Käsitavaroihin:MKIV 1180g
500mm (ilman vastavalosuojaa) 3870g
reppu kinesis 992g Yhteensä 6042kgTämä ei aiheuta ongelmia yleensä, koska itse reppu on pieni kokoinen. Tamrac ex8 menee aina punnitukseen.
Liiviin
telejatke 220g
LX-5 385g
2*akku yhteensä 300g
kiikarit kaulalle 795g
läjä muistikortteja
lintukirja matka lukemiseksi
Matkalaukkuun:
laturi (matkaversio) 100g
vararunko 810g
(joskus jompikumpi zoomi)
jalusta laukkuun (erilliskäsiteltävä)
jalusta 1800g
kaukoputki 1870kg
Tällä varmistan, että pääosa tavaroista tulee aina perille.
Kokemusta on porukassa: jalusta ei koskaan perille, matkalaukkua odotellaan 2 päivää, varastettu kiikarit matkalaukusta, ym.
p.s Omistan myös pelicasen.
"paras" kuvausliivi
-
- Viestit: 5095
- Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24
Ok eli laitat ison osan laitemassasta ruumaan vaikka aloituksessa annoit ymmärtää muuta. Se "vähän" hämäsi sillä 500 millisellä kuvaavalla on kuitenkin tuhdit jalustat, päät yms. kiikut aina mukana.
Kapan ehdottamat Stealth Gearit lienevät sieltä parhaasta päästä kuvausliivejä > http://www.stealth-gear.com/
Kapan ehdottamat Stealth Gearit lienevät sieltä parhaasta päästä kuvausliivejä > http://www.stealth-gear.com/
-
- Viestit: 2246
- Liittynyt: Helmi 22, 2008 20 : 58
Lentokentän checkinnissä ei missään punnita takkeja, olivatpa miten painavia tahansa. Piste. Älkää höyrytkö.
Yleensä nämä jotka alkavat tätä mouhuta, ovat jossain kentällä töissäolevia, jotka luulevat heillä olevan kovinkin paljon valtaa.... tai haluaisivat että olisi ;-)
Ja tosiasia on, että jos kabiinilaukku menee kilonkaan yli, niin sieltä siirretään tavaraa ruumaan menevään laukkuun.
Monesti ainakin meikäläisellä se kabiinilaukku on täynnään ns. pakollista kamaa, eli sellainen "pelastautumispakkaus" jolla pärjää riittävän hyvin jos/kun se varsinainen matkalaukku ei saavukaan perille.
Siihen ei kovin paljoa kuvauskamoja päälle painon puolesta mahdu, kun se laukkukin tuppaa kilon pari painamaan. Hyötykuorma kolme, max neljä kiloa. Ja jos kuvauskamaa on vaikka runko ja pari objektiivia + sälää, niin sekin menee neljään viiteen kiloon.
Siinä sitten arvot, että oletko perillä kaikkien kuvauskamojen kanssa ilman vaihtokalsareita, paitaa, pesuvehkeitä, lääkkeitä ja hammasharjaa, vai toisinpäin.
Minä ainakin lastaan silloin kuvausvehkeistä ylimääräiset takin taskuun, kun sitä ei nyt oikeastaan ole missään kielletty. Takille ja sen taskuissa oleville kamoille kun ei ole olemassa minkään valtakunnan säännöstä.
Yleensä nämä jotka alkavat tätä mouhuta, ovat jossain kentällä töissäolevia, jotka luulevat heillä olevan kovinkin paljon valtaa.... tai haluaisivat että olisi ;-)
Ja tosiasia on, että jos kabiinilaukku menee kilonkaan yli, niin sieltä siirretään tavaraa ruumaan menevään laukkuun.
Monesti ainakin meikäläisellä se kabiinilaukku on täynnään ns. pakollista kamaa, eli sellainen "pelastautumispakkaus" jolla pärjää riittävän hyvin jos/kun se varsinainen matkalaukku ei saavukaan perille.
Siihen ei kovin paljoa kuvauskamoja päälle painon puolesta mahdu, kun se laukkukin tuppaa kilon pari painamaan. Hyötykuorma kolme, max neljä kiloa. Ja jos kuvauskamaa on vaikka runko ja pari objektiivia + sälää, niin sekin menee neljään viiteen kiloon.
Siinä sitten arvot, että oletko perillä kaikkien kuvauskamojen kanssa ilman vaihtokalsareita, paitaa, pesuvehkeitä, lääkkeitä ja hammasharjaa, vai toisinpäin.
Minä ainakin lastaan silloin kuvausvehkeistä ylimääräiset takin taskuun, kun sitä ei nyt oikeastaan ole missään kielletty. Takille ja sen taskuissa oleville kamoille kun ei ole olemassa minkään valtakunnan säännöstä.