Hei,
Onkohan jollakin kokemusta tästä.
2v ja 1kk vanhaan Canon EOS 450D:heni tuli Err 99. Kyse on todennäköisimmin sulkimen hajoamisesta: virhe tulee heti kameran käynnistyessä, kameraa ei voi käyttää mitenkään; tulee sekä ilman objektiivia että kaikkien objektiivien kanssa; nuo virheilmoituksessa mainitut keinot (akun poisto, sammuttaminen/käynnistäminen) eivät toimi; sulkimesta kuuluu rasahdus kun kääntää virtakytkintä tai kun avaa akku-/muistikorttiluukun.
-Kamera ostettu 8.10.2008 eli 12 kk takuu raennut 1 vuosi ja 1 kk sitten.
-Käsittääseni EU-direktiivin 1999/44/EY mukaan myyjä vastaa tavaran virheestä, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta --> Mulla siis kulunut kuukausi yli tuon kahden vuoden rajan.
-Kamerallani otettu 20-25 000 kuvaa, Canonin antama elinaika EOS 450D:lle on, lähteestä riippuen, 50 000 tai 100 000 actuations.
-Kamera on ollut ns. normaalissa käytössä: ei pudonnut, ei kastunut (lukuunottamatta mahdollista pientä kosteutta, kun kameraa on käyttänyt kylmässä ilmassa ja sitten tullut sisätiloihin).
-Sain JAS Tekniikasta vastauksena sähköpostiini vain:
"Toimita laite huoltoon takuuvaateen ja ostokuitin kera. Mikäli vika on takuunalaista, huolletaan virhevastuuna. Muussa tapauksessa saatte huollosta kustannusarvion."
Minkähänlaiset mahdollisuudet mulla on saada korjaus virhevastuun piikkiin? Jahkailen piheyttäni, kun JAS Tekniikka veloittaa vianmäärityksestä 39 euroa jos huoltoa ei tehdä (plus lähetyskulut, jos kameran lähettää huoltoon postitse).
EOS 450D, korjaus valmistajan virhevastuulla?
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Marras 08, 2010 10 : 45