"paras" kuvausliivi
-
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
- Viesti:
"paras" kuvausliivi
Aika paljon matkustavana huolestuttaa kokoajan tiukkeneva lentoyhtiöiden käsi/matkatavaran painorajat.
Osalla lentoyhtiöistä jo yli 5kg:n käsimatkatavarasta joutuu maksamaan lisämaksuja. Itsellä MKIV ja 500mm paukauttaa rajan rikki. Kaikista välineistä karsittu turhat minimiin, mutta parhaalla kalustolla mennään reissuun (joten turha ehdottaa jotain matkatsuumia tai kakkosrunkoa). Ruumaankaan en uskalla kallista kalustoa laittaa.
Joten ajattelin hommata kunnon kuvausliivin, johon voi pakata kamaa vaikka vain punnituksen ajaksi (toki varmasti käytän muutenkin).
Ostin täältä käytettynä Domken (oli aivan liian suuri, joten kokemukset jäi minimiin). Muuten vaikutti asialliselta.
Onko muita hyviä vaihtoehtoja.
Mitään taisteluliivi tyyppistä en huoli.
Osalla lentoyhtiöistä jo yli 5kg:n käsimatkatavarasta joutuu maksamaan lisämaksuja. Itsellä MKIV ja 500mm paukauttaa rajan rikki. Kaikista välineistä karsittu turhat minimiin, mutta parhaalla kalustolla mennään reissuun (joten turha ehdottaa jotain matkatsuumia tai kakkosrunkoa). Ruumaankaan en uskalla kallista kalustoa laittaa.
Joten ajattelin hommata kunnon kuvausliivin, johon voi pakata kamaa vaikka vain punnituksen ajaksi (toki varmasti käytän muutenkin).
Ostin täältä käytettynä Domken (oli aivan liian suuri, joten kokemukset jäi minimiin). Muuten vaikutti asialliselta.
Onko muita hyviä vaihtoehtoja.
Mitään taisteluliivi tyyppistä en huoli.
-
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
- Viesti:
Mistä näitä putkahtaa maanpinnalle?jsaksala kirjoitti:Sitä on siis varaa ostaa MkIV ja 500mm sekä muut hällävärkit mutta ei maksaa muutamaa euroa niiden kuljettamisesta?
Tottakai käytän liiviä muutenkin.
Ja joillakin lentoyhtiöillä ei saa viedä matkustamoon yli sallitun määrän ja kuten sanoin ruumaan en laita (katoaminen, varastaminen, nämäkin koettu).
Jossain maassa ylipainomaksu on ollut about 90e per suunta.
Huonolla tuurilla 4reissua*180e=720e vuodessa. Voisi tämänkin säästää.
-
- Viestit: 7836
- Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
- Paikkakunta: Banaanilaakso
- Viesti:
Auttaako siinä paljon liivikään, tarkastuksilla pitää kuitenkin hihnalle kamat laittaa.riihijan kirjoitti:Mistä näitä putkahtaa maanpinnalle?jsaksala kirjoitti:Sitä on siis varaa ostaa MkIV ja 500mm sekä muut hällävärkit mutta ei maksaa muutamaa euroa niiden kuljettamisesta?
Tottakai käytän liiviä muutenkin.
Ja joillakin lentoyhtiöillä ei saa viedä matkustamoon yli sallitun määrän ja kuten sanoin ruumaan en laita (katoaminen, varastaminen, nämäkin koettu).
Jossain maassa ylipainomaksu on ollut about 90e per suunta.
Huonolla tuurilla 4reissua*180e=720e vuodessa. Voisi tämänkin säästää.
Viimeksi kun menin, niin reppu painoi 13 kg kun olis saanut painaa 8,5 kg.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
- Viesti:
-
- Viestit: 2246
- Liittynyt: Helmi 22, 2008 20 : 58
Tarkastuksissa pitää laittaa kaikki hihnalle, mutta kun punnituksia ei tehdä siinä, niin mitä väliä?Hannu KH kirjoitti:Auttaako siinä paljon liivikään, tarkastuksilla pitää kuitenkin hihnalle kamat laittaa.riihijan kirjoitti:Mistä näitä putkahtaa maanpinnalle?jsaksala kirjoitti:Sitä on siis varaa ostaa MkIV ja 500mm sekä muut hällävärkit mutta ei maksaa muutamaa euroa niiden kuljettamisesta?
Tottakai käytän liiviä muutenkin.
Ja joillakin lentoyhtiöillä ei saa viedä matkustamoon yli sallitun määrän ja kuten sanoin ruumaan en laita (katoaminen, varastaminen, nämäkin koettu).
Jossain maassa ylipainomaksu on ollut about 90e per suunta.
Huonolla tuurilla 4reissua*180e=720e vuodessa. Voisi tämänkin säästää.
Viimeksi kun menin, niin reppu painoi 13 kg kun olis saanut painaa 8,5 kg.
Säästin varmaan kalustoani taas melkoisesti palatessani kuukausi sitten Kreikasta. Liki koko repun sisältö check-inniin mennessä takin taskuihin.
Ruumaan menevä laukku sekä reppu punnittiin, mutta ei tietenkään päällä olevaa takkia.
Käsimatkatavaroihin ei edes olisi ollut mahdollisuutta ostaa mitään ylipainojuttua, eli ainoa mahdollisuus olisi ollut tunkea tuhansien eurojen vehkeet matkalaukkuun.
Arvatkaa olisivatko olleet a) ehjiä b) edelleen siellä laukussa perillä Helsingissä.
Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on maailmalla todettu ruumaan menevien matkatavaroiden turvatarkastajien ja matkatavaran käsittelijöiden olleen kimpassa. Turvamies vinkkaa käsittelijälle, että tämä laukku kannattaa tsekata.... ja sinne häipyy arvotavarat.
Itselläni on Domken liivi, mutta en käytä sitä tässä tarkoituksessa. Muuten kyllä. Se on paras mitä olen löytänyt. Vilkaise toki myös tuo brittiläinen Stealh Gear. http://www.stealth-gear.com/
Paras on Stealth Gearin takki. Siinä on levitettävät sivutaskut ja niihin menee vaikka 70-200/2.8. Takki on sinällään iso ja painava, eikä siitä näy ulospäin että sen taskut ovat täynnään painavaa kamaa. Liivistä näkyy.
Kamat vain sitten reppuun ennen turvatarkastusta ja hyvin menee.
Tai sitten antaa olla taskussa perille saakka, kun joskus olen kuullut että portilla olisivat punninneet epäilyttävän raskaita laukkuja.
Tosin ihmettelen sitä, että sitä laukkua ja lentoaseman tax-freen muovikasseja ei punnita koskaan yhdessä, koska muovikasseissa näyttää olevan pullotolkulla viinaksia tms. Menisi kabiinitavaroiden painot yli jo niillä lentoasemaostoksilla.
Siksi olen varautunut siihen että jos portilla aletaan enemmän punnailemaan reppuja, niin sitten kuvauskamat siirtyy paikallisen tax-freen muovikassiin turvatarkastuksen jälkeen.
Ruumaan en niitä laita.
-
- Viestit: 985
- Liittynyt: Maalis 29, 2007 16 : 08
Domke:t taitaa "vetää" parhaiten tavaraa ja ovat vielä kohtuu hintaiset.
-Billinghamit on tyylikkään näköiset, mutta sikamaisen hintaiset
-Tamracit lähellä Domkea, ehkä Domket ennemmin
- Sitten muutaman kympit "ebay-liivit, mutta 1-sarjalaiset ei välttämättä mahdu..
Mulla on mustat Domket, kokoa L.. liki käyttämättömät päinvastaisesta syystä kuin itselläsi.
Minulla oli viime aasian reissulla Think Thankin "vyölaukku" eli pro belt ja siinä pari pussukkaa eikä kukaan niistä valittanut ;-)
-Billinghamit on tyylikkään näköiset, mutta sikamaisen hintaiset
-Tamracit lähellä Domkea, ehkä Domket ennemmin
- Sitten muutaman kympit "ebay-liivit, mutta 1-sarjalaiset ei välttämättä mahdu..
Mulla on mustat Domket, kokoa L.. liki käyttämättömät päinvastaisesta syystä kuin itselläsi.
Minulla oli viime aasian reissulla Think Thankin "vyölaukku" eli pro belt ja siinä pari pussukkaa eikä kukaan niistä valittanut ;-)
-
- Viestit: 5411
- Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35
No jopas oli Stealh Gear-linkin takana hyvän näköinen asukokonaisuus.
Tahtoo tuollaisen ja ISO kiitos sille, joka osaa kertoa, jotta mistäs Suomesta saisi noita.
Meinaan ei oikein uskalla laittaa moista tilaukseen ilman kokeilua, varsinkin kun pituutta itsellä 2 metriä ja painoa 120 kg, niin nuo "normi-mitoitukset" ei ihan sovi...
Tahtoo tuollaisen ja ISO kiitos sille, joka osaa kertoa, jotta mistäs Suomesta saisi noita.
Meinaan ei oikein uskalla laittaa moista tilaukseen ilman kokeilua, varsinkin kun pituutta itsellä 2 metriä ja painoa 120 kg, niin nuo "normi-mitoitukset" ei ihan sovi...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
- Viesti:
-
- Viestit: 3964
- Liittynyt: Maalis 27, 2003 20 : 15
- Paikkakunta: Jyväskylän kupeessa...
- Viesti:
... on tietenkin sellaset jossa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla selässä NIKON ,)
Luontokuvaus blogi : http://www.janneheimonen.net/blog/ - (päivitetty 20.05.2013)
Kotisivu: http://www.janneheimonen.net/
- walk softly and carry a SMALL lens -
Kotisivu: http://www.janneheimonen.net/
- walk softly and carry a SMALL lens -
-
- Viestit: 5411
- Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35
Eli kun normitakit itsellä ovat tuota 56-58 mallia, riippuen tietysti valmistajasta/mallista, niin eipä taida tuohon hintaan uskaltaa ostaa. =(Petes kirjoitti:Laiska... B&H:n sivulta
Sizes;
* Small - fits 36-38 Chests
* Medium - fits 40-44 Chests
* Large - fits 44-48 Chests
* X-Large - fits 50-52 Chests
* XX-Large - fits 54-56 Chests
Noh, pitänee mennä käymään varustelekassa....
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viestit: 2246
- Liittynyt: Helmi 22, 2008 20 : 58
Ei noita taida Suomesta saada. Luontokuva Ry:n kauppa oli ennen merkitty maahantuojaksi, mutta ei noita niiden sivuille koskaan ilmestynyt.habannaama kirjoitti:No jopas oli Stealh Gear-linkin takana hyvän näköinen asukokonaisuus.
Tahtoo tuollaisen ja ISO kiitos sille, joka osaa kertoa, jotta mistäs Suomesta saisi noita.
Meinaan ei oikein uskalla laittaa moista tilaukseen ilman kokeilua, varsinkin kun pituutta itsellä 2 metriä ja painoa 120 kg, niin nuo "normi-mitoitukset" ei ihan sovi...
Itse tilasin suoraan Englannista.
Koot ovat väljiä, itselläni XXL ja takki on varsin väljä, mahtuu hyvin vaikka mitä fleeceä ja villapaitaa alle. Niin, ja rintakehän ympärys on isojen poikain luokkaa eli 127 cm. Sopivuudesta vatsan kohdalta en osaa sanoa mitään, minulle ei nuo sivukiristykset riitä, vaan jää väljäksi... ilman kiristyksiä mahtuisi kaksi meikäläistä. Mutta se nyt vaan on niin että isot koot tehdään olettaen että vatsan kohdalla on tynnyri... siihen tottuu. ;-)
Ei siis mikään tyköistuva muotivaate, mutta tuollaisesta juuri pidänkin, ei ahdista hengittäessä ;-9
edit: katsoin tuota taulukkoa ja sen mukaan XXL olisi 137 cm ja eteenpäin. En ihan ole samaa mieltä, sitten ei alle ainakaan Suomen talvessa kovin paljoa laiteta. Jos käyttäisin vain kesällä voisi meikäläiselle olla XL sopiva, mutta kun pitää jotain muuta kuin T-paita alle mennä niin XXL, joka on taas hieman väljän tuntuinen.
-
- Viestit: 5411
- Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35
-
- Viestit: 4538
- Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48
Stealth Gearin takki/liivi-yhdistelmällä (hihat on vetoketjulla kiinni) olen nyt pärjännyt kuukauden verran päivittäin. On painava ja lämmin. En suosittele kesäkäyttöön. Pitää pikkusateen ulkosalla.
Monia hyviä ominaisuuksia, kannattaa katsoa valmistajan sivuilta, tai oikeammin suunnittelijan/myyjän sivuilta, sillä Kiinassahan tuo on tehty.
kapa
Monia hyviä ominaisuuksia, kannattaa katsoa valmistajan sivuilta, tai oikeammin suunnittelijan/myyjän sivuilta, sillä Kiinassahan tuo on tehty.
kapa
-
- Viestit: 5095
- Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24
Re: "paras" kuvausliivi
Kaivat vain verta nenästäs kuvittelemalla että "kusettamalla" pärjää pitkän päälle. Homma kannattais funtsia jo kotona kuntoon sillä se on yks kerta kun 10-20 ke:n kamat liiveineen heitetään checkinnissä ruumaan niin että kolina käy. Siinä ei selittelyt enää auta ja pahimmillaan koko reissu voi mennä ketuiks.riihijan kirjoitti:Osalla lentoyhtiöistä jo yli 5kg:n käsimatkatavarasta joutuu maksamaan lisämaksuja. Itsellä MKIV ja 500mm paukauttaa rajan rikki. Kaikista välineistä karsittu turhat minimiin, mutta parhaalla kalustolla mennään reissuun (joten turha ehdottaa jotain matkatsuumia tai kakkosrunkoa)...
Jos tekeminen on ammattimaista tai muuten vaan liian vakavaa, hankit sellaset laukut, vakuutukset ja piletit että laitteet kulkee ruumassa ilman huolta särkymisestä ja/tai katoamisesta. Jos taas kyseessä on matkailusta nauttiminen ja kuvaaminen on rento harrastus, hankit vehkeet jotka menee joka yhtiöllä turistiluokassakin käsimatkatavarana ilman kyselyjä ja piste.
OT: Vaihdoin aikoinaan 500/4 L:n > 400/4 DO:hon kun sen yhden ja viimeisen kerran totesin painotarkistuksen kiristyneen edellisestä kerrasta... Sen minkä täyden aukon, 100%:n suurennoksella äärimmäisessä terävyydessä aavistuksen menettää, tulee moninkertaisena takaisin lentokentillä, julkisissa liikennevälineissä ja maastossa liikkumisen vaivattomuutena. Ja mikä parasta, tätä ei moni "parhailla" vehkeillä, tasamaalla jalustan kanssa, suorin polvin pönöttävä jästipää usko vaikka kuinka jankkaisin : lintukuvat(kin) paranee selvästi keveillä laitteilla käsistä kuvatessa.
Viimeksi muokannut elmar, Loka 29, 2010 13 : 15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
- Viesti:
Re: "paras" kuvausliivi
Ja lisää näitä putkahtaa pintaan. Taitaa olla pesä lähellä.elmar kirjoitti:Kaivat vain verta nenästäs kuvittelemalla että "kusettamalla" pärjää pitkän päälle. Homma kannattais funtsia jo kotona kuntoon sillä se on yks kerta sun 10-20 ke:n kamat liivineen heitetään checkinnissä ruumaan niin että kolina käy. Siinä ei selittelyt auta.riihijan kirjoitti:Osalla lentoyhtiöistä jo yli 5kg:n käsimatkatavarasta joutuu maksamaan lisämaksuja. Itsellä MKIV ja 500mm paukauttaa rajan rikki. Kaikista välineistä karsittu turhat minimiin, mutta parhaalla kalustolla mennään reissuun (joten turha ehdottaa jotain matkatsuumia tai kakkosrunkoa)...
Jos tekeminen on ammattimaista tai muuten vaan liian vakavaa, hankit sellaset laukut, vakuutukset ja piletit että laitteet kulkee ruumassa ilman huolta särkymisestä ja/tai katoamisesta. Jos taas kyseessä on matkailusta nauttiminen ja kuvaaminen on rento harrastus, hankit vehkeet jotka menee joka yhtiöllä turistiluokassakin käsimatkatavarana ilman kyselyjä ja piste.
OT: Vaihdoin aikoinaan 500/4 L:n > 400/4 DO:hon kun sen yhden ja ainoan kerran totesin painotarkistuksen kiristyneen edellisestä kerrasta... Sen minkä täyden aukon, 100%:n suurennoksella äärimmäisessä terävyydessä aavistuksen menettää, tulee moninkertaisena takaisin lentokentillä, julkisissa liikennevälineissä ja maastossa liikkumisen vaivattomuutena. Ja mikä parasta, tätä ei moni "parhailla" vehkeillä, tasamaalla jalustan kanssa, suorin polvin pönöttävä jästipää usko : lintukuvat(kin) paranee selvästi keveillä laitteilla käsistä kuvatessa.
Kuka on sanonut, että heitän liiviin 10-20kg kamaa.
Vaan ihan normaalia kuvauksen aikana käyttävää pientä kamaa
(pari akkua, konvertteri, LX-5, ym. muuta pientä) muutaman max. kilon edestä.
Täällä ei kannata näköjään taustoittaa asiaa ollenkaan, vaan esitää kysymys muotoa esim. MIKÄ ON PARAS KUVAUSLIIVI? Kohta tulee varmaan neuvo vaihtaa vaimo pienempään, jolloin sen kamat olisivat kevyempiä. Ja en todellakaan vaihda takaisin DO:n matkailun takia (kuvaan toki muulloinkin).
ELI VIELÄ KERRAN, NEUVOJA HYVÄSTÄ KUVAUSLIIVISTÄ (ei muusta kalustosta, autosta, vaimosta, lentoyhtiöstä, rahatilanteesta ym.)
KIITOS
-
- Viestit: 959
- Liittynyt: Marras 17, 2003 20 : 44
- Paikkakunta: Kangasala
Re: "paras" kuvausliivi
Vaikka tämä ei auta yhtään sen liivin valinnassa, niin viestissäsi kirjoitit mm. näin:" Joten ajattelin hommata kunnon kuvausliivin, johon voi pakata kamaa vaikka vain punnituksen ajaksi (toki varmasti käytän muutenkin)."riihijan kirjoitti:Ja lisää näitä putkahtaa pintaan. Taitaa olla pesä lähellä.elmar kirjoitti:Kaivat vain verta nenästäs kuvittelemalla että "kusettamalla" pärjää pitkän päälle. Homma kannattais funtsia jo kotona kuntoon sillä se on yks kerta sun 10-20 ke:n kamat liivineen heitetään checkinnissä ruumaan niin että kolina käy. Siinä ei selittelyt auta.riihijan kirjoitti:Osalla lentoyhtiöistä jo yli 5kg:n käsimatkatavarasta joutuu maksamaan lisämaksuja. Itsellä MKIV ja 500mm paukauttaa rajan rikki. Kaikista välineistä karsittu turhat minimiin, mutta parhaalla kalustolla mennään reissuun (joten turha ehdottaa jotain matkatsuumia tai kakkosrunkoa)...
Jos tekeminen on ammattimaista tai muuten vaan liian vakavaa, hankit sellaset laukut, vakuutukset ja piletit että laitteet kulkee ruumassa ilman huolta särkymisestä ja/tai katoamisesta. Jos taas kyseessä on matkailusta nauttiminen ja kuvaaminen on rento harrastus, hankit vehkeet jotka menee joka yhtiöllä turistiluokassakin käsimatkatavarana ilman kyselyjä ja piste.
OT: Vaihdoin aikoinaan 500/4 L:n > 400/4 DO:hon kun sen yhden ja ainoan kerran totesin painotarkistuksen kiristyneen edellisestä kerrasta... Sen minkä täyden aukon, 100%:n suurennoksella äärimmäisessä terävyydessä aavistuksen menettää, tulee moninkertaisena takaisin lentokentillä, julkisissa liikennevälineissä ja maastossa liikkumisen vaivattomuutena. Ja mikä parasta, tätä ei moni "parhailla" vehkeillä, tasamaalla jalustan kanssa, suorin polvin pönöttävä jästipää usko : lintukuvat(kin) paranee selvästi keveillä laitteilla käsistä kuvatessa.
Kuka on sanonut, että heitän liiviin 10-20kg kamaa.
Vaan ihan normaalia kuvauksen aikana käyttävää pientä kamaa
(pari akkua, konvertteri, LX-5, ym. muuta pientä) muutaman max. kilon edestä.
Täällä ei kannata näköjään taustoittaa asiaa ollenkaan, vaan esitää kysymys muotoa esim. MIKÄ ON PARAS KUVAUSLIIVI? Kohta tulee varmaan neuvo vaihtaa vaimo pienempään, jolloin sen kamat olisivat kevyempiä. Ja en todellakaan vaihda takaisin DO:n matkailun takia (kuvaan toki muulloinkin).
ELI VIELÄ KERRAN, NEUVOJA HYVÄSTÄ KUVAUSLIIVISTÄ (ei muusta kalustosta, autosta, vaimosta, lentoyhtiöstä, rahatilanteesta ym.)
KIITOS
En yhtään ihmettele että tuo kirjoittaja on saanut sen käsityksen että aiot tunkea kaiken mahdollisen yli tursuavan niihin liivintaskuihin punnituksen ajaksi välttyäksesi ylipainomaksulta. Tuskin sitä kannattaa noin kamalasti vetää vettä henkeen jos joku antaa ylimääräisiä rahanmenoja säästäviä neuvoja.
-
- Viestit: 5095
- Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24
Re: "paras" kuvausliivi
Sinä. Siksi tähän vastasinkin.riihijan kirjoitti:Kuka on sanonut, että heitän liiviin 10-20kg kamaa.
Minimissään pelkät 500/4 L, 1D4, jatkeet, akut, laturit yms. painaa n. 10 kg. Jos mukana on lisäksi jotain allekirjoituksessasi luetelluista vehkeistä, ollaan helposti n. 15 kilossa, siihen päälle "pari kiloa pikkusälää" ja ollaan hyvin äkkiä n. 20 kilossa.riihijan kirjoitti:Osalla lentoyhtiöistä jo yli 5kg:n käsimatkatavarasta joutuu maksamaan lisämaksuja. Itsellä MKIV ja 500mm paukauttaa rajan rikki. Kaikista välineistä karsittu turhat minimiin, mutta parhaalla kalustolla mennään reissuun... Ruumaankaan en uskalla kallista kalustoa laittaa.
Joten ajattelin hommata kunnon kuvausliivin, johon voi pakata kamaa vaikka vain punnituksen ajaksi...
Eli jos reppuun on pakattu se käsimatkatavaraksi sallitut 5 kiloa, liiviin täytyy olla tungettu vähintään öbaut toiset 5 kiloa, todennäköisemmin n. 10-15 kiloa tavaraa.
Tee testi. Laita peilin edessä 5-15 kpl litran maitotölkkejä takin taskuihin ja mieti miltä se näyttää lentokentän check-innissä?
Ole hyvä.riihijan kirjoitti:KIITOS