Canon G3 hintavertailua

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
uggi

Canon G3 hintavertailua

Viesti Kirjoittaja uggi »

G3:n osto on ollut jonkun aikaa suunnitelmissa, ja eri firmojen hinnastoja tutkittuani tilanne näyttää nyt tältä:
(jos näissä laskelmissani on erheitä niin asian saa tietenkin korjata)

Pelkkä G3 postikuluineen Saksasta:
Camera-discount.de: 628,2e
Technikdirekt.de: 653,2e
NY-Camera.net: 668,7e

Pelkkä G3 Suomesta: (postimyyntifirmat pois luettuna)
LJH: 699e (manuaali saksaksi)
Akiba: 709e (manuaali suomeksi)
Mikromafia: 713e (manuaali suomeksi)

G3 + 256MB muistikortti postikuluineen Saksasta:
Technikdirekt.de: 700,2e (kortin osuus 47e)
NY-Camera.net: 705,7e (kortin osuus 37e)
Camera-discount.de: 707,2e (kortin osuus 79e!)

Halvin löytämäni 256MB muistikortti Suomessa (iQs) maksaa 49,5e.
Kamera Suomesta muistikortin kera:
LJH: 748,5e (manuaali saksaksi)
Akiba: 758,5e (manuaali suomeksi)
Mikromafia: 762,5e (manuaali suomeksi)

Camera-discountin kortti maksaa älyttömiä, eli jos sieltä tilaa pelkän kameran ja hankkii kortin Suomesta, hintaa tulisi 677,7e.

Pelkän G3:n kun hankkii Saksasta, säästäisi 70,8 euroa verrattuna Suomen hintoihin.

Jos haluaa lisäksi suomenkieliset manuaalit ja on valmis maksamaan 50e JAS-tekniikan manuaalista, säästäisi Saksasta tilaamalla 30,8e.

Jos on halvempia paikkoja tiedossa niin ilmoitelkaa!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tume

Viesti Kirjoittaja tume »

Oon ihan sitä mieltä että jos Saksasta tilaamalla säästää 30e niin ei kannata vaan mieluummin ostaa Suomesta ja saa takuuasiat hoidettua paljon sujuvammin. Itse tilaan usein saksasta kaikenlaista mutta vähänkin kalliimpia vehkeitä harkitsen todella paljon. Takuuhommat toimii paremmin kun voit asioida myyjäliikkeen kanssa täällä kotimaassa.
Pena

Viesti Kirjoittaja Pena »

Osta kamera Suomesta lähimmältä kauppiaalta ja keskitä tarmosi kuvaamiseen hintanysväämisen sijasta.
knox

Viesti Kirjoittaja knox »

Pena kirjoitti:Osta kamera Suomesta lähimmältä kauppiaalta ja keskitä tarmosi kuvaamiseen hintanysväämisen sijasta.
Heh, taitaa Penalla olla vähän oma lehmä ojassa...
kun maahantuojan katteista jossain threadissa puhelit :)

Vakavasti ottaen ei minusta ole nysväämistä esim. oman
paikkakunnan fotoliikkeen ja saksan hintojen välillä.
1033€ hyllyssä :p ja joku 640€ postiin on aika huima ero.
Pioneer

Viesti Kirjoittaja Pioneer »

http://www.tronit.de/ (571e)

Ja katso vaikka tuo linkki:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_fro ... &min=&max=

Itse tilasin kameran hintaan 577e http://www.mediaran.de
boozeman
Viesti:

Re: Canon G3 hintavertailua

Viesti Kirjoittaja boozeman »

[quote="uggi"]G3:n osto on ollut jonkun aikaa suunnitelmissa...

Itse tilasin G3:sen+256mb muistin Ny-camerasta kun firmasta on aikaisemmin ollut vain hyviä kokemuksia. Hinta oli 677€+postikulut.

Itse ainakin äänestin rahoillani. Englanninkielisen manuaalin saa netistä ja sen kun tulostaa kirjaksi, leikkaa ja varustaa muovisella kerresellällä, niin mitä sitä muutakaan enää toivoo.

Jos suomenkielistä haluaa niin ainakin itselläni olisi mahdollisuus suomentaa se itse Acrobatilla. --> Täysin järjetöntä.

G3:sen valintaa G5:seen verrattuna puolsi IMHO yhden megapixelin eron mitättömyys, kun en kuitenkaan tulosta mitään A3 kuvia ja naurettavaa kyllä G5 painoi vähemmän ;-)

BTW: G3 tilattu 11.6, ja tänään Hämeenlinnan postissa

-Boozeman
uggi

Pena kirjoitti:Osta kamera Suomesta lähimmältä kauppiaalta ja keskitä tarmosi kuvaamiseen hintanysväämisen sijasta.
Katsotaanpas. Lähimmällä kauppiaalla G3 maksaa 809e...

No joo, kävelymatkan sisällä olisi kyllä kauppa mistä se irtoaisi 712e:llä, houkutus on kyllä suuri..
jokke77

Viesti Kirjoittaja jokke77 »

Itsellä G3 camera-discountista + 128mb muistikortti. Maksoin 680e vakuutetusta postilähetyksestä ja tähän kuuluu se postin 6.7e

joten mielummin haen sen postista joka on lähempänä kuin yksikään kamerakauppa.

t.JK
weezart

Netsson

Viesti Kirjoittaja weezart »

Itse olen myös katsellut tiiviisti G3:n hintoja meillä/ muualla. Mbnetin hintaseurannan avulla löysin Netsson.com:in. Siellä G3 705€ ilman lisämuistikorttia. Eilen kävin Gigantissa, jossa G3 oli 749€ 128Mb:n muistikortin kanssa.
uggi

Re: Netsson

weezart kirjoitti:Itse olen myös katsellut tiiviisti G3:n hintoja meillä/ muualla. Mbnetin hintaseurannan avulla löysin Netsson.com:in. Siellä G3 705€ ilman lisämuistikorttia.
Suomalaisesta postimyynnistä en viittis ostaa, saman tien sen tilaa sitten Saksasta jos kerran postimyyntiä suosii. :/
weezart kirjoitti:Eilen kävin Gigantissa, jossa G3 oli 749€ 128Mb:n muistikortin kanssa.
Mitähän sen hinta siellä on ilman tuota 128MB muistikorttia? 128MB lähtis iQs:stä 23,60e:llä..

Edit: soitin Giganttiin, ei lähde ilman muistikorttia.
Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin »

Olen tässä itsekin katsellut G3:sta Saksasta.
Ainakin vielä pari päivää sitten Technikdirektissä oli G3 +256MB CF 676e ja ilman korttia 629e. Toisena vaihtoehtona kummittelee vielä Olympuksen C5050, mutta G3:een alan kallistua.
uggi

G3-kuume yltyi lopulta niin kovaksi että kävin eilen tilaamassa sen ihan paikallisesta liikkeestä. Oli sopivasti muutakin asiaa sinne ja sain sitten tingittyä hintaa hieman alemmas kun tilasin enemmän rojua. Kamera pitäis tulla juhannuksen jälkeen maanantaina. Suomen/englanninkielisillä manuaaleilla.
Vastaa Viestiin