettuna takuu ei toimi Suomessa. Monesti hinta voi olla sen verran hyvä että takuusta kannattaa luopua, mutta kannattaa silti muistaa mitä ostaa.
-